تهویه هورسان

تهویه هورسان

وبلاگ شرکت تهویه هورسان
 ۱ نفر را دنبال می کند

ایرواشر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

ایرواشر ها یکی از پرکاربرد ترین سیستم های دنیای تهویه مطبوع هستند، چرا که می توان از آن ها به عنوان دستگاه هایی که هم سیستم گرمایشی و هم سیستم سرمایشی دارند یاد کنیم. که در اصل این سیستم ها را در تمامی فصل ها می توان استفاده کرد. با توجه به توانایی که نسبت به فیلتر کردن و تمیز کردن هوا از کثیفی ها دارند و رطوبت هوا را هم می توانند افزایش دهند می توان آن ها را برای ساختمان ها یا سوله ها استفاده کرد. در این مقاله شما متوچه می شوید که ایرواشر چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ایرواشر ها دارند هزینه پایین قطعات یا خود این دستگاه هست و با وجود اینکه برای ارائه سرمایش نیاز به امثال تجهیزاتی مثل کندانسور یا چیلر ندارد بخاطر همین قیمت نهایی آن نسبت به دیگر دستگاه ها خیلی ارزان تر برای پروژه ها تما می شود. در همین بخش یکی از اصلی ترین مزایای ایرواشر را متوجه شدیم رفته رفته تا پایان مقاله به همین ترتیب متوجه تمامی مزایای ایرواشر ها می شوید.

تشریح کارکرد ایرواشرها:

ایرواشر ها از اجزای مختلف یا به عبارتی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که شامل کویل های بخار داغ یا آبگرم است که بواسطه لوله کشی به موتور خانه یه یک دیگر متصل می شوند. ایرواشر ها در سایز های مختلف شاید مقداری با یک دیگر تفاوت داشته باشند. ایرواشر ها در حالت گرمایش که قرار می گیرند خیلی بهتر عمل می کنند چرا که توانایی گرمایی بالایی دارند و که حالت گرمای ایرواشر ها دقیقا مثلا سیستم گرمایش سیستم های هواساز است. یکی دیگر از ویژگی های اصلی سیستم های ایرواشر این است که وقتی این سیستم در پروژه نصب می شود دیگر نیاز به سیستم های گرمایشی دیگری نیست چرا که ایرواشر به تنهایی می تواند نیاز ما را برطرف کند.

 

معرفی اجزای تشکیل دهنده ایرواشر:

همانطور که در بالاتر گفته شده ایواشر ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. اما در این بخش می خوایم به صورت مجزا به جزئیات این قطعات بپردازیم تا شما عزیزان متوجه شوید که دقیقا سیستم های ایرواشر از چه قطعاتی برای فعالیت خود استفاده می کنند.

  • فیلتر تصفیه کننده هوا ( که در اکثر دستگاه ها وجود دارد )
  • نازل آب پاش
  • بویلر ( برای ایجاد گرما در محیط استفاده می شود )
  • موتور و فن
  • پمپ سیرکولاسیون
  • دیفیوزر ( پخش کننده هوا، یکی از مهم ترین اجزا)

اگر به قطعات دیگر دستگاه های دنیای تهویه مطبوع توجه کرده باشید متوجه شدید که برخی از قطعات در دیگر دستگاه ها هم وجود دارند، بله همینطور هستش این موضوع شاید در اکثر دستگاه ها باشد برای اینکه رسالت تمامی این دستگاه ها در نهایت بهبود هوای محیط است به همین دلیل این شباهت وجود دارد.

تعمیر کردن سیستم های ایرواشر:

یکی دیگر از مزایای ایرواشر ها را شما در این بخش متوجه آن خواهید شد، سیستم های ایرواشر به دلیل اینکه هزینه عوض کردن فیلتر ها را ندارند هزینه نگهداری خیلی کمتری را نسبت به دیگر دستگاه های دنیای تهویه مطبوع دارند. با تمام این ویژگی هایی که دارد باید به اطلاع شما عزیزان برسانم که قطعات این دستگاه هم نسبت به دیگر سیستم های دنیای تهویه مطبوع ارزان تر است که این باعث می شود فروش این محصول بیشتر از دیگر محصولات باشد ولی نباید این موضوع را فراموش کنیم که هر یک از دستگاه های تهویه مطبوع مناسب پروژه خاص خودش است ما نمی توانیم همینطوری بدون بررسی مقیاس های مختلف پروژه از هر دستگاهی که مورد پسند خودمان باشد استفاده کنیم.

بعد از اینکه این همه در رابطه با مزایا یا قابلیت های مختلف ایرواشر ها صحبت کردیم بهتره که مقداری هم راجب معایب آن صحبت کنیم، فراموش نکنید که تمامی سیستم های تهویه مطبوع در کنار ویژگی هایی که دارند معایبی هم دارند که نباید آن ها را فراموش کرد. بخاطر همین بهتر است که شما عزیزان قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید تمام و کمال اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با دستگاه مورد نظر کسب کنید که بعد از خرید از محصولی که انتخاب کردید پشیمون نشید.

معایب استفاده از ایرواشر:

یکی از اصلی ترین معایبی که این دستگاه ها دارند مصرف بی رویه آب است که برای برخی از کارفرمایان مورد خیلی بدی می تواند باشد. دیگر معایبی که این دستگاه دارد و می تواند ما را مجاب کند که آن را نخریم این است که اگر در نقطه مکانی گرمایی ای باشیم این سیستم خیلی به درد ما نمیخورد چرا که ایرواشر ها همانقدر که در سیستم گرمایشی قابلیت و ویژگی دارند در سیستم های سرمایشی ندارند و این می تواند خریداران را اذیت کند. دلیل بعدی این است که اگر قصد راهندازی این سیستم در فضای بسته ای را داشته باشید می تواند برای شما مناسب نباشد چرا که بهترین محیط برای نصب و راهندازی این سیستم ها پشت بام ها هستند.

تهویه هورسان
تهویه هورسان وبلاگ شرکت تهویه هورسان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋