تهویه هورسان

تهویه هورسان

وبلاگ شرکت تهویه هورسان
 ۱ نفر را دنبال می کند

سیستم وی ار اف (VRF) چیست ؟

خب قبل از هر چیزی از عنوان سوال مشخص شده که قراره باهم دیگه در رابطه با یک محصول صحبت کنیم. VRF ها یا سیستم های وی ار اف به عنوان یکی از محصولات با کیفیت و پر قدرت دنیای سیستم های تهویه مطبوع شناسایی شدند. یکی از دلایلی که توانسته است برای افراد مختلف این محصول را تایید کند بوجود آوردن محیطی با آسایش بالا است که این اتفاق توسط وی آر اف ها درد تمامی مکان ها با متراژ های بالا، یا کوچک را رقم زده است که این اتفاق برای خریداران، کارفرمایان و حتی برای طراحان پروژه های مختلف هم جذاب بوده است که این محصول توانسته است در تمامی کاربری های اداری - تجاری - صنعتی و حتی مسکونی توانسته است این ویژگی را رعایت کند.

چرا باید از وی ار اف استفاده کنیم ؟

خب این سوال خیلی سوالی جذابی نیست، ولی چون خیلی از کاربران در سراسر اینترنت به دنبال جواب آن هستند ماهم مطرح کردیم. ببینید برای هر پروژه ای ما نسبت به متراژ و نیاز سازنده نیاز به دستگاه های همان پروژه داریم، یعنی به این منظور است که قرار نیست در همه پروژه ها از وی ار اف ها استفاده کنیم. شاید در یک پروژه اصلا نیازی به استفاده از سیستم های وی آر اف نداشته باشیم و نیاز باشه تا از فن کویل استفاده کنیم یا شاید پروژه خیلی بزرگ باشد و ما به چیلر نیاز داشته باشیم. پس نسبت به پروژه به هر سیستم تهویه مطبوعی که نیاز داشتیم از همان هم استفاده می کنیم.

 

با توجه به تولید شدن 30 تا 40 ساله این دستگاه در تمامی کشور ها، در ایران حدود 15 سال است که از این سیستم استفاده می شود. با وجود مقاومت اولیه صنایع فعال در زمینه تولید و عرضه چیلر، این سیستم به سرعت اعتماد طراحان و مشاوران را به خود جلب کرد و جایگاه خود را در سبد محصولات مورد نیاز کارفرمایان برای تهویه مطبوع باز کرد، هرچند در برخی از پروژه ها با شرایط خاص استفاده از کولر هنوز بهینه است. برخی از مزایای سیستم VRF در زیر ذکر شده است.

. . .

 

 

مصرف برق در وی آر اف:

یکی دیگر از عواملی که سیستم های VRF را به تبدیل به یک دستگاه خیلی خوب کرده است مصرف برق وی آر اف ها است. با توجه به بررسی هایی که انجام شده مصرف برق سیستم تهویه مطبوع های ساختمان هایی که موضوع سرمایش و گرمایش آن ها به واسطه VRF ها انجام شده نسبت به کم و زیاد شدن دما در تمامی شبانه روز بار سیستم کمتر از دیگر دستگاه های سیستم های تهویه مطبوع بوده است که البته باید گفت این موضوع در هر پروژه می تواند متفاوت تر باشد و خیلی نمی توان به آن استناد کرد. هدف از استفاده کردن سیستم های تهویه مطبوع این است که همه کاربران در هر مکانی که هستند آسایش خوبی داشته باشند که خوشبختانه سیستم های وی ار اف توانسته اند این موضوع را به خوبی رقم بزنند.

 

سعی کردیم خیلی کوتاه شما را با این سیستم قوی و پرقدرت آشنا کنیم. در آینده شما را با انواع آن و مزایا، معایب آن آشنا خواهیم کرد.

 

تهویه هورسان
تهویه هورسان وبلاگ شرکت تهویه هورسان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋