aryana mordadi

aryana mordadi

جاهای دیدنی در زمستان در ایران

ایران کشوری با تنوع آب و هوایی است که در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. زمستان نیز فصلی است که زیبایی های ایران را به شکلی متفاوت به نمایش می گذارد.

در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی ایران در زمستان می پردازیم.

*** پیست های اسکی

پیست های اسکی ایران از جمله محبوب ترین جاذبه های گردشگری در زمستان هستند. در این پیست ها می توانید از اسکی، اسنوبرد، سورتمه و سایر تفریحات زمستانی لذت ببرید. برخی از معروف ترین پیست های اسکی ایران عبارتند از:

* پیست اسکی توچال در تهران * پیست اسکی دیزین در استان البرز * پیست اسکی شمشک در استان البرز * پیست اسکی آبعلی در استان تهران * پیست اسکی سبلان در استان اردبیل

 

جنگل های برفی

جنگل های ایران در زمستان مناظری زیبا و مسحور کننده را به نمایش می گذارند. در این جنگل ها می توانید از پیاده روی، کوهپیمایی و لذت بردن از هوای پاک و طبیعت بکر لذت ببرید. برخی از معروف ترین جنگل های برفی ایران عبارتند از:

* جنگل دالخانی در استان مازندران * جنگل النگدره در استان گلستان * جنگل های ارسباران در استان آذربایجان شرقی * جنگل های بلوط زاگرس * جنگل های هیرکانی در استان گیلان

 

مناطق کوهستانی

مناطق کوهستانی ایران در زمستان مقصد مناسبی برای علاقه مندان به کوهنوردی، طبیعت گردی و عکاسی است. در این مناطق می توانید از مناظر زیبای کوهستان، برف و یخ لذت ببرید.البته اگر اهل سفر و گشت و گذار در شهرهای مختلف ایران هستیدقطعا بحث هزینه باعث می شود از دیدن جاهای دیدنی که مسافت طولانی دارند بپرهیزد ولی از روش های بهتری و جدیدتری استفاده کنید و هزینه سفرتون کاهش بدید مثلا یکی از این روش ها انتخاب مکانهای که بعضی اپلیکشن ها براشون کد تخفیف قرار دادن مثل کد تخفیف اسنپ تریپ که میتوانید با هزینه مناسبتر به جاهای مختلف سفر کنید.

 

* رشته کوه های البرز * رشته کوه های زاگرس * رشته کوه های سبلان * رشته کوه های دماوند * رشته کوه های زاگرس

 

مناطق تاریخی و فرهنگی

ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است. بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران در زمستان نیز دیدنی هستند. برخی از معروف ترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران در زمستان عبارتند از:

* تخت جمشید در استان فارس * پاسارگاد در استان فارس * پرسپولیس در استان فارس * ارگ بم در استان کرمان * میدان نقش جهان در استان اصفهان

 

در نهایت، انتخاب مقصد سفر در زمستان به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال هیجان و تفریحات زمستانی هستید، پیست های اسکی و جنگل های برفی گزینه های مناسبی هستند. اگر به دنبال آرامش و لذت بردن از طبیعت هستید، مناطق کوهستانی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی می توانند انتخاب های خوبی باشند.

 

aryana mordadi
aryana mordadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋