مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

آخرین نسخه iPadOS از فناوری صفحه نمایش جدید در نسل بعدی iPad Pro خبر می دهد

نسخه اخیر iPadOS خبر از فناوری جدید صفحه‌نمایش در نسل آتی آیپد پرو می‌دهد

آیپد پرو جدید که انتظار معرفی آن در آینده نزدیک می‌رود، احتمالاً به ویژگی‌های جذابی مثل پنل OLED و اپل پنسل ۳ مجهز خواهدبود.

گزارش‌های متعددی در ماه‌های اخیر خبر از تلاش اپل برای معرفی آیپدهای جدید با تغییرات نسبتاً محسوس در مقایسه با نسل‌های قبلی می‌دهد. این شرکت آخرین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۲ آیپدهای جدیدی را روانه بازار کرد و به نظر می‌رسد که زمان آن فرا رسیده است تا شاهد محصولات جدیدی از اپل باشیم. طبق آخرین نسخه از سیستم‌عامل مخصوص تبلت اپل، ظاهراً باید منتظر تغییر پنل صفحه‌نمایش نیز در تبلت‌های آتی باشیم و احتمالاً پنل OLED را در آیپد پرو خواهیم دید.

مشخصات احتمالی آیپد پرو؛ از پنل OLED تا قلم جدید

آیپداواس نسخه ۱۷.۵ که به‌صورت آزمایشی از هفته گذشته در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است، برخی ویژگی‌های محصولات آتی اپل را لو داده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فریمور نمایشگر جدید برای مدل‌های iPad16.3، iPad16.4، iPad16.5 و iPad16.6 اشاره نمود. طبق ادعای نشریه 9to5Mac، این مدل‌ها احتمالاً نویدبخش پیکربندی‌های گوناگون نسل جدید آیپد پرو هستند که در دو اندازه مختلف و دو نسخه متفاوت وای‌فای و سلولار عرضه خواهند شد. فریمور گفته شده نشان‌می‌دهد که محصولات جدید اپل به پنل OLED مجهز شده‌اند؛ اما تامین‌کنندگان پنل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پروهای جدید یکسان نخواهد بود.

گزارشی که اخیراً منتشر شده بود نیز ادعا داشت که معرفی آیپدهای جدید اپل به‌دلیل محدودیت در تولید پنل‌های نمایشگر با تاخیر مواجه شده‌است. انتظار می‌رود که پنل OLED مورد استفاده در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی تماماً توسط ال‌جی تأمین شود؛ درحالی‌که در تأمین پنل مدل ۱۱ اینچی شاهد حضور سامسونگ هم در کنار ال‌جی خواهیم بود.

نسخه اخیر iPadOS خبر از فناوری جدید صفحه‌نمایش در نسل آتی آیپد پرو می‌دهد

از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار در نسل آتی آیپدهای اپل می‌توان به قلم جدید اشاره کرد؛ زیرا در کدهای آیپداواس ۱۷.۵ بتا قابلیت تازه‌ای دیده‌می‌شود که مانند فشار دادن قلم است و می‌تواند به‌عنوان یک کلید یا شورت‌کات جدید عمل کند. همچنین ویژگی‌های دیگری مثل فشار طولانی مدت یا دو فشار ممتد نیز در میان کدها به چشم می‌خورد؛ قابلیت‌هایی که با نسل فعلی قلم مخصوص تبلت اپل همخوانی ندارد. اپل پنسل ۲ تنها به حسگر ضربه مجهز است و قادر به شناسایی دو تپ متوالی است و حسگر فشار درون آن تعبیه نشده است؛ در نتیجه احتمالاً شاهد معرفی قلم جدید در کنار آیپدهای تازه‌وارد هم خواهیم بود.

در نسخه ۱۷.۴ آیپداواس نیز قابلیت جدیدی تحت عنوان Find My برای قلم اپل به چشم می‌خورد که عموماً برای مکان‌یابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر هیچ‌کدام از قلم‌های عرضه شده از سوی اپل امکان موقعیت‌یابی ندارند و این موضوع نیز گواه بر معرفی قلم جدید از سوی این شرکت است. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در کنار اپل پنسل ۳ و آیپد پرو جدید، احتمالاً اقدام به معرفی نسل تازه آیپد ایر و مجیک کیبورد بازطراحی شده نیز خواهد کرد.

آخرین آیپد عرضه شده از سوی اپل در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر ۱۰.۹ اینچی لیکوئید رتینا با پنل IPS LCD از راه رسید. این محصول که به تراشه A14 بایونیک و ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز بود، انتقادهای زیادی را به دلیل حاشیه زیاد صفحه‌نمایش و سخت‌افزار خود به همراه داشت. مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۲ نیز از نمایشگر با پنل مشابه و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 بهره می‌برد؛ اما اپل از پنل Mini-LED در نسخه ۱۲.۹ اینچی استفاده نمود. همچنین تراشه M2 در کنار حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی داخل این محصول تعبیه شده است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋