مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

آژانس امنیت سایبری ایالات متحده: هکرها از آسیب پذیری CrowdStrike در ویندوز سوء استفاده می کنند

آژانس امنیت سایبری آمریکا: هکرها درحال سوءاستفاده از اختلال CrowdStrike در ویندوز هستند

هکرها ظاهراً با استفاده از دامنه‌های جعلی CrowdStrike، به‌دنبال دریافت هزینه از کاربران برای برطرف‌کردن این اختلال هستند.

هرچند روز گذشته گفته شد که اختلال سراسری رایانه‌های ویندوزی که به‌دلیل آپدیت معیوب نرم‌افزار امنیتی CrowdStrike به‌وجود آمده بود، حادثه امنیتی یا حمله سایبری نبوده است، اکنون در گزارشی گفته‌شده که هکرها در حال سوءاستفاده از این اتفاق هستند.

آژانس امنیت سایبری ایالات متحده (CISA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرچند اختلالات مربوط به CrowdStrike یک حمله سایبری نبوده است، اما «عوامل خرابکار در حال سوءاستفاده از این حادثه برای حملات فیشینگ و سایر فعالیت‌های کلاهبردارانه هستند».

آژانس امنیت سایبری آمریکا: هکرها درحال سوءاستفاده از اختلال CrowdStrike در ویندوز هستند

CISA به کاربران هشدار داده که «از کلیک‌کردن روی ایمیل‌های فیشینگ یا لینک‌های مشکوک خودداری کنند» زیرا می‌تواند منجر به «نفوذ به ایمیل شما و سایر کلاهبرداری‌ها» شود.

نمونه‌ای از ایمیل‌های فیشینگ مربوط به اختلال CrowdStrike

در همین رابطه، یک محقق امنیتی در ایکس می‌گوید که هکرها هم‌اکنون شروع به ارسال ایمیل‌های فیشینگ با آدرس‌هایی کرده‌اند که تظاهر می‌کنند از طرف شرکت CrowdStrike هستند. در یکی از این ایمیل‌ها ادعا‌شده که پس از پرداخت هزینه‌ای به ارزش چند صد یورو، مشکل CrowdStrike برطرف خواهد شد.

آژانس امنیت سایبری آمریکا: هکرها درحال سوءاستفاده از اختلال CrowdStrike در ویندوز هستند

«راشل توباک»، مؤسس شرکت امنیت سایبری SocialProof Security نیز با ارسال چندین پست در ایکس گفت که هکرها همچنین ممکن است از این اختلال سراسری استفاده کنند و با فریب‌دادن کاربران، رمزعبور یا سایر اطلاعات حساس آن‌ها را سرقت کنند.

از صبح روز جمعه، در شبکه‌های اجتماعی به مشکلی در سراسر جهان اشاره شد که در آن، رایانه‌های ویندوزی با صفحه آبی مرگ (BSOD) مواجه می‌شدند. بسیاری از خطوط هوایی، بانک‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و حتی سرویس‌های اضطراری با مشکل مواجه شدند. راه اصلی برطرف‌کردن این مشکل، طبق گفته برخی کارشناسان حوزه IT اجراکردن ویندوز روی حالت Safe Mode و حذف فایل‌های معیوب CrowdStrike است. همچنین مایکروسافت گفته است که این مشکل شاید با چندبار ریبوت‌کردن سیستم برطرف شود.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋