ویوو پس از حضور موفق خود در بازار گوشیهای هوشمند، قصد دارد در بازار واقعیت ترکیبی نیز ورود کند.
ویوو اخیراً میزبان یک جشنواره تصویربرداری در چین بود که در آن چشمانداز خود را برای آینده تصویربرداری با موبایل توضیح داد. در طول این رویداد، ویوو همچنین سرمایهگذاری آینده خود را در قلمرو واقعیت ترکیبی (MR) تأیید کرد. این شرکت رسماً اعلام کرد که اولین هدست پوشیدنی MR خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد.
به گزارش «گیزموچاینا»، «هو بایشان»، معاون اجرایی ویوو، در اوایل سال جاری در انجمن Boao به علاقه خود برای ورود به بازار واقعیت ترکیبی اشاره کرد. در این انجمن، بایشان گفت که MR پیشرفت بزرگ بعدی در دنیای تکنولوژیهای همراه است.
واقعیت گسترده (XR) قلمرو کاملاً جدیدی برای Vivo نیست. این شرکت اولین عینک هوشمند AR خود را در سال 2019 معرفی کرد. اما این یک دستگاه مستقل نبود، بلکه برای کارکردن نیاز به جفتشدن با گوشیهای 5G داشت.
ظاهراً قدم بعدی ویوو، ارائه دستگاهی در زمینه MR است که تجربهای فراگیرتر و مستقلتر، مشابه اپل ویژن پرو را ارائه میدهد؛ بااینحال هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه قابلیتهایی دارد.
تعهد Vivo به نوآوری در کنار عملکرد قوی این برند در بازار، این شرکت را در چین مشهور کرده است. طبق گزارش Canalys، ویوو درحالحاضر با 19 درصد از سهم بازار چین، جایگاه اول را در بازار گوشیهای این کشور دارد. سری رده بالای Vivo X این شرکت نیز از نظر فروش شاهد رشد مداوم بوده و موقعیت خود را در بخش دستگاههای رقابتی و پرچمدار تقویت کرده است.
ظاهراً رقبایی مانند هواوی و اوپو نیز درحال توسعه محصولات MR هستند، اما هنوز هیچ تأیید رسمی از سوی این برندها وجود ندارد.
جشنواره تصویربرداری به عنوان یک سکو برای Vivo بود تا نوآوریهای خود را به نمایش بگذارد. این شرکت تأیید کرد که گوشیهای هوشمند پرچمدار بعدی خود (احتمالا سری Vivo X200) دارای سنسور تصویر، ماتریس الگوریتم و تراشه تصویربرداری اختصاصی Blueprint خواهند بود.
ورود Vivo به فضای واقعیت ترکیبی (MR) یک پیشرفت قابل توجه در بازار دستگاههای پوشیدنی است. موفقیت این برند در بخش گوشیهای هوشمند، بدون شک بر رویکرد آن در حوزه این فناوری جدید تأثیر میگذارد.
پاسخ ها