نحوه ثبت شرکت کامپیوتر:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی به ندرت می توان افرادی را دید که از کامپیوتر و سایر وسایل مشابه فعال نباشند. از یک سو، گسترش بخش، البته در کنار رشد فناوری و فرصت های شغلی مرتبط، افراد زیادی را در این حوزه جذب می کند. بیشتر و بیشتر رشد می کند.
در این میان، کسانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در این زمینه هستند، معمولا اولین گام برای تشکیل یک شرکت را برای تامین بودجه قانونی برای کسب و کار تازه تاسیس خود برمی دارند. در این مقاله سعی کردم نحوه ثبت شرکت کامپیوتری مانند طراحی سایت، تولید محتوای آموزشی، ثبت هاست و ... را توضیح دهم. مراحل ثبت نام ویژه در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
شرکت های رایانه ای یا ثبت نام طراحی و میزبانی وب سایت و سایر شرکت های مشابه برای عضویت در نظام صنفی رایانه ای باید دارای شرایط زیر باشند:
- طبق بند 1 اساسنامه شرکت رایانه، موضوع فعالیت شرکت باید یا نشر دیجیتال باشد یا موضوعات خاص در زمینه خدمات پشتیبانی، زمینه های مرتبط مانند فروش سخت افزار و نرم افزار حسابداری باشد.
- نکات مهم زیر مربوط به مدیر عامل مجموعه ها (تمام وقت) و شرایط مربوط به وی می باشد.مدیر عامل باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشد.اگر مثلا مدرک وی دیپلم باشد و باید 8-10 باشد. دارای یک سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات.اگر دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته کامپیوتر هستید، باید چهار سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات؛ 6+ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در این زمینه داشته باشید.
مدیران عامل شرکت های رایانه ای: مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان سمت مدیرعاملی شرکت های خود را بر عهده داشتند از شمول این قانون مستثنی هستند. همچنین شرکتی که فعالیت آن صرفاً انفورماتیک بوده و مدیرعامل آن شرایط احراز سمت مدیرعاملی یک شرکت کامپیوتری یعنی حداقل لیسانس انفورماتیک یا لیسانس سایر رشته های فنی و مهندسی را داشته باشد. پس از 3+ سال سابقه کار مفید در زمینه کامپیوتر، ثبت شرکت توسط این شورا، صلاحیت ها تایید و سپس طبقه بندی می شوند.
لطفاً توجه داشته باشید که این فعالیت فقط در ایالتی مجاز است که مجوز در آن درخواست شده است. همچنین برای راه اندازی شعبه در یک ایالت و ایالت دیگر نیازی به مجوز نیست. با این حال، شما باید به سیستم اتحادیه کارگری ایالتی که شعبه در آن واقع شده است اطلاع دهید.
مدارک مورد نیاز کامپیوتر ثبت شرکت (کامپیوتر)
- یک نسخه از روزنامه رسمی اعلام کننده تاسیس شرکت و یک نسخه از روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت.
- یک نسخه از برگ صلاحیت و ارزیابی شورای عالی اطلاع رسانی
- کپی شناسنامه مدیرعامل
- کپی مدرک مدیر عامل
- کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی
- یک نسخه از اساسنامه شرکت
・در صورتی که شرکت کامپیوتری تازه تاسیس باشد باید کپی لیست بیمه ارائه شود.
پس از تکمیل این مدارک طی مراحل فوق، درخواست و مدارک ارسالی توسط سامانه رایانه ای صنفی کشور بررسی و در صورت تایید پس از 15 روز، مجوز یکساله به صورت موقت صادر و صادر خواهد شد.واد
پاسخ ها