تاروت رنگی

تاروت رنگی

صفحه رسمی وبسایت تاروت رنگی در ایدت taroot -rangi.com

زندگی نامه حافظ شیرازی

حافظ در سال ۷۲۶ ه.ق در شهر شیراز متولد شده است. شهرت اصلی وی و راز جاودانگی آن تا کنون، غزل سرایی و سرودن غزل های بسیار زیبا و پر مفهوم می باشد.
نام پدرش حافظ بهاء الدین بوده است که در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است. شمس الدین در دوره کودکی خود به مکتب و مدرسه می رفت و به یادگیری علوم نزد علمای زادگاه خود پرداخت.
در دوران جوانی اش به تمام علوم مذهبی و ادبی تسلط کامل داشت. همچنین قرآن را نیز حفظ کرده بود و در دهه بیستم زندگی اش به یکی از مشاهیر علم و ادب در سرزمین خود مبدل شد. به خاطر حفظ بودن قرآن نیز تخلص حافظ را برای خود انتخاب کرد.

شغل حافظ

شمس الدین در دوره جوانی در یک نانوایی مشغول به کار بوده است و نان های آماده شده را به منطقه ثروتمندنشین شهر می رسانده است.
شمس الدین در دوره شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی و حکومتی پیدا کرد. حافظ علاوه بر دربار شاه ابواسحاق در دربار دیگر شاهان مثل شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز راه پیدا کرده بوده است. پس امرار معاش و درآمد اصلی حافظ از دربار و شغل دیوانی بوده است و شاعری و غزل سرایی حرفه اصلی او محسوب نمی شده است.

خانواده حافظ

حافظ طی یکی از آن روز ها که نان ها را به منطقه اعیان نشین و ثروتمند می برد، با دختری به نام شاخ نبات رو به رو می شود و مبهوت زیبایی و جمال او شده بود.
شمس الدین برای رسیدن به یار و معشوقه خود، ۴۰۰ شبانه روز در آرامگاه باباکوری شب زنده داری و با خداوند دعا و راز و نیازی می کرد. در نهایت شاخ نبات را به دست می آورد و حاصل این ازدواج یک فرزند بود.
گروهی می گویند که نام همسر حافظ، نسرین بوده و حافظ شیرین زبانی و طنین خوش او را به شاخ نبات، تشبیه کرده بوده است.
جالب است بدانید که حافظ یک بار در عمر خود مزدوج شده بوده و فقط یک فرزند داشته است. متأسفانه این فرزند در دوره جوانی در حین سفر به هند به همراه شمس الدین، در نیمه راه فوت می کند. حافظ پس از مرگ همسرش، همسر دیگری اختیار نکرد و تا پایان عمر خودش به او وفادار باقی ماند.

وفات و مرگ حافظ

حافظ در سال ۹۷۱ ه.ق و یا ۷۹۲ ق وفات یافته است و در گلگشت مصلی که در آن زمان منطقه ای زیبا و با صفا بوده است، به خاک سپرده شده است. همان طور که می دانید و یا حتی دیده اید، آرامگاه حافظ، امروزه یکی از جاذبه های مهم گردشگری به شمار می رود.
حافظ بیشتر عمرش را در شیراز بوده و سفر های کم و کوتاه مدتی برای او ثبت کرده اند.

فال حافظ

وبسایت تاروت رنگی با داشتن جامع ترین فال حافظ در بین سایت های فارسی زبان، بهترین مرجع برای مراجعه و استفاده از آن در اینترنت می باشد.

منبع: زندگی نامه حافظ - وبسایت تاروت رنگی

تاروت رنگی
تاروت رنگی صفحه رسمی وبسایت تاروت رنگی در ایدت taroot -rangi.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋