آوات راهکار جدید اتوماسیون اداری شرکت چارگون است که در بستر ابر به مشتریان ارائه میشود.
مدیران چارگون پس از 25 سال فعالیت در حوزه نرمافزارهای سازمانی، «آوات» را به عنوان خط محصولات ابری شرکت به بازار معرفی کردند؛ محصولی که با آن وارد حوزه کسبوکارهای کوچک و متوسط شدند.
«آوات» راهکار جدید اتوماسیون اداری شرکت «چارگون» است که در بستر ابر به مشتریان ارائه میشود. با استفاده از این خط محصول میتوان بدون نیاز به تهیه سرور و پرداخت هزینههای استقرار و نگهداری، از اتوماسیون اداری با کاربری آسان، در هر ساعت و هر مکان استفاده کرد.
رویداد «بازگشت به آینده» عصر امروز با هدف معرفی خط محصول جدید ابری چارگون برگزار شد. «شاهین طبری» رئیس هیئت مدیره چارگون در این مراسم، نسل جدید «دیدگاه» را یک هایپر اتوماسیون دانست که شامل بیش از 40 محصول تحت وب و اپ موبایل است. او همچنین از تجهیز این خط نرمافزاری به راهکارهای هوش مصنوعی در آینده نزدیک خبر داد.
«فرزاد رحمانی» مدیرعامل چارگون نیز با اشاره به جامعه دو میلیونی کاربران دیدگاه اظهار داشت چارگون در صنعت بانکی 46 درصد، در حوزه بیمه 57 درصد، در سازمانهای حوزه سلامت 72 درصد، سازمانهای ملی 78درصد، دانشگاهها 45 درصد، بازار سرمایه 70 درصد و صنایع مرتبط با حوزه دارویی، آرایشی و بهداشتی 75 درصد، سهم بازار دارد.
رحمانی باور دارد آنها سه دسته مشتری دارند: «یک سری اندازه سازمانی بزرگی ندارند ولی تأثیرگذاری بزرگی در جامعه دارند. یک سری سازمان ها هم خیلی بزرگ هستند و در حد سازمانهای ملی هستند و البته یک بخش سوم هست که سازمان های کوچکتر هستند که به آنها کسبوکارهای کوچک و متوسط گفته میشود و این طیف از راهکارهای فناوری میخواهند استفاده کنند تا سیستم خود را پیش ببرند. ما به دنبال ارائه خدمات به آنها هستیم.»
رحمانی باور دارد چارگون به زودی میتواند محصولات خود را در حوزه هوش مصنوعی ارائه کند تا کارهای تکراری و پیش بینی پذیری را که نیروها انجام میدهند به AI بسپرند و ذهن خود را آزاد کنند: «در این حالت افراد میتوانند کارهای خود را سریع تر انجام دهند.»
رحمانی تأکید کرد: »ما با ارایه یک محصول جدید سعی کردیم زین پس مشتریان کوچک را هم در خدمتشان باشیم. محصول آوات برای سازمان های کوچک و متوسط ارزش آفرینی میکند. به واسطه ماهیت این شرکتها و نوع نیازی که وجود دارد راهکار خاص خود را می طلبد و از همین رو یک پروداکت لاین کاملا جدید طراحی و عرضه کردیم.»
طبری نیز اعلام کرد از امروز چارگون دیگر دو فرزند دارد: «مجموعه دیدگاه برای سازمانهای بززگتر و مجموعهای که خیلی خیلی بیشتر درباره آن خواهید شنید و در خدمت کسانی است که دنبال راهکار ابری هستند. در اینجا مخاطب متفاوت داریم و تکنولوژی را با همین شرایط باید انتخاب کنیم. برای ارائه این نوع خدمات ترکیبی از تجربه خودمان و همت یک تیمی که از ابتدا کار خود را در کنار ما شروع کند، یک ترکیب برنده دانستیم.»
او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که چرا در یک استارتاپ مجزا سرمایهگذلری نکردند و چرخ را از نو اختراع کردند گفت: «این پروژه ای است که علاقه مند هستیم روی آن فعالیت داشته باشیم. ما دوست داریم این کار را پیش ببریم. کسب و کارهایی که ما با آنها آشنا شدیم در حوزه B2C هستند و در حوزه B2B یک ستاره ندیدیم که روی آن کار کنیم که بتواند پیچیدگیهای ما را جواب بدهد. این مسأله پیچیدگی خاصی دارد و فکر کردیم باید این لاین را خودمان درست کنیم. در آینده اما دوست داریم صحبت های بیشتری داشته باشیم و همکاری با سایر استارتاپ ها شکل بدهیم.»
در ادامه، این دو عضو هیئت مدیره چارگون از عزم این شرکت برای توسعه نفوذ خود در بازار نرمافزار و پوشش نیازهای کسبوکارهای کوچک و سازمانهای متوسط با محصولات ابری سخن گفتند.
طبری باور دارد باید در شرایط کنونی در کشور، امید را حفظ کرد و هر کس روشی برای این کار دارد: «برای من روش اینست که درباره یک محصول جدید صحبت کنیم و یا از یک چالش در یک پروژه درس بگیریم.» او باور دارد چارگون همیشه جلوتر از مارکت حرکت کرده است. با این حال بهنظر میرسد چارگون با تأخیر زیادی وارد حوزه کسب و کارهای کوچک شده است. طبری در پاسخ به دیجیاتو درباره چرایی این وقفه گفت: «در طول این سالها در راستای حفظ تمرکز فعالیت کردیم و ۲۵ سال تجربه کسب کردیم. واقعیت این بود که تا امروز تمرکز روی سازمانهای بزرگ بود ولی میخواهیم خدمات و سرویسهای بیشتری را ارائه کنیم.»
طبری معتقد است اندازه بازار کسبوکارهای کوچک و متوسط رو به افزایش است که با توجه به علاقه مدیران این کسبوکارها در مکانیزاسیون فرآیندها و روالهای جاری، چشمانداز تجاری مثبت و امیدوارانهای برای محصولات ابری آوات ایجاد میکند.
به گفته طبری دو میلیون نفر شاغلین در سازمانها در زندگی کاری خود از محصولات چارگون استفاده میکنند. او همچنین اعلام کرد شاخصی که برای Kpi خود در چارگون در نظر گرفتند اینست که به رضایت مشتری اهمیت بدهند و آن را بسنجند: «ما توانستیم به یک رضایت ۹۲ درصدی از سمت مشتریان برسیم.»
«مهین محمدی» مدیر محصولات ابری چارگون نیز اظهار داشت در راهاندازی آوات، ایجاد تعادل بین توجیه اقتصادی، تجربه انسانی خوشایند و فناوری بهروز در نظر گرفته شده است. مواردی که به باور او سه بعد مهم خلق یک محصول نوآورانه هستند.
به گفته محمدی آوات قرار است به این دغدغه کسبوکارها پاسخ دهد که بتوان سریع وارد حساب کاربری یک مجموعه نرم افزار شد، کارهای اداری را انجام داد و سپس به سرعت به سراغ کسب و کار اصلی خود رفت.
«شهروز یوسفی» مدیر فنی آوات در بخش پایانی این رویداد با اشاره به ابعاد تکنیکال محصولات آوات در بستر ابری گفت این محصولات را به نحوی طراحی کردهاند که مزیتهای مهمی از جمله توسعهپذیری (Scaling)، دسترسیپذیری (Availability) عملکرد مطلوب (Performance) و یکپارچگی (Integration) را برای مشتریان ایجاد کنند.
پاسخ ها