طی یک پژوهش جدید در ایالات متحده، مشخص شد که 76 درصد از جوانان آمریکایی مشکلی با خرید یک خودرو برقی چینی ندارند.
خریداران آمریکایی در حال حاضر نمیتوانند خودروهای برقی چینی بخرند. اما یک مطالعه جدید نشان داد که رانندگان زیر 40 سال با آغوش باز از آنها استقبال میکنند. طی این پژوهش مشخص شد که 76 درصد از جوانان آمریکایی مشکلی با خرید یک خودرو برقی چینی ندارند.
البته طبق نظرسنجی AutoPacific، تمایل کلی 800 شرکتکننده 18 تا 80 ساله به خرید خودروهای برقی چینی به میزان قابل توجهی کمتر و در حدود 35 درصد بود. این به دلیل عدم تمایل افراد بالای 60 سال بود. این عدم تمایل احتمالا به دلیل تنش سیاسی بین دو کشور، تنها 26 درصد از آنها به خرید خودروهای برقی چینی تمایل داشتند.
16 درصد از 800 نفر حاضر در این نظرسنجی گفتند که اگر خودروی برقی چینی در ایالات متحده ساخته شود، تمایل بیشتری به خرید آن خواهند داشت. این افراد گفتند چنین خودرویی را آمریکاییتر میدانند و به حمایت از اقتصاد داخلی و کارگران محلی کمک میکنند.
همه گروههای سنی درباره امنیت اطلاعات ابراز نگرانی کردند. این مساله یکی از دلایلی بود که دولت بایدن برای چهار برابر کردن مالیات خودروهای برقی چینی در اوایل این ماه ارائه کرده بود. اما این مطالعه نشان داد خریداران جوانتر که مشتاق خرید این خودروها بودند، اصلا در مورد حریم خصوصی خود نگرانی نداشتند.
بسیاری از پاسخدهندگان گفتند که یک خودروی برقی چینی نخواهند خرید. با این حال نکته جالب برای تیم AutoPacific آگاهی عمومی از برندهای چینی بود. این آگاهی بسیار بین مصرفکنندگان آمریکایی احتمالا نتیجه تبلیغات گسترده در رسانههای اجتماعی است..
در مطالعه جداگانهای که ماه گذشته توسط AlixPartners منتشر شد، 58 درصد از مشتریان در ایالات متحده که به احتمال زیاد یا متوسط ممکن است در آینده یک خودروی برقی خریداری کنند، با برندهای چینی مانند بی وای دی، لیپموتور و نیو آشنایی داشتند. برندهای چینی اکنون در حال راهاندازی خطوط تولید خود در مکزیک هستند و تصمیم دارند از این طریق به بازار ایالات متحده نفوذ کنند.
پاسخ ها