مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

آمریکا بودجه آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان را قطع کرد

ایالات متحده بودجه آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان را قطع می‌کند

مقامات بهداشتی فدرال این هفته بودجه مالی به موسسه ویروس‌شناسی ووهان، آزمایشگاه چینی را که در مرکز تحقیقات درباره منشأ ویروس کرونا قرار دارد، به حالت تعلیق درآوردند. با توجه به شکست این آزمایشگاه در ...

مقامات بهداشتی فدرال این هفته بودجه مالی به موسسه ویروس‌شناسی ووهان، آزمایشگاه چینی را که در مرکز تحقیقات درباره منشأ ویروس کرونا قرار دارد، به حالت تعلیق درآوردند.

با توجه به شکست این آزمایشگاه در ارائه اسناد کلیدی در مورد کار خود، این اقدام برای کاهش خطرات احتمالی سلامت عمومی ضروری است.

مؤسسه ملی بهداشت بیش از سه سال است که به دنبال اسنادی از آزمایشگاه بوده است. زیرا آژانس ادعاهایی مبنی بر اینکه کار دانشمندان آزمایشگاه ووهان ممکن است در ایجاد بیماری همه‌گیر نقش داشته باشد را بررسی کرده است.

مقامات فعلی و سابق بهداشت ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که تصمیم آژانس بهداشت برای تعلیق کمک مالی به آزمایشگاه ووهان، مستقل از تحقیقات کنگره در مورد منشاء ویروس است‌. بنابراین این عمل نشان‌دهنده تأیید نظریه‌های نشت ویروس از این مرکز نیست.

قطع بودجه ووهان

واکنش چین به تصمیم قطع بودجه ایالات متحده

مؤسسه ویروس‌شناسی و سلامت محیط‌ زیست ووهان نیز بارها از تحقیقات خود دفاع کرده و هرگونه ارتباط بین کار خود و ظهور ویروسی که باعث کووید-۱۹ می‌شود را رد کرده‌اند.

سفارت چین نیز از کار آزمایشگاه دفاع کرد و از تمرکز مداوم آمریکایی‌ها بر آن انتقاد کرد. سخنگوی سفارت در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشته شد، گفت:

«ایالات متحده باید از دامن زدن به بحث نشت آزمایشگاهی، لکه‌دار کردن چین و سیاسی کردن موضوع دست بردارد.»

یک تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که ماه گذشته توسط ایالات متحده منتشر شد، پروتکل‌های ایمنی آزمایشگاه ووهان را نقض کرد. اما بیان کرد که سازمان‌های اطلاعاتی نمی‌توانند به یک نتیجه قطعی درمورد منبع همه‌گیری دست یابند.

ویروس‌شناسان عموماً از این نظریه حمایت می‌کنند که بیماری همه‌گیر با سرریز طبیعی از حیوانات به انسان آغاز شد. همچنین چندین محقق برجسته، تحقیقات درحال انجام جمهوری‌خواهان را محکوم کردند و گفتند که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تحقیقات عمومی و پیام‌های خصوصی دانشمندان را تحریف کرده‌اند تا درمورد احتمال منشأ آزمایشگاهی برای ویروس کرونا اغراق کنند.

کریستین اندرسن، ویروس‌شناسانی که در مقابل مجلس شهادت داد، گفت که از تصمیم برای جلوگیری از کمک مالی به آزمایشگاه ووهان ناامید شده است.

وی بیان کرد که عمیقاً مشکل‌ساز است که ما اجازه دهیم سیاست در تحقیقات بسیار مهم دخالت کند. ما اولین همه‌گیری بزرگ کرونا را مشاهده کرده‌ایم و اکنون در حال قطع روابط با یکی از اولین مراکز تحقیقاتی ویروس کرونا در جهان هستیم.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋