درحالیکه توسعهدهندگان همچنان میتوانند از هوش مصنوعی در بازیهای خود استفاده کنند، عدم نقض قانون کپیرایت توسط آنها برای استیم بسیار مهم است.
اخیراً در گزارشهایی گفته شده بود که استیم (Steam)، معتبرترین استور بازیهای ویندوز دیگر بازیهایی که در آنها از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی استفاده شده است را منتشر نخواهد کرد. حالا شرکت Valve، خالق استیم هرچند بهطور کلی این موضوع را رد نکرده، اما ادعا میکند که این موضوع کاملاً درست نیست.
«کیسی بویل»، نماینده روابط عمومی Valve با ارسال بیانیهای به ورج توضیح داد که هدف این شرکت تضعیف استفاده از هوش مصنوعی در استیم نیست، بلکه درحال کار روی نحوه اضافهکردن آن در سیاستهای موجود خود است.
او در ادامه بیانیه خود گفت که Valve در روند بررسی فعلی خود، قانون کپیرایت را در نظر میگیرد: «هرچند توسعهدهندگان میتوانند از فناوریهای هوش مصنوعی در کارهای خود استفاده کنند... نمیتوانند حق کپیرایت محتواهای موجود را نقض کنند.»
بویل در ادامه نیز به این موضوع اشاره کرد که Steam اعتبار ارسال برنامه توسعهدهندگانی که بازیهایشان به دلیل مسائل مربوط به کپیرایت هوش مصنوعی رده شده را پس خواهد داد؛ زیرا شرکت درحال اصلاح فرآیند بررسی خود است.
ولو در صفحه شرایط خود برای توسعهدهندگان، انتشار بازیهایی که در آنها «از محتوایی که مالک آن نیستید یا حقوق کافی برای استفاده از آن را ندارید» را ممنوع کرده است. این کاربر ردیت نیز در گزارش خود تصویری از یک پیغام را ارائه کرده (تصویر پایین) که در آن گفته شده «بازی شما دارای عناصر بصری تولید شده توسط هوش مصنوعی است که ظاهرا به محتواهای دارای حق کپیرایت اشخاص ثالث متکی است.»
ظهور هوش مصنوعی بُعد جدید و پیچیدهای به بحثهای مربوط به کپیرایت اضافه کرده است. اواخر سال گذشته، دولت آمریکا اعلام کرده بود که عکسهای ساختهشده با هوش مصنوعی شامل کپیرایت نمیشود. به گفته اداره کپیرایت آمریکا، هنگام واردکردن دستورات متنی، تمام فرآیندهای موردنیاز توسط ابزار خودکار و نه توسط انسان انجام میشود. همین مسئله دلیلی شده است تا دولت ایالات متحده از حق مالکیت معنوی برای محصولات تولیدشده توسط هوش مصنوعی حمایت نکند.
پاسخ ها