مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

ایالات متحده به دنبال اعمال دور جدیدی از تحریم ها بر صادرات چیپ به چین است

آمریکا به‌دنبال اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها برای صادرات تراشه به چین است

دولت بایدن به‌دنبال اجرای دور جدیدی از تحریم‌ها برای جلوگیری از صادرات تراشه به چین است.

رویتزر در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که دولت بایدن به‌دنبال اجرای دور جدیدی از تحریم‌ها برای جلوگیری از صادرات تراشه به چین است که به موجب آن، شرکت‌های جدیدی به لیست سیاه صادرات تراشه به چین اضافه می‌شوند.

با وجود تحریم‌های آمریکا، هواوی موفق شد سری جدید گوشی‌های سری میت را به چیپست‌های 5G ساخت چین مجهز کند و فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود با وجود تحریم‌های ایالات‌متحده آغاز نماید.

همان‌طور که گفته شد، هواوی با عرضه گوشی‌های سری میت 60 و تراشه Kirin 9000s در این موبایل جدید، فصل‌ جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد. حالا باید دید با تحریم‌های جدید احتمالی چه تنش‌های تازه‌ای به شرکت‌های چینی وارد می‌شود.

آمریکا به‌دنبال اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها برای صادرات تراشه به چین است

رویترز: آمریکا تحریم‌های جدیدی را برای جلوگیری از صادرات تراشه به چین اعمال می‌کند

در گزارش منتشرشده از سوی رویترز، به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، تراشه‌های هوش مصنوعی هدف اصلی دور جدید تحریم‌ها خواهند بود. براساس این گزارش، ایالات‌متحده ممنوعیت‌های جدیدی را برای صادرات تراشه‌های خود به چین درنظر گرفته است. این تحریم‌ها برمبنای برخی پارامترهای فنی و با هدف قراردادن طیف وسیع‌تری از تراشه‌های هوش مصنوعی در فهرست تحریم‌ها لحاظ می‌شود.

تراشه‌های در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی با محدودیت‌های جدید روبه‌رو نمی‌شوند، اما تولیدکنندگان نیمه‌هادی مستقر در ایالات‌متحده هنگام تکمیل سفارشات موظف هستند درصورتی‌که قوی‌ترین محصولات خود را به شرکت‌های مستقر در چین صادر می‌کنند، این موضوع را به اطلاع وزارت بازرگانی ایالات‌متحده برسانند. آژانس مربوطه موارد را بررسی کرده و در مورد اجازه صادرات به آن تولیدکننده تصمیم‌گیری می‌کند. درواقع این آژانس تصمیم می‌گیرد که آیا صادرات تراشه ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد یا خیر. اگر صادرات آن تراشه تهدیدی بر امنیت ملی ارزیابی شود، از صادرات آن جلوگیری می‌شود.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋