مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

مدیران فولکس واگن: افزایش قیمت انرژی به صنعت خودروسازی اروپا آسیب می رساند

مدیران فولکس واگن: افزایش قیمت انرژی به ضرر صنعت خودروی اروپا تمام می‌شود

مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن اعتقاد دارد اگر هزینه انرژی مدیریت نشود، تولید سلول باتری در اروپا غیرممکن خواهد شد.

مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن اعتقاد دارد اگر هزینه انرژی مدیریت نشود، تولید باتری در اروپا غیرممکن خواهد شد. توماس شفر با انتشار یک پست طولانی در لینکدین هشدار می‌دهد که درصورت ادامه روند کنونی، آلمان و اتحادیه اروپا به‌سرعت جذابیت و قدرت رقابت را در مقایسه با آمریکا، کانادا، چین، جنوب شرق آسیا و حتی مناطقی از شمال آفریقا از دست خواهند داد. آقای شفر معتقد است اروپا از لحاظ قیمت در حوزه‌های متعددی قدرت رقابت ندارد. وی این مسئله را به هزینه بالای برق و گاز نسبت می‌دهد.

توماس شفر در پست خود اعلام کرده است که اگر قیمت انرژی در آلمان و اروپا به‌سرعت و به‌شکلی پایدار کاهش پیدا نکند، سرمایه‌گذاری درزمینه محصولاتِ نیازمند حجم بالای انرژی و کارخانه‌های جدید ساخت باتری در آلمان و اتحادیه اروپا عملاً غیرممکن خواهد شد. او می‌گوید ارزش افزوده در این حوزه‌ها در جایی دیگر اتفاق خواهد افتاد.

فولکس واگن

مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن در مثالی جالب به اقدامات ضد‌تورمی ایالات‌متحده اشاره می‌کند. از دید آقای شفر، در این کشور به کمپانی‌ها مشوق‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های جدید و افزایش حجم تولید اعطا می‌شود. این در شرایطی است که در اتحادیه اروپا کماکان قوانین قدیمی و بروکراسی زیاد جریان دارد.

فرصت کم برای رفع موانع

مدیر فولکس واگن تأکید می‌کند نباید اروپایی‌ها وقت را تلف کنند. توماس شفر معتقد است اتحادیه اروپا به اقدامات جدیدی برای حفظ جایگاه این قاره به‌عنوان منطقه‌ای جذاب برای تکنولوژی‌های آینده و اشتغال‌زایی نیازمند است.

فولکس واگن

فولکس واگن و ساخت شش کارخانه تولید باتری

شاید بدانید فولکس واگن در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ شش کارخانه ساخت باتری را تحت برند PowerCo در اروپا وارد فاز عملیاتی کند. این خودروساز بزرگ آلمانی جولای گذشته با صرف ۳ میلیارد دلار شرکت مشترکی را با کمپانی Umicore برای تولید مواد کاتدی تأسیس کرد. به‌جز این، فولکس واگن دو کارخانه تولید باتری در سوئد و یک کارخانه در فرانسه، اسپانیا یا پرتغال تا سال ۲۰۲۶ احداث خواهد کرد. این کمپانی یک کارخانه دیگر برای تأمین باتری خودروهای برقی تولیدی خود در یکی از کشورهای لهستان، اسلواکی یا جمهوری چک خواهد ساخت. کارخانه مذکور در سال ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد.

فولکس واگن

سرمایه‌گذاری درزمینه احداث کارخانه‌های ساخت باتری، تنها استراتژی فولکس واگن برای قاره اروپا نیست. این شرکت تا سال ۲۰۲۵ چهارصد میلیون یورو برای گسترش زیرساخت‌های مربوط به شارژ خودروهای برقی در قاره سبز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  تولید ۲۶ میلیون خودروی تمام الکتریکی تا سال 2030 رؤیایی است که فولکس واگن دنبال می‌کند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋