مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

عدم تولید و عرضه، قیمت پژو پارس را به شدت افزایش داد

عدم تولید و عرضه، قیمت پژو پارس را به‌شدت افزایش داد

توقف تولید پژو پارس در کنار کاهش عرضه این خودرو به بازار، باعث شده است تا قیمت پژو پارس افزایش یابد.

پژو پارس را می‌توان خبرساز‌ترین خودرو داخلی در زمستان 1402 دانست. انتشار اخبار مکرر پیرامون توقف یا ادامه تولید پژو پارس در کنار کاهش عرضه این خودرو به بازار، باعث شده است تا قیمت پژو پارس به‌طرز چشمگیری در بازار افزایش یابد.

بازار خودرو در اسفندماه هرسال به‌طور سنتی در وضعیت صعود قرار می‌گیرد. علت این مسئله نزدیکی به شب عید و افزایش تقاضای فصلی برای خرید خودرو است. بااین‌حال میزان افزایش قیمت پژو پارس در بازار بسیار چشمگیر بوده است. نسخه‌های جدید این خودرو که پژو پارس XU7P نام دارند، طی هفته‌های اخیر بسیار گران شده‌اند. به‌طور مثال قیمت این خودرو تنها در طول یک هفته 25 میلیون تومان افزایش داشته است.

جدول قیمت پژو پارس صفرکیلومتر در بازار، اسفند 1402:

تیپرنگقیمت
پژو پارس XU7Pسفید۶۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس XU7P سفارشیسفید۷۰۸٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس XU7Pسفید۶۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس XU7Pسفید۶۳۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس XU7P سفارشی ELXسفید۷۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

بی‌شک عدم تولید پژو پارس از سوی ایران خودرو و کاهش عرضه این خودرو به بازار، در افزایش قیمت این خودرو محبوب نقش جدی ایفا کرده است. ایران خودرو طی ماه‌های گذشته سعی کرد تا متقاضیان خرید پژو پارس را به‌سمت خودروهای جایگزین همچون سورن پلاس، دنا پلاس یا پژو 207 سوق دهد. بااین‌حال اقدامات ایران خودرو چندان نتیجه‌بخش نبوده‌اند. البته تولید پژو پارس در سال آینده از سر گرفته خواهد شد. این خودرو با استانداردهای 85گانه به بازار می‌آید و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به رقم‌های رسمی قبل خواهد داشت.

قیمت پژو پارس

درحال‌حاضر قیمت پژو پارس صفرکیلومتر در بازار آزاد، بین 650 الی 800 میلیون تومان متغیر است. درواقع با هزینه لازم برای خرید پژو پارس TU5 درحال‌حاضر، می‌توانید یک تارا V1 پلاس دستی خریداری کنید! بدیهی است که در زمان حال خرید پژو پارس از بازار آزاد به هیچ عنوان توجیه اقتصادی و منطقی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید یک خودرو داخلی را در آستانه سال جدید دارید، پیشنهاد می‌کنیم اتومبیل محبوب خود را از بین سایر گزینه‌ها انتخاب کنید. تارا، دنا، رانا و سورن پلاس گزینه‌های معقولی در وضعیت فعلی بازار هستند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋