مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

طراحی مفهومی iOS 18 با مرکز کنترل جدید [Watch]

طرح مفهومی iOS 18 با کنترل سنتر جدید [تماشا کنید]

این طرح مفهومی قابلیت قراردادن آیکون اپ‌ها در هر جای صفحه اصلی یا هوم اسکرین را هم نشان می‌دهد.

اپل در خردادماه در جریان کنفرانس WWDC 2024 از سیستم‌عامل iOS 18‌ رونمایی می‌کند. اما حالا شاهد انتشار ویدیویی از یک نسخه مفهومی iOS 18 هستیم که کنترل سنتر جدید با قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر و تغییرات دیگر را به نمایش می‌گذارد.

براساس شایعات، سیستم‌عامل iOS 18 با تغییرات بزرگی از راه می‌رسد و به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود. یکی از ویژگی‌های احتمالی این سیستم‌عامل، امکان قراردادن آیکون اپ‌ها در هر جای صفحه اصلی یا هوم اسکرین بدون نظم خاصی است.

طرح مفهومی iOS 18

کانال یوتوب Cottpro با انتشار ویدیویی، برخی از ویژگی‌های احتمالی سیستم‌عامل بعدی اپل را به نمایش گذاشته است. باید به این موضوع اشاره کرد که این نسخه براساس شایعات و گزارش‌های قبلی طراحی شده است، بنابراین نسخه نهایی با طرح زیر متفاوت خواهد بود.

طرح مفهومی iOS 18، لاک‌اسکرین جدید را نشان می‌دهد که به مک او‌اس شباهت پیدا کرده است. این ویدیو با نمایش بخش‌های مختلف سیستم‌عامل اپل ادامه پیدا می‌کند و برای مثال با طراحی جدید کنترل سنتر روبه‌رو می‌شویم.

مدت‌هاست که طراحی کنترل سنتر در آیفون تغییری نکرده و اگر اپل بخواهد طراحی مشابه ویژن پرو را به این بخش آیفون بیاورد، به سراغ طراحی مشابه ویدیوی بالا می‌رود.

یکی دیگر از بخش‌هایی که این ویدیو نشان می‌دهد، امکان قراردادن آیکون اپ‌ها در هر جای صفحه اصلی است؛ قابلیتی که گزارش‌ها اخیراً به آن اشاره کرده بودند. این ویدیو همچنین یکی از ویژگی‌های موردانتظار کاربران را نشان می‌دهد: هوم اسکرین آیفون در حالت افقی.

در کنار تغییرات ظاهری که این ویدیو به نمایش گذاشته، انتظار داریم در iOS 18 با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی روبه‌رو il شویم. درحالت کلی گفته می‌شود آی‌او‌اس ۱۸ یکی از بزرگ‌ترین نسخه‌های iOS محسوب می‌شود، بنابراین باید منتظر تغییرات زیادی در آن باشیم، هرچند شاید این تغییرات ظاهری نباشند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋