مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

پلتفرم های تجارت الکترونیک به زیرساخت تجارت خودرو متصل هستند

پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی به زیرساخت‌ معاملات خودرو متصل می‌شوند

با اتصال پلتفرم‌ها به زیرساخت‌های معاملات خودرو، تمامی مراحل معامله، از استعلام‌ها گرفته تا دریافت نوبت تعویض پلاک، به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت، حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در انجام معاملات و نقل و انتقال خودرو امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» این اقدام را نتیجه همکاری با دستگاه‌های مختلف، به‌خصوص فراجا، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و معاونت راهبردی قوه قضاییه دانست و اعلام کرد: «نتیجه این حرکت قطعاً در رشد اکوسیستم تجارت الکترونیکی کشور مؤثر است و سهولت، اعتماد و امنیت بیشتر در معاملات را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.»

کلاهدوزان تصریح کرد: «کاهش اختلافات و پرونده‌های قضایی طرفین معامله، جلوگیری از برخی کلاهبرداری‌های احتمالی و ایجاد اطمینان‌خاطر بیشتر برای خریدار و فروشنده، از مهم‌ترین ویژگی‌های این اقدام است.»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت، ضمن دعوت از کلیه شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان که در این زمینه فعالیت دارند، اعلام کرد: «پذیرش تقاضای اتصال سکوها تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که هموطنان تا پایان بهار سال آینده بتوانند از این خدمات در بستر سکوهای منتخب استفاده کنند.»

گفتنی است که طبق قانون، امکان استعلام آخرین وضعیت وسیله نقلیه شامل مشخصات هویتی مالک، وجود ممنوعیت‌های معاملاتی، سوابق تصادفات و نیز امکان استعلام وضعیت طرفین معامله شامل استعلامات هویتی، ممنوع‌المعامله بودن و... از طریق سکوها با رعایت حریم شخصی افراد، در اختیار دو طرف معامله قرار خواهد گرفت و طرفین می‌توانند مقدمات عقد قرارداد را به‌صورت الکترونیکی طی کنند و در انتها مبایعه‌نامه را نیز به‌صورت الکترونیکی و برخط تنظیم و امضا نمایند. پس از امضای فروش‌نامه الکترونیکی، خریدار و فروشنده با اخذ نوبت و مراجعه به مراکز تعویض پلاک می‌توانند بلافاصله نسبت به طی مراحل نهایی نقل و انتقال وسیله نقلیه اقدام کنند.

شیوه ارسال درخواست

براساس این گزارش، مرکز توسعه تجارت الکترونیک از سکوهای تجارت الکترونیکی فعال درزمینه معاملات خودرو و وسایل نقلیه دعوت کرده است که درخواست‌های خود را برای اتصال به زیرساخت‌های معاملات خودرو به این مرکز ارسال کنند.

مهلت پذیرش درخواست متقاضیان تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شده و مدارک موردنیاز به این شرح است:

  •  معرفی شرکت شامل مدارک ثبتی، روزنامه آخرین تغییرات مدیران و سوابق، پروژه‌ها، نیروی انسانی کلیدی
  •  نامه اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح و درخواست بررسی مدارک
  •  خلاصه پیشنهاد شرکت برای راه‌‌اندازی و راهبری
مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋