مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

اکو ریرا در دو نسخه برقی و بنزینی به نمایشگاه خودروی تهران 1402 آمد

ایکو ریرا در نسخه‌های برقی و بنزینی به نمایشگاه خودرو تهران 1402 آمد

پس از رونمایی با درب‌های بسته، اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند کابین ایکو ریرا را از پشت شیشه‌های شفاف در نمایشگاه خودرو تهران ببینند.

ایکو ریرا کراس‌اوور و خودرو ملی جدید ایران خودرو است که جای خالی پژو 2008 را در سبد محصولات این شرکت پر می‌کند. پس از رونمایی چندین مدل با درب‌های بسته در نمایشگاه‌های مختلف خودرو، اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند کابین این خودرو را از پشت شیشه‌های شفاف در نمایشگاه خودرو تهران ببینند! البته به نظر می‌رسد که فرآیند توسعه این خودرو همچنان به زمان قابل‌توجهی نیاز داشته باشد. بنابراین نسخه تجاری ریرا را طی کوتاه‌مدت نخواهیم دید.

کابین کراس اوور ایران خودرو

ایکو ریرا در نسخه درون‌سوز به نسخه توربوشارژر موتور EF7‌ مجهز خواهد بود. این موتور اکنون و پس از بهینه‌سازی، EFP‌ یا EF‌ پلاس نام گرفته است. این پیشرانه در دنا جوانان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حداکثر راندمان آن 168 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک مشترک با دنا پلاس و تارا اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در ایکو ریرا بر عهده دارد.

نگاهی به ایکو ریرا الکتریکی

در نسخه الکتریکی ریرا، شاهد نصب موتور الکتریکی با 161 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور هستیم. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 53 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که شارژ کامل آن‌ها با برق شهری 10 ساعت به طول می‌انجامد. جنس این باتری‌ها اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد که از باتری‌های مرسوم لیتیوم یون در این خودرو استفاده خواهد شد. نسخه الکتریکی کراس‌اوور ایران خودرو با یکبار شارژ و براساس چرخه NEDC، می‌تواند 420 کیلومتر را طی کند.

ایکو ریرا برقی

کابین ایکو ریرا در هر دو تیپ برقی و بنزینی، به نمایشگرهای دوبل عریض مجهز شده است که به‌طور هم‌زمان اطلاعات حیاتی خودرو و مشخصات سیستم سرگرمی را به کاربر نمایش می‌دهند. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سامانه پایش فشار باد تایرها امکانات احتمالی کراس‌اوور ملی ایران خودرو را تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید: ایکو ری‌را در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد؛ گام‌های نهایی کراس‌اوور ایران خودرو

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋