او عقیده دارد که در پس موفقیتهای رهبران، اشکهای پنهان بسیاری نهفته است.
مدیرعامل فناپ عقیده دارد که تابآوری کسبوکارها وابسته به تابآوری رهبران آنهاست و هر رهبری برای حفظ سازمان خود هفت مرحله را تاب میآورد.
«شهاب جوانمردی»، مدیرعامل فناپ، در نشست پنل «تجربه زیسته کسبوکارها در عرصه تابآوری» با اشاره به اینکه تابآوری رهبران سازمانها هفتخان قابل تأمل دارد، گفت: «از آنجایی که رهبران سازمانها همواره چهره بودهاند، اغلب فراموش میکنیم که آنها هم مشکلاتی دارند که بار آنها را بهتنهایی به دوش میکشند تا بتوانند تابآوری را در سازمان حفظ کنند.»
او ادامه داد که ما معمولاً رهبران را بهعنوان افرادی میشناسیم که جملات قصار میگویند درحالیکه آنها نیز مثل ما انسان هستند و اغلب نمیتوانند درباره مشکلاتشان با سایرین حرف بزنند و ناچارند آنها را با خودشان حلوفصل کنند.
مدیرعامل فناپ از این هفت مرحله بهعنوان هفت گام یاد کرد که مانند کوره عمل کرده و رهبران را پختهتر و باتجربهتر میکند. به گفته جوانمردی، هیئتمدیره اولین مرحله است. او تأکید کرد که رهبران باید برای پیشبرد برنامههایشان، مقابل هیئتمدیره پاسخگو باشند: «رهبران باید شکست خود را جلوی اعضای هیئتمدیره توجیه کنند و در جلسات اموری را بپذیرند که برای پیشبرد سازمان ضروری است.»
او همچنین افزود: «دومین مرحله مقابله با سهامدار است. کسی که باارزشترین داراییاش را وسط گذاشته و امید دارد که حداقل عایدیاش متناسب با تورم جامعه باشد. امروزه شرکتها اگر رشد کنند، در کوتاهمدت به تقسیم سود نمیرسند و اگر بزرگ باشند، برای تأمین نقدینگی امکان پاسخگویی به سهامدار را ندارند. در اینجاست که رهبران باید در جلسات رسمی بهتنهایی پاسخگوی سهامدار باشند.»
او از شرکتهای رقیب بهعنوان سومین مرحله نام برد و اشاره کرد: «با اینکه وجود رقبا باعث رشد میشود، اما برای برندی که تازه وارد بازار شده است، معمولاً برند در ابتدا توسط رقبا پایمال میشود. رقبا نمیپذیرند که بازیگر جدیدی وارد بازار شود و سعی میکنند او را نادیده بگیرند. در این لحظه است که هویت برند تازهوارد نابود میشود. رهبر برند ناچار است این چالش را بهتنهایی حل کند و چه رهبرانی که در این مرحله آسیبهای زیادی دیدند و از بین رفتند.»
به باور مدیرعامل فناپ، خان بعدی خانواده است که رهبر نمیتواند تعادل لازم را بین کار و خانواده فراهم کند و معمولاً در اینجا خانواده سهم کمتری میبرد.
جوانمردی درباره اهمیت مشتری نیز توضیح داد: «مشتریها ارزشمندترین دارایی هر سازمانی هستند و رهبران باید به درخواستهای بهجا و نابهجای مشتری پاسخ دهند. اگر هم تازهوارد باشند، باید باج نابهجا دهند و این را نمیتوانند از سمت بنگاه توجیه کنند.»
او عقیده دارد همکاران که انتظار شادبودن و پرانرژی بودن رهبر سازمانشان را دارند، خان ششم بهحساب میآیند: «هفتمین خان نیز تابآوری رهبران است که باید بدانید این موضوع درنهایت موجب حفظ سازمان میشود.»
به باور مدیرعامل فناپ، عبور از این هفت مرحله مانند قرارگرفتن در یک چرخه است و مدام تکرار میشود. او اشاره کرد که افراد باید بدانند در پس تابلوهای افتخار و موفقیتها، چه چالشهایی وجود دارد.
پاسخ ها