پیشرانه مرسدس GLC63 S E Performance شامل یک موتور برقی نیز میشود.
نسخه AMG از مرسدس GLC مدل 2024 رونمایی شد. این نسخه با دو کد GLC43 و GLC63 S E Performance روانه بازار خواهد شد. همانطور که قابل حدس است، این دو مدل در مقایسه با GLC استاندارد عملکرد بهمراتب اسپرتتر و طراحی خشنتری دارند. مدل پرچمدار GLC63 S E Performance از یک پیشرانه 680 اسببخاری سود میبرد و شتاب 3.5 ثانیهای آن در دنیای شاسیبلندهای کامپکت کمنظیر است.
معرفی دو محصول جدید مرسدس AMG را از GLC43 شروع میکنیم. این نسخه که بهنوعی مدل پایه محسوب میشود، از یک پیشرانه هیبریدی بهره میبرد. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور 2 لیتری معروف M139l تشکیل میدهد. این موتور بهلطف بهروزرسانیهای متعدد حالا توانایی تولید 421 اسببخار قدرت در دور 6750 و همچنین 500 نیوتنمتر گشتاور در دور 5000 را دارد. در مواقع ضروری 14 اسببخار دیگر توسط سامانه هیبریدی به این رقم اضافه میشود تا مجموع قدرت پیشرانه به 435 اسببخار برسد. در این کراساوور هیجانانگیز گیربکس 9 سرعته دوکلاچه خودکار در همکاری با سامانه 4MATIC وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.
با اتکا به این پیشرانه قدرتمند و گیربکس پیشرفته، مرسدس AMG GLC43 میتواند در عرض 4.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم امکان دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت وجود دارد. با توجه به پیشرانه قدرتمند، ثبت رکوردهای بیشتر نیز ممکن است اما محدودکننده الکترونیکی اجازه این کار را نمیدهد. گفتنی است چرخهای عقب مرسدس AMG GLC43 فرمانپذیر هستند. این کراساوور اسپرت از سیستم تعلیق بادی و کمکفنرهای تطبیقپذیر سود میبرد.
شاید فکر کنید با توجه به وجود کد 63 در مدل پرچمدار GLC63 S E Performance، این نسخه یک موتور V8 را به خریدار هدیه میدهد. اما در زیر کاپوت این نسخه همان موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو قرار دارد. خروجی این موتور در مدل GLC63 S E Performance به 476 اسببخار و گشتاور آن به 545 نیوتنمتر افزایش پیدا کرده است. با چنین خروجی قابلتوجهی، موتور M139l دوباره قدرتمندترین موتور 4 سیلندر جهان محسوب میشود.
پیشرانه مرسدس GLC63 S E Performance شامل یک موتور برقی نیز میشود. با احتساب خروجی این موتور نصبشده روی محور عقب، مجموع قدرت پیشرانه به 680 اسببخار قدرت و 1020 نیوتنمتر گشتاور میرسد! این پیشرانه قدرتمند، مرسدس GLC63 S E Performance را قادر میسازد تا در عرض تنها 3.5 ثانیه، صفر تا صد را طی کند و حداکثر سرعت خود را به 275 کیلومتر بر ساعت برساند. در این نسخه نیز محدودکننده الکترونیکی اجازه ثبت رکوردهای بیشتر را نمیدهد. گفتنی است در این نسخه نیروی پیشرانه توسط همان گیربکس 9 سرعته دوکلاچه خودکار و سیستم 4MATIC+ بهسمت هر چهار چرخ ارسال میشود. این را هم اضافه کنیم که سیستم 4MATIC+ در GLC63 S E Performance کاملاً متغیر است. به عبارت دقیقتر، با توجه به شرایط، این سیستم میتواند 100 درصد نیروی پیشرانه را به چرخهای عقب ارسال کند.
از لحاظ طراحی ظاهری نسخههای مزین به نشان AMG تفاوتهایی با مدلهای بهاصطلاح بنزی دارند. اصلیترین و شاخصترین تفاوت آنها در جلوپنجره بهچشم میخورد. طبق انتظار، نسخههای AMG به جلوپنجره اختصاصی موسوم به پانامریکانا مجهز هستند. این جلوپنجره با دقت در خطوط عمودی مشکیرنگ قابل تشخیص است.
علاوهبراین، در نسخههای AMG ورودیهای هوای سپر بزرگتر هستند و قطعات کرومی بیشتری روی بدنه آنها نصب شده است. برای تشخیص GLC43 از GLC63 S E Performance باید به خروجیهای اگزوز توجه کنیم. این خروجیها در GLC43 گرد و در GLC63 S E Performance مربعیشکل هستند.
در داخل کابین نسخههای AMG با فضای باکیفیتتری روبهرو هستیم. در این نسخهها مشتریان میتوانند با سفارش صندلیهای اسپرت، کابین خودروی خود را خاصتر کنند. سیستم MBUX در این نسخهها به قابلیت AMG Track Pace مجهز است. این قابلیت هنگام رانندگی در پیست، دادههایی را در رابطه با عملکرد راننده گردآوری میکند. همچنین نمایشگرها و آپشن هدآپ دیسپلی در GLC43 و GLC63 S E Performance دارای گرافیک مخصوص AMG هستند.
براساس برنامهریزیهای مرسدس AMG، ابتدا GLC43 راهی بازار خواهد شد. این کراساوور اسپرت از اوایل سال آینده در ایالاتمتحده به فروش خواهد رسید. نسخه هیجانانگیزتر GLC63 S E Performance بهعنوان مدل 2025 تولید خواهد شد؛ درنتیجه برای تماشای کلیپهای آن باید تا اواخر سال 2024 منتظر بمانیم. درباره قیمت این نسخه نیز اطلاعاتی منتشر نشده است.
پاسخ ها