مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

باندل های ماوس و کیبورد Fater CWN-4000B و CWR-7000B را معرفی می کنیم

معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B و CWR-7000B

این ماوس و کیبوردهای اداری و گیمینگ فاطر دارای ۲۴ ماه ضمانت تعویض هستند.

ماوس و کیبورد چه برای کاربران عادی و چه برای گیمرها اهمیت زیادی دارد و تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی محصولات خود از این دسته را در بازار کشورمان عرضه کرده‌اند. فاطر نیز اخیراً به‌ جمع تولیدکنندگان انواع ماوس و کامپیوتر پیوسته است تا در این بخش هم به رقابت با سایر شرکت‌های پرآوازه این حوزه بپردازد. در این مطلب دیجیاتو نگاهی اجمالی به سری ماوس و کیبورد‌های بی‌سیم فاطر، یعنی دو خانواده CWN-4000B برای کاربری اداری و CWR-7000B برای گیمرهای ساده‌پسند داریم.

فاطر ماوس و کیبوردهای خود را در یک باندل و در مدل‌های مختلف روانه بازار کرده است تا کاربران امکان خرید این دو اکسسوری مهم به‌صورت یکجا را داشته باشند. البته می‌توانید هرکدام از آن‌ها را جداگانه نیز تهیه کنید. این شرکت ماوس و کیبورد بی‌سیم اقتصادی CWN-4000B را برای کاربرانی با بودجه محدودتر درنظر گرفته و از این‌رو، قیمت این باندل کم‌تر از ۷۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین اگر می‌خواهید ماوس و کیبورد ارزان‌قیمتی را تهیه کنید، در ادامه به‌سراغ معرفی این مدل خواهیم رفت. پس از آن نیز ماوس و کیبورد بی‌سیم سایلنت فاطر، یعنی CWR-7000B را معرفی می‌کنیم. باندل CWR-7000B هم به نورپردازی RGB مجهز شده است.

فهرست مشخصات ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B

معرفی باندل ماوس و کیبورد فاطر
  • اتصال بی‌سیم ماوس و کیبورد از طریق دانگل USB با حداکثر فاصله کارکرد ۲۰ متر
  • وزن کیبورد 414 گرم و ماوس 52 گرم
  • تغذیه با باتری نیم‌قلمی برای کیبورد و باتری قلمی برای ماوس
  • دقت ماوس 1000DPI
  • ماوس با قابلیت استفاده توسط هر دو دست
  • قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان
  • ۲۴ ماه گارانتی اصلی تعویض محصول

این ماوس و کیبورد در یک پک کنار یکدیگر به‌ فروش می‌رسند و سایر قطعات موردنیاز مانند باتری قلمی، نیم‌قلمی و یک دانگل USB نیز همراه آن‌ها در جعبه قرار دارند. در اولین نگاه به کیبورد و ماوس، متوجه ظاهر و طراحی ساده آن‌‌ها می‌شویم که به‌ شما اجازه استفاده از آن در محیط‌های اداری و خانگی را می‌‌‌دهد.

معرفی کیبورد فاطر CWN-4000B

معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B و CWR-7000B

هر دو محصول به‌ رنگ مشکی مات روانه بازار می‌‌شوند، اما رنگ دکمه‌های کیبورد تیره‌تر از بدنه اصلی و شطرنجی‌اش به‌نظر می‌رسد. کیبورد فاطر CWN-4000B، کیبوردی فول‌‌سایز با 111 کلید است که کلیدهای حروف، تابعی و نام‌پد را شامل می‌شود. همچنین دکمه‌های کنترل مدیا در بالای کلیدهای تابعی تعبیه شده که پخش ویدیو و موزیک، دسترسی به جیمیل و ماشین‌حساب در کسری از ثانیه را برایتان آسان‌ می‌کنند. فقدان نشانگرهای کلیدهای Caps Lock و Num Lock در این کیبورد را می‌توان یکی از نقاط ضعف طراحی آن در نظر گرفت.

یکی از نکات قابل‌توجه این کیبورد، تجربه خوشایند تایپ کردن با آن است. زمانی که از این کیبورد استفاده می‌کنید، متوجه عمق مناسب فشردگی کلیدها می‌شوید که البته صدای دلچسبی هم ایجاد می‌کند. به‌گفته فاطر هرکدام از کلیدهای کیبورد از عمر مفید 10 میلیون‌بار کلیک برخوردارند و حروف انگلیسی و فارسی به‌خوبی روی آن‌ها حک شده تا در طولانی‌مدت نیز شاهد پاک‌شدن آن‌ها نباشید.

طراحی ظاهری این کیبورد مانند سایر کیبوردهای اداری ساده است. این نوع کیبوردها معمولاً فضای چندان زیادی را اشغال نمی‌کنند و کیبورد فاطر CWN-4000B نیز از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال بی‌سیم بودن آن در جابه‌جایی راحت‌تر کمک شایانی می‌کند و با استفاده از دانگل یواس‌بی داخل جعبه، می‌توانید همزمان از کیبورد و ماوس همراهش استفاده کنید.

روی قاب زیرین کیبورد می‌توان محل قرارگیری باتری نیم‌قلمی را به‌همراه دو پایه و شاسی پلاستیکی مشاهده کرد. این پایه‌ها در کناره‌ها قرار دارند و با بازکردن آن‌ها، سطح کیبورد کمی شیب‌دار می‌شود و تا حدی از خستگی دستان‌تان حین تایپ جلوگیری می‌کند. همچنین ‌پد‌های پلاستیکی نیز مانع لیز خوردن کیبورد روی سطح می‌شوند.

معرفی ماوس فاطر CWN-4000B

معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B و CWR-7000B

ماوس اداری فاطر CWN-4000B همانند کیبورد همراهش طراحی ساده‌ای دارد. این ماوس با رنگ مشکی مات عرضه شده و اسکرول مشکی رنگ هم در میانه دو کلیک ماوس به‌چشم می‌آید. زیر ماوس هم جایگاه دانگل USB همراه با درپوش باتری قرار دارند. برخلاف کیبورد که از باتری نیم‌قلمی انرژی می‌گیرد، ماوس فاطر CWN-4000B از باتری قلمی تغذیه می‌کند. نکته عجیب این است که ماوس بی‌سیم فاطر از کلید خاموش و روشن بی‌‌بهره مانده است؛ هرچند پس از چند دقیقه عدم استفاده، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌صورت خودکار خاموش شده و با فشردن یکی از کلیک‌ها مجدداً فعال می‌شود. 

یکی دیگر از نقاط قوت ماوس اداری فاطر، طراحی متقارنش است که امکان استفاده راحت با هر دو دست را به‌ارمغان می‌آورد. همچنین طراحی ساده، وزن سبک و بی‌سیم بودن این ماوس استفاده از آن روی میزهای شلوغ و کم‌فضا را آسان‌تر می‌کند و همه این‌ها باعث شده تا این ماوس گزینه‌ مناسبی برای کاربران عادی تلقی شود.

فهرست مشخصات ماوس و کیبورد گیمینگ فاطر CWR-7000B

معرفی باندل ماوس و کیبورد فاطر
  • اتصال بی‌سیم ماوس و کیبورد از طریق دانگل USB با حداکثر فاصله کارکرد 20 متر
  • وزن کیبورد 485 گرم و ماوس 72 گرم
  • باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 1100 میلی‌‌آمپرساعتی برای کیبورد و 500 میلی‌آمپرساعتی برای ماوس
  • مجهز به پورت USB-C 
  • بهره‌مندی از نورپردازی RGB در ماوس و کیبورد
  • دقت ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ دی‌پی‌آی برای ماوس
  • قیمت حدود ۱.۶ میلیون تومان
  • ۲۴ ماه گارانتی اصلی تعویض محصول

معرفی کیبورد گیمینگ CWR-7000B

معرفی باندل ماوس و کیبورد فاطر

با یک کیبورد پلاستیکی و مشکی‌رنگ طرف هستیم که به‌صورت شیب‌دار طراحی شده تا دستان‌تان حین استفاده طولانی‌مدت از آن خسته نشود. همچنین نورپردازی جذاب RGB در پس‌زمینه، فضایی زیبا و مناسب را حین بازی ایجاد می‌کند و کار در محیط‌های تاریک را برای کاربران آسان می‌نماید. با فشردن کلید مخصوص در ردیف پایانی کیبورد، دو حالت نورپردازی در اختیارتان قرار می‌گیرد اما خبری از ارائه اپلیکیشن برای این قابلیت نیست. بنابراین امکان شخصی‌سازی المان‌ها و جلوه‌های این نورپردازی را از دست خواهید داد. حروف فارسی نیز به‌صورت لیزری روی کلیدها حک شده‌اند و بر اثر گذشت زمان رنگ آن‌ها پاک نمی‌شود، اما در شرایط عادی به‌سختی دیده می‌شوند و اگر محیط پرنور باشد، دیدن آنها سخت‌تر هم می‌شود. کیبورد فاطر CWR-7000B مانند همتایانش از کلیدها و نشانگرهای LED مرسوم مانند Caps Lock و Num Lock و باتری بهره‌مند است. کلیدهای فانکشن قابلیت‌های کنترل پخش مدیا، کنترل صدا و چندین گزینه دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

اگر از دسته گیمرهای شب‌‌زنده‌دار هستید و می‌خواهید ساعت‌ها در سکوت کامل بازی کنید، کیبورد فاطر CWR-7000B همان گزینه دلخواه شماست، زیرا سروصدای بسیار کمی دارد. در اوایل کار با کیبورد ممکن است به‌دلیل نرمی بیش‌از حد و فاصله کم کلیدها کمی اذیت شوید، ولی احتمالا پس مدتی به استفاده از کیبورد و نحوه قرارگیری کلیدها عادت می‌کنید. در کل نمی‌توان تجربه تایپ کردن با این کیبورد را -حداقل برای چند روز نخست- مناسب ارزیابی کرد.

باوجود طراحی زیبای کیبورد به‌دلیل نورپردازی RGB، باید همیشه یک دستمال کنار میزتان باشد؛ زیرا کیبورد فاطر CWR-7000B خیلی سریع کثیف می‌شود و جای اثر انگشت‌تان را مدتی پس از کارکردن با آن می‌بینید. درنتیجه باید هر چند وقت یک‌بار سطح آن را از لکه‌ها و جای اثر انگشت پاک کنید تا ظاهر زیبای آن حفظ شود.

در زیر کیبورد جایگاه اختصاصی برای قرارگیری دانگل USB و کلید خاموش-روشن دیده می‌شوند و پشت کیبورد، پورت USB-C برای شارژ باتری کیبورد تعبیه شده است. این کیبورد از باتری ۱۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و شارژدهی مناسبی نیز دارد، اما انتظار تعبیه کابل USB-C در آن را داشتیم. با‌این‌وجود فاطر به عرضه ماوس و کیبورد بدون لوازم جانبی اکتفا کرده است. 

معرفی ماوس فاطر CWR-7000B

معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B و CWR-7000B

در کنار کیبورد گیمینگ فاطر CWR-7000B، ماوس بی‌سیم متقارن نیز در جعبه حضور دارد که از ابعاد کوچک‌تری در قیاس با نمونه‌های عادی بهره می‌برد. بااین‌حال ابعاد کوچک ماوس فاطر موجب شده تا در دست گرفتن آن برای برخی کاربران که دست بزرگی دارند سخت‌تر باشد. در نگاه اول کلیدهای رایج را به‌همراه دکمه تنظیم DPI می‌بینیم. همچنین در صورتی که راست دست باشید، راحت‌تر می‌توانید از دو کلید مجزای ماوس برای جابجایی در صفحات مرورگر استفاده کنید. روان بودن اسکرول در کنار بی‌صدا بودن کلیدهای ماوس حین کار، از ویژگی‌های جالب آن قلمداد می‌شود.

در قسمت پایین ماوس، نور RGB به‌‎کاررفته شکل و شمایل ظاهری آن را با کیبورد هماهنگ‌تر می‌کند. البته با فشردن دکمه DPI به مدت 3 ثانیه، نور RGB ماوس خاموش و روشن می‌شود. با این دکمه می‌توانید دقت ماوس را روی گزینه‌های ۸۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ دی‌پی‌آی تنظیم کنید.

ماوس فاطر انرژی خود را از باتری 500 میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که همانند کیبورد نیازمند از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود و البته خبری از کابل مجزا برای شارژ آن نیست. دکمه خاموش-روشن کیبورد و یک جایگاه دانگل USB هم زیر ماوس قرار دارند.

جمع‌بندی معرفی باندل‌های ماوس و کیبورد فاطر

معرفی باندل ماوس و کیبورد فاطر

کیبورد و ماوس فاطر CWR-7000B و CWN-4000B هرکدام برای کاربران خاصی مناسبند و از آن‌جا که قیمت متفاوتی دارند، مشتریان کاملاً متفاوتی هم خواهند داشت. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید ماوس و کیبورد بپردازید، باندل ماوس و کیبورد فاطر CWN-4000B با قیمت کم‌تر از ۷۰۰ هزار تومان گزینه‌ای باکیفیت مناسب محسوب می‌شود. اگر هم از کاربران خاص بازار هستید و به نورپردازی RGB علاقه دارید و نمی‌خواهید صدای کلیک ماوس و فشردن کلید‌های کیبوردتان اطرافیان را متوجه خود کند، می‌توانید نگاهی به باندل ماوس و کیبورد گیمینگ سایلنت فاطر CWR-7000B با برچسب قیمتی حدود ۱.۶ میلیون تومان بیندازید.

فاطر برای خدمات‌رسانی بهتر، ۲۴ ماه گارانتی تعویض را هم برای این مجموعه در نظر گرفته است؛ البته خرابی و پیدا شدن ایراد در ماوس و کیبورد کمی بعید به‌نظر می‌رسد، اما در صورت بروز مشکل نیز می‌‌توانید محصول را مرجوع کرده و نمونه سالم را از فاطر دریافت کنید. برای خرید انواع ماوس و  کیبورد فاطر روی این لینک کلیک کنید.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋