tahareza79

tahareza79

آیا پوشیدن کفش بدون جوراب بده؟

آیا تا به حال هنگام پوشیدن کفش بدون جوراب رفته اید یا فکر کرده اید که چگونه می شود؟ در حالی که جوراب‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت پاهای شما دارند، شرایطی وجود دارد که می‌توان بدون آن‌ها جوراب رفت - به شرطی که اقدامات احتیاطی را برای تمیز، خشک و عاری از قارچ نگه دارید. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

فواید پوشیدن جوراب

 


غدد عرق پاهای ما بیشتر از هر قسمت دیگری از بدن ماست - در مجموع حدود 250000 غده. جوراب‌ها با جذب رطوبت اضافی عرق، پاهای ما را خشک نگه می‌دارند، که به جلوگیری از ایجاد عفونت‌های قارچی و باکتریایی مانند پای ورزشکاران کمک می‌کند.

جوراب ها همچنین با جلوگیری از ساییده شدن کفش های شما به پای برهنه از ایجاد تاول، پینه و پف کردن جلوگیری می کنند. بعلاوه، آنها برای پوشاندن پاهای شما در حین راه رفتن و گرم نگه داشتن پاهای شما در زمستان های سرد کلگری، بالشتکی را فراهم می کنند.

البته نا گفته نماند که پوشیدن کفشی که نوع و جنس آن بد و نا مرغوب باشد مسلما از صدمات بدتری به مراتب به پاهای شما وارد میکند. فرض کنید از کفش های چرمی مصنوعی استفاده کنید این آسیب به پاهای شما قابل ملاحظه خواهد بود. اما اگر خانم ها از کفش های چرم طبیعی سورنا استفاده کنند، علاوه بر زیبایی بر راحتی آن هم نیز توجه کرده اند.

 


معایب بدون جوراب رفتن


خطر اصلی نپوشیدن جوراب این است که احتمال ابتلا به پای ورزشکاران و عفونت های مشابه را افزایش می دهد. وقتی کفش بدون جوراب می پوشید، لایه ای از مواد بین پا و کفش شما وجود ندارد که عرق را جذب کند. در نتیجه، کفش شما به محیطی گرم، تاریک و مرطوب تبدیل می شود که در آن باکتری ها و قارچ ها رشد می کنند. به وضوح این قضیه برای نیم بوت و بوت چرم نیز مستثنی نیست و حتی ممکن است که به علت عدم جریان هوا در بوت چرم باکتری های بیشتری تولید و رشد کنند.

علاوه بر این، حتی اگر به عفونت مبتلا نشوید، بدون جوراب با کفش‌های دربسته می‌توانید به دلیل تجمع عرق و باکتری‌ها، پاها و کفش‌هایتان بوی جدی بگیرند.


چه زمانی نپوشیدن جوراب قابل قبول است؟


اگرچه پوشیدن جوراب با کفش های بسته ایده خوبی است تا جایی که ممکن است، اما بدون جوراب در ماه های گرم تابستان وقتی کفش های باز مانند صندل چرم می پوشید خوب است - فقط مطمئن شوید که هر روز پاهای خود را می شویید. پس اولین گزینه برای فرار از پوشیدن جوراب، خرید صندل می باشد.

اگر هر از گاهی کفش های بسته را می پوشید بدون جوراب بروید، سعی کنید چندین جفت کفش را به طور متناوب جایگزین کنید تا به آنها فرصت دهید تا خشک شوند. همچنین می توانید از پودرهای پا و ضد تعریق ها برای جلوگیری از تعریق زیاد و بوی بد استفاده کنید. 

این روزها پوشیدن کفش بدون جوراب رایج است، اما آیا واقعاً می‌توانید بدون جوراب بدون بوی بد پاها و خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی بروید؟ پاسخ مثبت است - تا زمانی که از مراقبت اولیه پا غافل نشوید. در حالی که ما قویاً پوشیدن جوراب با کفش (به جز صندل) را پیشنهاد می کنیم، در اینجا شش نکته مهم برای اینکه چگونه بدون جوراب بدون آسیب به پاهای خود بپوشید، آورده شده است.

1. جایگزین بین کفش


تناوب بین یک جفت کفش به آنها اجازه می دهد تا قبل از اینکه دوباره آنها را بپوشید کاملا خشک شوند. وقتی بدون جوراب می روید، بگذارید هر جفت کفش حداقل 48 ساعت خشک شود و دوباره آن را بپوشید. همچنین می توانید چندین جفت آستر جذب کننده بو را برای پوشیدن کفش بدون جوراب طراحی کنید.


2. پاهای خود را اغلب بشویید و خشک کنید


تمیز و خشک نگه داشتن پاها برای عاری از باکتری ها و قارچ هایی که منجر به عفونت و بوی بد می شوند، حیاتی است. پس از پوشیدن کفش بدون جوراب، پاهای خود را با آب گرم با صابون ملایم بشویید. اطمینان حاصل کنید که بین انگشتان پا، جایی که عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار شروع می شود، کاملا خشک شده است.


3. ضد تعریق بزنید


برای جلوگیری از تعریق بیش از حد پاها، می توانید از ضد تعریق های پا استفاده کنید که به صورت اسپری یا چوبی موجود است. حتی می توانید از دئودورانت معمولی زیر بغل خود برای پوشاندن بوی عرق و باکتری استفاده کنید.


4. از پودرهای پا استفاده کنید


پودرها رطوبت را از پاهای شما جذب می کنند و به آنها کمک می کند خشک و بدون بو بمانند. اگر پودر پا در دست ندارید، می توانید از پودرهای دیگری مانند پودر بچه یا نشاسته ذرت برای جذب عرق اضافی استفاده کنید. در حالی که بیشتر پودرهای پا را می‌توان مستقیماً روی پاهایتان بمالید، می‌توانید برای کنترل رطوبت و بو، پودر تالک یا نشاسته ذرت را نیز در کفش‌هایتان بپاشید.


5. کفش های خود را بشویید

 


بسیاری از کفش ها، از جمله بسیاری از کفش های کتانی، می توانند در ماشین لباسشویی قرار گیرند. شستن هر از چندگاهی کفش‌ها به خلاص شدن آن‌ها از شر باکتری‌هایی که منجر به بو و عفونت می‌شوند کمک می‌کند، چیزی که مخصوصاً هنگام بدون جوراب رفتن اهمیت دارد. اگر کفش‌های شما نمی‌توانند داخل ماشین لباسشویی بروند، آسترهای کفش را بیرون بیاورید و به جای آن بشویید.

علاوه بر آن شما میتوانید کفش های چرم www.sorenaleather.com/product-category/کفش-چرم-زنانه// خودتون رو هم مرتب هم واکس بزنید و هم بشورید این کار علاوه بر زیبا سازی و افزایش طول عمر کفش چرم طبیعی خودتون باعث میشه کفش شما همواره تمیز و مرتب باشد و این کار باعث جلوگیری رشد باکتری در کفش های شما می شود.


6. از کفشک سدر استفاده کنید


کفش‌ها درج‌های چوبی به شکل پا هستند که به کفش‌ها کمک می‌کنند تا زمانی که کفش نمی‌پوشید، شکل خود را حفظ کنند. علاوه بر این، کفش‌های سرو به جذب رطوبت و کنترل بو کمک می‌کنند. اگر نمی‌خواهید روی یک کفشک سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید با پر کردن کفش‌هایتان با روزنامه یا جوراب پر از خاک گربه، مقداری از رطوبت اضافی را جذب کنید، که هر دو به جلوگیری از بوی نامطبوع کمک می‌کنند.

 

tahareza79
tahareza79

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋