مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

راهنمای خرید موتور سیکلت کارکرده از 20 تا 100 میلیون تومان؛ ژوئن 1402

راهنمای خرید موتورسیکلت دست‌دوم از 20 تا 100 میلیون تومان؛ خردادماه 1402

با توجه به شرایط اقتصادی، خرید موتورسیکلت‌های نو نیز بسیار سخت شده است و بازار دست‌دوم این وسایل بسیار داغ به‌نظر می‌رسد.

موتورسیکلت یک وسیله نقلیه هیجان‌انگیز در سراسر جهان به شمار می‌رود که البته کاربری آن در کشور ما اندکی تفاوت دارد. این وسیله دو‌چرخ در ایران بیشتر از آنکه برای تفریح و لذت سواری استفاده شود، برای جابه‌جایی انواع کالا و مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افزایش قیمت خودرو طی سالیان اخیر، تمایل مشتریان به خرید موتور افزایش یافته است. ازاین‌رو کاربران به راهنمای خرید موتورسیکلت که جامع و کامل باشد، نیاز دارند.

درحال‌حاضر خرید ارزان‌ترین موتورسیکلت برای کاربران، اندکی بیش از 10 میلیون تومان هزینه در بر دارد. گران‌ترین موتورسیکلت‌های بازار نیز تا حدود 4 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و رقیب جدی خودروهای لوکس هستند. بنابراین بازه قیمت موتورسیکلت در بازار بسیار گسترده است. به همین دلیل در راهنمای خرید موتورسیکلت از دیجیاتو، به بخش‌های پرطرفدار بازار خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید موتورسیکلت کمتر از 20 میلیون تومان

ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های بازار در بازه قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان قرار دارند. با بودجه‌ای کمتر از این میزان می‌توانید نسخه‌های کارکرده موتورهای طرح هوندا را خریداری کنید. این موتورها با حجم پیشرانه 125 سی‌سی، توسط تولیدکنندگان مختلف ایرانی عرضه شده‌اند. همچنین اسکوترهای کوچک برقی یا بنزینی با این قیمت قابل خریداری هستند. البته توجه داشته باشید که با این بودجه تنها قادر به خرید موتورسیکلت‌های کارکرده خواهید بود؛ حتی اگر از نوع اسکوتر باشند.

راهنمای خرید در بازه 20 تا 40 میلیون تومان

اگر بودجه‌ای را که برای خرید موتورسیکلت در نظر دارید، به دو‌برابر افزایش دهید، با طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها روبه‌رو خواهید بود. البته هنوز موتورسیکلت‌های این بازه قیمتی از نوع کارکرده هستند، با این تفاوت که مدل آن‌ها بالاتر و کارکرد آن‌ها کمتر از بازه قیمتی قبلی است. همچنین اگر مایل به خرید اسکوترهای برقی یا بنزینی باشید، قادر خواهید بود آن‌ها را با قیمت کمتر از 40 میلیون تومان خریداری کنید.

راهنمای خرید موتورسیکلت

در بازه قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان، برخی موتورهای متفاوت و جذاب نیز قابل خریداری هستند. ازجمله این موتورها می‌توان به باجاج پولسار 180 اشاره کرد. البته این موتورها مربوط به بیش از یک دهه پیش هستند و ممکن است هزینه‌های تعمیر سنگینی را روی دوش مالک بگذارند.

بازه 40 تا 60 میلیون تومان

روزگاری نه‌چندان دور، یعنی حدود 4 سال پیش با بودجه کمتر از 60 میلیون تومان قادر به خرید پراید مشابه صفر بودید، اما در خردادماه 1402 این نرخ برای قیمت موتورسیکلت عنوان می‌شود. نسخه‌های طرح هوندا که کپی هوندا CG125 اصلی محسوب می‌شوند، همچنان موتورسیکلت‌های شاخص این بازه قیمتی هستند. البته اکنون مدل آن‌ها جدیدتر شده است. برای مثال، می‌توانید با بودجه‌ای در حدود 58 میلیون تومان، یک موتور طرح هوندا CDi 125 مدل 1401 را با 10 هزار کارکرد خریداری کنید.

راهنمای خرید موتورسیکلت دست‌دوم از 20 تا 100 میلیون تومان؛ خردادماه 1402

یکی از گزینه‌های جذاب در این بازه قیمتی، نسخه‌های طرح کلیک از برند کبیر موتور هستند. این موتورها با نام کلیک آپ 150i شناخته می‌شوند. مزیت این موتورهای شهری، بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک است. همچنین برای افرادی که به‌دنبال موتورسیکلتی با ظاهر متفاوت در این رده قیمتی هستند، موتور ایران دوچرخ XY150 گزینه مناسبی خواهد بود.

بازه 60 تا 80 میلیون تومان

به‌آرامی درحال نزدیک‌شدن به نرخ‌های شش رقمی در راهنمای خرید موتورسیکلت هستیم و گزینه‌ها به‌مرور بهتر می‌شوند. برای علاقمندان به موتورهای کلاسیک، نسخه‌های طرح هوندا با حجم موتور 200 سی‌سی و کارکرد بسیار اندک در این بازه وجود دارند. بااین‌حال گزینه‌های جذاب‌تری نیز در این بازه قیمتی موجودند.

راهنمای خرید موتورسیکلت دست‌دوم از 20 تا 100 میلیون تومان؛ خردادماه 1402

بازه قیمتی 60 الی 80 میلیون تومان در بازار موتورسیکلت انباشته از انواع موتورسیکلت‌های طرح هوندا کلیک و هوندا ویو است که اکثر آن‌ها از برندهای چینی یا ایرانی هستند. برای مثال، مصرف‌کنندگان می‌توانند یک دستگاه اس‌وای‌ام گلکسی CL 150 مدل 1401 را با قیمت 65 میلیون تومان خریداری کنند. برای علاقمندان به موتورهای اسپرت نیز باجاج پالس 135 گزینه مناسبی در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

بازه 80 تا 100 میلیون تومان

خوشبختانه در این بازه قیمتی دیگر خبری از موتورهای طرح هوندا نیست و اکنون می‌توان یک راهنمای خرید موتورسیکلت مناسب را به کاربران ارائه کرد. علاوه بر نبود موتورهای طرح هوندای قدیمی در این بازه قیمتی، مصرف‌کنندگان قادر هستند تا با صرف بودجه‌ای بیش از 80 میلیون تومان یک موتورسیکلت مناسب و صفر کیلومتر بخرند. برای مثال، موتورسیکلت طرح هوندا کلیک کویر موتور با نام S2 150 و مدل 1401، با مبلغ 81 میلیون تومان قابل خریداری است. اگر به برندهای ایرانی علاقه ندارید و خرید نام‌های چینی را ترجیح می‌دهید، نسخه صفرکیلومتر موتور پی‌کی 135 از برند لیفان با بودجه‌ای حدود 90 میلیون تومان در اختیار شما قرار دارد.

راهنمای خرید موتورسیکلت دست‌دوم از 20 تا 100 میلیون تومان؛ خردادماه 1402

موتورسیکلت‌های بنلی، دیگر گزینه جذاب این بازه قیمتی هستند. ازجمله مدل‌های این برند می‌توان به بنلی TNT 150 اشاره کرد که با قیمتی بیش از 80 میلیون تومان قادر به خرید نسخه‌های دست‌دوم آن با کارکرد اندک هستید. یکی دیگر از گزینه‌های جذاب این رده قیمتی، موتورسیکلت آپاچی 150 است که البته در نسخه‌های کارکرده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بازه قیمتی 100 میلیون تومان

بسیاری از موتورهایی که تاکنون در راهنمای خرید موتورسیکلت به آن‌ها اشاره کردیم، در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان نیز در دسترس هستند. تفاوت اصلی به کارکرد آن‌ها مربوط می‌شود. در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان، نسخه‌های صفر‌کیلومتر بسیاری از موتورهای بازه‌های قبلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. ازجمله گزینه‌های صفرکیلومتر در مرز 100 میلیون تومان می‌توان به این موارد اشاره کرد: کبیر موتور رایز NVX 150i، بنلی TNT 150 و کویر موتور S5 150.

راهنمای خرید موتورسیکلت دست‌دوم از 20 تا 100 میلیون تومان؛ خردادماه 1402

علاوه بر موتورهای قبلی، می‌توانید برخی گزینه‌ها را با کارکرد اندک در بازه قیمتی 100 میلیون تومان خریداری کنید. ازجمله این موتورها می‌توان به بنلی کافه نرو 150 و زونتس N2 230 N اشاره کرد. برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی نیز موتورهای کراس داخلی با حجم موتور 200 سی‌سی موجود هستند. ازجمله این مدل‌ها می‌توان به نیرومحرکه CB200 یا فلات CRF200 از برند جوان همتا اشاره کرد.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋