مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

پس از تغییرات iOS 17.4، نصب مرورگرهای شجاع در اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

میزان نصب مرورگر Brave پس از تغییرات iOS 17.4 در اروپا افزایش چشمگیری داشته است

پس از انتشار آپدیت iOS 17.4 در 6 مارس (16 اسفندماه)، میزان نصب مرورگر Brave به بیش از 11,000 در روز افزایش یافت.

شرکت Brave از افزایش چشمگیر نصب این مرورگر روی آیفون پس از تغییرات اخیر اپل در اتحادیه اروپا خبر داد؛ اپل برای پیروی از قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، در آپدیت iOS 17.4 قابلیت تغییر مرورگر پیش‌فرض را به کاربران نمایش می‌دهد.

شرکت Brave نموداری در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد که تعداد نصب‌های مرورگر Brave در iOS از اواسط ژانویه تا اوایل مارس (دی تا اسفندماه) را نشان می‌دهد. تا پیش از عرضه آپدیت iOS 17.4، نصب روزانه این مرورگر بین 7500 تا 10,000 در نوسان بود، ولی پس از انتشار این آپدیت در 6 مارس (16 اسفندماه) این رقم به بیش از 11,000 در روز افزایش یافت.

افزایش میزان نصب مروگر Brave با انتشار iOS 17.4

مرورگر Brave و iOS
میزان نصب مرورگر Brave، قبل و بعد از انتشار آپدیت iOS 17.4 در 6 مارس (16 اسفند)

با آپدیت اخیر iOS 17.4، کاربران در اتحادیه اروپا پس از بازکردن مرورگر سافاری اپل با یک صفحه مواجه می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک مرورگر پیش‌فرض جدید انتخاب کنند. اپل تنها مرورگرهای استانداردی را که در گذشته نیز جزو گزینه‌های iOS بوده‌اند، ارائه نمی‌کند، بلکه کاربران اروپایی فهرست مرورگرهایی که بیشترین دانلود را در دستگاه‌های iOS داشته‌اند نیز دریافت می‌کنند. فایرفاکس، اپرا، کروم، Brave و مایکروسافت اج از مرورگرهایی هستند که کاربران می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

میزان نصب مرورگر Brave پس از تغییرات iOS 17.4 در اروپا افزایش چشمگیری داشته است

Brave در پستی می‌گوید: «مدافعان انحصار استدلال می‌کنند که این انحصارها باعث ارائه محصولات بهتر می‌شوند. اما همان‌طور که می‌بینید، زمانی که مصرف‌کنندگان بتوانند مرورگر پیش‌فرض دیگری در iOS داشته باشند، مرورگری غیر از سافاری انتخاب می‌کنند.»

همچنین اپل اخیراً اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان به‌زودی می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را مستقیماً در سایت خودشان توزیع کنند. برای انجام این کار، آن‌ها باید شرایط اپل مثل عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان این شرکت و داشتن اپلیکیشنی با حداقل یک میلیون دانلود در اتحادیه اروپا را داشته باشند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋