مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

آموزش و اشتغال نوجوانان بدسرپرست و بی خانمان، مسئولیت اجتماعی بر عهده همه شرکت هاست

آموزش و استخدام نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست، یک مسئولیت اجتماعی برای همه شرکت‌ها

مدیر منابع انسانی صرافی آبان تتر در یادداشتی توضیح داده که چرا شرکت‌ها برای آموزش و استخدام نوجوانان بدسرپرست وظیفه دارند.

نویسنده این یادداشت پریسا حسین‌زاده، مدیر منابع انسانی صرافی آبان تتر است.

این روزها حتی فارغ التحصیلان مراکز آموزشی معتبر و افرادی که از حمایت های خوبی در بستر خانواده برخوردار هستند هم در زمینه اشتغال و تعیین مسیر شغلی گاهی دچار مشکل شده و نیاز به حمایت و راهنمایی دارند. حالا فرض کنید نوجوانانی که در شرایط نامساعد اقتصادی، اجتماعی یا تحت پوشش مراکز بهزیستی قصد دارند وارد دنیای حرفه ای کار و زندگی مستقل شوند. این افراد نیاز به حمایت و هدایت بیشتری دارند.

آیا تا به حال به سرنوشت نوجوانانی که در سن 18 سالگی از بهزیستی و شبه خانواده‌ها ترخیص می‌شوند فکر کرده‌اید؟ آیا به طور رسمی سهمی از استخدام سازمان و شرکتتان را برای قشر بد سرپرست یا بی‌سرپرست در نظر گرفته‌اید؟

این مسئولیت اجتماعی بر دوش همه ماست. همه ما وظیفه داریم تا حد امکان و ظرفیتمان، برای بهتر شدن محیط زندگی خود تلاش کنیم. گاهی مسئولیت اجتماعی، احترام به محیط زیست و کمک به توسعه پایدار است، گاهی حتی حذف کاغذ از بروکراسی روزانه‌مان و گاهی آموزش و کمک به توسعه فردی آدم‌ها!

من به عنوان یک فرد فعال در حوزه منابع انسانی مانند همه فعالان این حوزه، همیشه خلا یافتن مسیر مناسب شغلی یا عدم توسعه فردی و نیاز به حمایت و آموزش را در کارجویان جوان و تازه کار دیده‌ام. از طرفی به دلیل آشنایی و فعالیت با چند خیریه، همیشه دغدغه نوجوانان ترخیص شده از بهزیستی و شبه خانواده‌ها را داشتم. به همین دلیل با کمک تعدادی از فعالان این حوزه برای انجام مسئولیت اجتماعی تصمیم گرفتیم با حمایت سازمان بهزیستی و دوستان متخصص، پروژه‌ای با عنوان (مهرگاه دانش) را برای آموزش تخصصی مشاغلی همچون برنامه نویسی، مارکتینگ، مالی و مانند آن تعریف کنیم. در این پروژه تلاش می‌شود تا با همراهی و معرفی نوجوانان و جوانان تحت پوشش بهزیستی به بازار کار با آن‌ها کمک کرده و این فرایند را برای آن‌ها ساده‌تر کنیم.

در این مسیر شرکت‌ها و متخصصان می‌توانند با استخدام این جوانان، این زنجیره را بزرگ‌تر کرده و با ما در این مسیر هم‌قدم باشند. استمرار آموزش و توسعه این جوانان جز با یاری شرکت‌ها در استخدام این نیروها ممکن نیست. من و همه تیم مدیریت و کارکنان صرافی آبان تتر در اجرای این پروژه خود را مسئول می‌دانیم و در این روزها به دنبال یک مسیر روشن برای ایران بهتر می گردیم. امیدواریم شما هم در این مسیر در کنار ما باشید.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋