متا قصد دارد تا «تردز»، رقیب جدید توییتر را در روز پنجشنبه، ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) عرضه کند؛ تنها چند روز پس از شکست این شبکه اجتماعی برای محدودکردن موقت تعداد پستهایی که کاربران میتوانند در روز بخوانند. با این حال، نگرانیهایی در مورد مسائل مربوط به دادهکاوی، حفظ حریم خصوصی و عدم اطمینان نسبت به فعالیت مستقل این برنامه مطرح شده است. جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر، با اشاره به سیاستهای حفظ حریم خصوصی تردز خاطرنشان کرد که اینستاگرام، شرکت توسعهدهنده آن به مجموعه گستردهای از دادههای کاربران از جمله اطلاعات مالی و شناسهها دسترسی خواهد داشت. در جواب، برخی متخصصان به دورسی گفتهاند که توییتر نیز تقریباً دسترسیهایی مشابه تردز دارد و دادههای مشابهی را از کاربران جمعآوری میکند.
منبع: CoinTelegraph
پاسخ ها