مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

بلومبرگ: اپل احتمالا بازنشستگی هی سیری را در WWDC 2023 اعلام خواهد کرد

بلومبرگ: اپل احتمالاً در WWDC 2023 کنار گذاشتن عبارت Hey Siri را اعلام می‌کند

با این تغییر، کاربران تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» می‌توانند دستیار صوتی اپل را فرا بخوانند.

کنفرانس WWDC 2023 اپل امروز برگزار خواهد شد و تاکنون اطلاعات زیادی درباره نمایش‌های آن اعلام شده است. در یکی از جالب‌ترین شایعات پیرامون این کنفرانس، گفته شده که اپل احتمالاً قصد دارد استفاده از عبارت «Hey Siri» برای فراخواندن دستیار صوتی هوشمند خود را متوقف کند. در حال حاضر، کاربران می‌توانند با نگه داشتن دکمه پاور یا گفتن «Hey Siri»، دستیار صوتی سیری را فعال کنند، اما به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این رویه را تغییر دهد.

اعلام تغییر سیری در کنفرانس WWDC اپل

بلومبرگ: اپل احتمالاً در WWDC 2023 کنار گذاشتن عبارت Hey Siri را اعلام می‌کند

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در توییت جدید خود به این تغییر اشاره کرده است. سال گذشته، او گفته بود که اپل در حال کار روی بهبود تجربه کاربری دستیار صوتی سیری است تا کاربران بتوانند تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» آن را فرا بخوانند. اکنون گرمن در توییت خود اعلام کرده که در کنفرانس WWDC 2023 می‌توان منتظر اطلاع‌رسانی درباره این تغییر توسط اپل باشیم:

«همه در مورد سیری، هوش مصنوعی و WWDC روز دوشنبه سوال می‌پرسند. یکی از مواردی که مدتی است به آن اشاره نکرده‌ام، پروژه بزرگی برای حذف «Hey» از عبارت «Hey Siri» بوده است. من در رویداد آینده منتظر این تغییر هستم.»

با این وجود، تجربه کاربری سیری به دستیار صوتی آمازون نزدیک‌تر خواهد شد که می‌توان آن را به سادگی و فقط با فرمان کوتاه «Alexa» فعال کرد. گرمن همچنین در گزارش سال گذشته خود گفته بود که اپل در حال کار روی یکپارچه سازی عمیق‌تر Siri با برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث است.

بلومبرگ: اپل احتمالاً در WWDC 2023 کنار گذاشتن عبارت Hey Siri را اعلام می‌کند

اپل همچنین در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه قابلیت‌های زبانی سیری است. در فریم‌ورک آینده این شرکت با نام Siri Natural Language Generation وعده داده شده که پاسخ‌های سیری طبیعی‌تر خواهد شد و دایره لغات آن را گسترش خواهد داد. البته توسعه این چارچوب در مراحل اولیه خود قرار دارد.

کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 اپل ساعت 20:30 دقیقه (به وقت ایران) امشب برگزار خواهد شد. تیم دیجیاتو این رویداد مهم را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد. برای دنبال‌کردن این رویداد می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، زی‌تل است؛ «زی‌تل فایبر، اینترنت پایدار و پرسرعت بر بستر تکنولوژی فیبر نوری»

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋