Tannaz

Tannaz

نویسنده

مواردی که باید قبل از خرید پیچ ​​و مهره های سر شش گوش بدانید

برای مدت زمان طولانی ، صنایع مختلف به کارایی اتصال دهنده ها برای کار کردن در همه موارد اعتماد کرده اند. همانطور که همه ما می دانیم ، اتصال دهنده ها دستگاه های سخت افزاری هستند که می توانند به صورت مکانیکی دو یا چند شی را به هم متصل کرده و ثابت کنند. آنچه در مورد این دستگاه های سخت افزاری بسیار جالب است این است که هنوز هم می توان بدون آسیب رساندن به اجزای اتصال دهنده ، آنها را برداشته یا از بین برد.

اتصال دهنده های صنعتی انواع مختلفی دارند که همه آنها در شرایط خاص می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. برخی از نمونه های اتصال دهنده ها شامل پیچ و مهره ، مهره ، پیچ ، واشر ، رولپلاک ، رولبولت و ... می باشد. یکی از انواع پیچ و مهره ، پیچ های سر شش گوش است. این پیچ و مهره ها از سر شش ضلعی و نخ های ماشین تشکیل شده اند که به بهترین وجه با یک مهره یا در یک سوراخ ضربه ای تکمیل می شوند. آنها اغلب در بستن چوب ، فولاد و سایر مصالح ساختمانی برای سازه هایی مانند پل و ساختمان استفاده می شوند.

اگر نیاز به خرید پیچ ​​و مهره های شش گوش دارید ، باید ابتدا موارد زیر را بدانید تا از اتلاف پول جلوگیری کنید.

 

 

پیچ و مهره های سر شش گوش

پیچ های شش گوش ، پیچ و مهره های بزرگ با سر شش ضلعی هستند که برای بستن چوب به چوب یا فلز به چوب استفاده می شوند. بر خلاف پیچ و مهره های چرخشی ، در هنگام محکم کردن آنها تمایل به چرخش وجود دارد ، بنابراین باید سر پیچ را با آچار یا سوکت نگه دارید و مهره را با آچار دوم محکم کنید (یا شل کنید). پیچ و مهره های سر شش گوش دارای رزوه های کوچک و ساق صاف هستند و ممکن است از فولاد ساده برای پروژه های داخلی یا از جنس استنلس استیل یا برای استفاده در فضای داخلی گالوانیزه باشند.

نوع پیچ و مهره

برخی از کاربردهای صنعتی با پیچ و مهره های سر شش گوش به خوبی کار می کنند. با این حال ، برخی از کارها با این نوع پیچ و مهره مناسب نیستند. در حقیقت ، پیچ و مهره هایی مانند پیچ MDF، پیچ آلن ، پیچ اتاقی ، پیچ استاد بولت ، پیچ چوب ، پیچ خودکار ، پیچ سر پیچ گوشتی خور ، پیچ سرمته ای ، پیچ شش گوش ، پیچ متری ، پیچ و مهره فلکه ای و ...ممکن است پیچ درستی برای کاربرد شما باشد. بنابراین ، قبل از انتخاب پیچ و مهره های سر شش گوش ، باید نوع دقیق کاربرد و هدف و شرایط آن را بدانید و متعاقباً آن را با پیچ و مهره ای که از مواد ، اندازه و طرح مناسب برخوردار است ، مطابقت دهید.

 

مواد پیچ ​​و مهره

در حالی که می توانید پیچ ​​و مهره های سر شش گوش را بر اساس مواد ترجیحی خود خریداری کنید ، هنوز باید ویژگی های مواد و تأثیرات آنها بر روی سازه ها را ارزیابی کنید. متریال پیچ ​​و مهره های سر شش گوش مانند فولاد ، برنج و آلیاژها به طور معمول در طبقه بندی های مشخص تری منشعب می شوند و هر طبقه بندی در شرایط خاص بهترین عملکرد را دارد. بنابراین ، هنگام خرید پیچ ​​و مهره هگز ، شما باید نزدیکترین یا دقیق ترین طبقه بندی مواد را برای برنامه مورد نظر خود انتخاب کنید.در استاندارد ASTM  تست ظرفیت گردش برای پیچ و مهره ها به منظور بررسی دقیق وجود و یا عدم وجود روان کننده صنعتی در اتصال پیچ و مهره است.

 

اندازه پیچ و مهره

جدا از متریال ، جنبه دیگری از پیچ و مهره های سر شش گوش که باید به شدت در نظر بگیرید ، اندازه آنها است. این پیچ و مهره به طور معمول در چندین اندازه و طرح موجود است. بعضی از افراد حتی آنها را برای اطمینان از اتصال کامل پیچ و مهره به اشیا سفارشی سازی می کنند . به عنوان یک نکته کلی ، یک کاری که همیشه باید قبل از خرید آن ها انجام دهید این است که اندازه استاندارد پیچ و مهره مورد نیاز خود را به دقت ارزیابی کنید. پس  شما نمی خواهید در پایان با پیچ و مهره های سر شش گوشی  که نمی توانند اشیا  شما را به طور کامل در کنار هم نگه دارند،مواجه شوید.

 

کاربرد

همانطور که قبلا ذکر شد ، دانستن نوع برنامه به شما کمک می کند پیچ ​​و مهره مناسب خود را تعیین کنید. چه برای ماشین آلات ، چه برای ساخت و ساز و یا کارهای دیگر باشد ، پیچ و مهره سر شش گوش شما باید یکپارچه با آنها مطابقت داشته باشد بدون اینکه جایی برای خرابی یا نقص عملکرد داشته باشد. آنها همچنین باید شرایط خارجی خاصی را تحمل کنند تا برای مدت طولانی دوام بیاورند. این پیچ و مهره ها معمولاً با مشخصات مختلفی ساخته می شوند تا بتوانند با نیازهای برنامه های خاص مطابقت داشته باشند.

هنگامی که این موارد را قبل از خرید پیچ ​​و مهره های هگز یا سر شش گوش در نظر می گیرید ، مطمئن می شوید که نیازهای شما بر این اساس برآورده می شود. اگر در انتخاب پیچ و مهره مناسب به کمک نیاز دارید ، پیشنهاد من به شما این است که با فروشگاه پیچ و مهره پیچ استور خرید کنید که یکی از بزرگترین و بهترین پیچ و مهره های موجود در بازار را دارند . 

Tannaz
Tannaz نویسنده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋