Techfy

Techfy

مجله تکنولوژی

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ در ایران

 

گوشی‌های هوشمند سامسونگ همیشه از محبوب‌ترین‌های بازار بوده‌اند و طرافداران خاص خود را دارند. در مطلب راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو، به طور ماهانه بهترین گوشی‌های میان رده از تمامی برندها را معرفی می‌کنیم ولی اگر به دنبال لیستی از بهترین گوشی های سامسونگ هستید، مطلب پیش رو برای شماست.

در مطلب بهترین گوشی های سامسونگ، مدل‌هایی که در یک سال و نیم اخیر روانه بازار شده‌اند را انتخاب کرده‌ایم. همچنین قیمت‌های این گوشی‌ها مربوط به زمان نگارش مطلب هستند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در ادامه بهترین گوشی های سامسونگ را به ترتیب قیمت معرفی می‌کنیم. طی ماه جاری، قیمت برخی از گوشی‌های سامسونگ به شکل عجیبی افزایش یافته و برخی مدل‌ها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. با توجه به این تغییرات، مدل‌های پیشنهادی جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • گوشی A53
  • گوشی A52 5G

گوشی A53؛ میان رده ای برای تمام فصول

گوشی هوشمند گلکسی A53 سامسونگ از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل سری قبل خود، یعنی A52 ندارد.  درواقع شرکت کره‌ای تلاش کرده آنچه طراحی گلکسی A52 5G ارائه می‌دهد با اندکی بهبود به مشتریان جدید ارائه شود. از نظر کیفیت ساخت، همچنان شاهدیم که گوشی A53 سامسونگ از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند. برای محافظت از صفحه‌نمایش نیز از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده می‌شود.

با اینکه از نظر وزن تفاوتی میان گوشی A53 5G و مدل نسل پیشین وجود ندارد و هر دو 189 گرم وزن دارند، اما تفاوت بسیار جزئی در ابعاد مشاهده می‌شود و تغییر اصلی نیز کوچک‌تر شدن ضخامت گوشی گلکسی A53 5G است و ضخامت آن از 8.4 میلی‌متر به 8.1 میلی‌متر می‌رسد. شرکت سامسونگ، گلکسی A53 را به گونه‌ای طراحی کرده است که کناره‌های فریم آن کمی خمیده باشد و این مسئله به ارگونومیک بودن این محصول کمک می‌کند؛ یعنی شما به راحتی می‌توانید گوشی را در دستان خود نگه دارید و از آن استفاده کنید.

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایشی بزرگ با پنل Super AMOLED و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • عملکرد مطلوب دوربین اصلی در ثبت تصاویر باکیفیت
  • توان پردازشی قابل قبول پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی
  • امکان اجرای اکثر بازی‌های سنگین در تنظیمات متوسط یا بیشتر
  • رابط کاربری نرم و روان
  • مقاومت گوشی در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک

نکات منفی

  • ظرفیت باتری می‌توانست بیشتر باشد
  • ضخامت لبه‌های گوشی ممکن است باب میل برخی از کاربران نباشد

گوشی A52 5G؛ خوش ساخت و با دوام

سامسونگ در مارس 2021 میان رده جدید خود با نام تجاری Galaxy A52 را در دو نسخه 4G و 5G روانه بازار کرد. قیمت گوشی سامسونگ A52 5G در کنار امکانات زیادی که ارائه می دهد معقول است. در حقیقت سامسونگ با عرضه نسخه 5G این گوشی، نکته مثبت دیگری به نسخه پیشین خود اضافه کرد.
سامسونگ همیشه در کنار استفاده از تکنولوژی بروز در گوشی های خود به طراحی زیبا، سبک و ارگونومیک هم اهمیت ویژه ای می دهد، این گوشی با ابعاد 8.4 × 75.1 × 159.9 میلی متر و وزن 189 گرم، گوشی سنگینی نیست و به راحتی در دست جا می گیرد.
گوشی A52 سامسونگ با نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 2400 × 1080 پیکسل، تصاویر را با کیفیت و کنتراست بالا به نمایش می گذارد و تجربه بصری خوبی به شما می دهد، همچنین محافظت از صفحه نمایش در این گوشی موبایل بر عهده کورنینگ گوریلا گلس 5 است.
سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد، ویدئوهای 4K جزئیات زیاد و رنگ‌های جذابی دارند و گستره‌ی دینامیکی نیز در آن‌ها وسیع تر است. دوربین چهارگانه با لنزهای واید، اولتراواید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق در عکاسی بهتر به شما کمک خواهد کرد. سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، با فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، تصاویر را روشن‌تر و واضح تر نمایش می دهد. سه دوربین دیگر هم به ترتیب برای عکاسی با زاویه باز، اجسام ریز و عکاسی پرتره مناسب است.
سیستم عامل این گوشی سامسونگ دارای بروزترین نسخه حال یعنی اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 است. گوشی A52 با پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 750G که از پردازشگر گرافیکی Adreno 619 بهره می برد، به راحتی از پس کارهای سنگین برمی آید. این گوشی دارای حافظه داخلی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی با رم 6 و 8 گیگابایتی است. از دیگر قابلیت های این گوشی هوشمند می توان به پشتیبانی از صدای دالبی آتموس (Dolby Atmos) و اسپیکرهای استریو پرقدرت اشاره کرد. سامسونگ در باتری هم چیزی کم نگذاشته است، باتری گوشی A52 لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی است که با فناوری شارژ سریع 25 واتی، تنها در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می شود.

Techfy
Techfy مجله تکنولوژی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋