پلتفرم «ملاک» که در حوزه املاک و مستغلات فعال است، توانسته نظر پلتفرم شیپور را جلب کند.
پلتفرم شیپور یکی از شناختهشدهترین پلتفرمهای ایرانی در زمینه نیازمندیها است. اپلیکیشن شیپور در طول ۱۰ سال فعالیت خود، بیشتر از ۳۵ میلیون بار نصب شده و توانسته است در حوزههای مختلف مانند املاک، خودرو، استخدام و ... خدمات باکیفیتی به کاربران خود ارائه دهد. شیپور یکی از سکوهای موثر بر زنجیره کسبوکارها در ایران است که تاثیرات آن بر روی بخشهای غیردیجیتال نیز محسوس است.
معمولا این سکوها به دلیل داشتن تیمهای فنی قدرتمند، توسعههای خود را بخصوص در فضایی که خود در آن حضور دارند به صورت داخلی انجام میدهند و در صورتی که کسبوکار دیگری دارای ارزشی واقعی و آیندهنگرانه باشد، فرصت همکاری را با آنها پیدا میکند.
«ملاک» یک سکوی جدید در حیطه املاک و مستغلات است که به گفته خودش، تغییراتی اساسی را برای بازیگران این صنعت طراحی کرده است و به جای دنبال کردن فضای گسترش خدمات مانند سوپر اپها، روی بهبود تجربه کاربرانش و ارتباط میان آنها تمرکز کرده است. «ملاک» در سال ۱۴۰۰ توسط یکی از انبوهسازان بزرگ ایران در اصفهان سرمایهگذاری شد اما در سال ۱۴۰۲ به طور کل در استراتژی و توسعه، تغییر جهت داد و با جذب علیرضا حاتمی از گروه انتخاب به عنوان مدیرعامل و تجدید سرمایهگذاری به میزان ۴۵ میلیارد تومان، در ابتدای ۱۴۰۳، محصول جدید خود را ارایه داد.
به گفته منابع مطلع، به تازگی این سکو توانسته نظر حمیدرضا پاکروان، مدیرعامل شیپور، را جلب کرده و قرار است یک همکاری استراتژیک بین این دو شکل گیرد. در صورتی که این همکاری شکل گیرد، نشان دهنده استراتژی جدیدی از شیپور، برای تغییر دیدگاههای فعلی در بازار املاک و مستغلات است.
املاک و مستغلات سالهاست که به دلیل عدم وجود یک ساختار مورد توافق بازیگران بخش خصوصی و دولتی، محل بروز دیدگاههای مختلفی است که به نظر میرسد در این زمینه شیپور در تلاش است تا راهبردهای جدیدی را دنبال کند.
پاسخ ها