surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

شمع آرایی در منزل

شمع آرایی در منزل فضایی مملو از عشق و صمیمیت به خانه‌تان هدیه می‌دهد. شمع‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و با تزیین‌شان علاوه بر روشنایی، زیبایی چشم‌نوازی را به خانه‌تان هدیه دهید. در این مقاله از ویکی‌ساختمون شما را با 20 ایده برای شمع آرایی در منزل آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با شمع وارمر

احتمالا همه شما با شمع‌های وارمر (چراغک) آشنایی دارید و شاید در منزل خود نیز تعدادی شمع وارمر داشته باشید. شمع‌های وارمر محصولات کاربردی هستند که به عنوان منبع نور و گرما شناخته می‌شوند. از مهم‌ترین کاربردهای شمع‌های وارمر استفاده تزئینی از آنها برای ایجاد فضایی دل انگیزتر است. شمع‌های وارمر ظاهری بسیار شیک و کوچک دارند و علاوه بر لوکس‌تر و زیباتر کردن فضاهای داخلی می‌توان از آنها برای گرم نگه داشتن غذا نیز استفاده کرد. شمع وارمر همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوان با کنار هم چیدن تعدادی از آنها فضایی رمانتیک و در اشکال مختلف ایجاد کرد.

ویژگی‌های شمع وارمر

چنانچه پیش‌تر نیز اشاره شد شمع‌های وارمر در اکثر خانه‌ها موجود هستند که این موضوع دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل کاربرد بالای شمع‌های وارمر می‌توان به ویژگی‌های مخصوص این نوع شمع‌ها اشاره کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:شمع‌های وارمر مدت زمان بالایی می‌سوزند که این موضوع مهم‌ترین ویژگی این نوع شمع‌ها است. فرض کنید یک مهمانی دارید و این مهمانی قرار است در حدود ۴ ساعت به طول بینجامد. مراسم بنا است در شب برگزار شود و شما می‌خواهید از شمع برای جذاب‌تر کردن فضای خود استفاده کنید. بهترین گزینه برای شما شمع‌های وارمر هستند چرا که مدت زمان بالایی می‌سوزند و می‌توانند فضای شما را در طول مهمانی زیبا نگه دارند.زمان سوختن شمع‌های وارمر در حدود ۴ الی ۵ ساعت است که زمان بسیار مناسبی است و این مساله دلیل محبوبیت بالای این نوع شمع‌ها است. حال شاید بپرسید مگر مواد تشکیل‌دهنده این شمع چه تفاوتی با شمع‌های دیگر دارند؟

دلیل بالا بودن زمان سوختن وارمرها نوع پارافین و نخی است که در آنها استفاده می‌شود. این پارافین و نخ کیفیت بسیار بالایی دارند و با سرعت پایین‌تر می‌سوزند تا مدت زمان بیشتری روشن بمانند. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که یک وارمر استاندارد دارای قدرت خروجی ۳۲ وات استاز دیگر کاربردهایی شمع‌های وارمر می‌توان به کاربرد آنها برای گرم نگه داشتن غذا اشاره کرد که پیش تر نیز به آن اشاره شد. جالب است بدانید نام لاتین شمع وارمر Tea Light است که عموما برای گرم نگه‌داشتن چای در Tea Pot که به معنای قوری است مورد استفاده قرار می‌گرفته است. وارمرها زیر ظرف‌هایی که بر روی آنها قوری قرار داده می‌شد قرار می‌گرفته و چای درون قوری را گرم نگه می‌داشته است.پس از مدتی ظروف دیگری نیز وارد بازار شدند که در زیر آنها جایی برای شمع‌های وارمر تعبیه شده بود تا غذای درون ظرف را گرم نگه دارند. اکنون نیز از شمع‌های وارمر برای گرم نگه داشتن چای و غذا استفاده می‌شود.

ویژگی ظاهری شمع وارمر

همانطور که می‌دانید شمع‌های وارمر ظاهری گرد و کوچک دارند که اغلب در بازار به آسانی یافت می‌شوند. قالب این شمع‌ها اکثرا آلومینیومی است زیرا فلزات دیگر باعث کاهش زمان سوختن وارمر می‌شوند. با روشن شدن وارمر پارافین داخل محفظه آلومینیومی آب می‌شود و درخشندگی آن دوچندان می‌گردد.فیتیله شمع‌های وارمر برای اینکه پس از مایع‌شدن پارافین شمع شناور نشود با نخ به قالب فلزی متصل می‌شود تا فیتیله بتواند مدت زمان بالایی بسوزد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری شمع‌های وارمر می‌توان به تنوع رنگی بالایی که دارند اشاره کرد؛ شمع‌های وارمر در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که چند مدتی است عطر نیز به پارافین شمع‌ها اضافه می‌شود تا در زمان سوختن، هوای فضا را خوشبو کند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که رنگی که برای رنگی‌کردن شمع‌ها مورد استفاده قرار می گیرد در زمان سوختن تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد.از دیگر ویژگی‌های شمع‌های وارمر می‌توان به سوخت پاک و بدون دود آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های شمع‌های وارمر باید به این موضوع اشاره کرد که این شمع‌ها به دلیل اینکه در محفظه خود می‌سوزند، پس از سوختن و تمام شدن نیازی به تمیز کردن ندارند و می‌توان پس از استفاده آنها را دور انداخت.

 

20 ایده جذاب برای شمع آرایی در منزل

شمع‌ها در همه جای منزل استفاده می‌شوند، از پذیرایی و اتاق نشیمن گرفته تا سرویس بهداشتی. در زیر به ایده‌هایی برای شمع آرایی در منزل می‌پردازیم:

شمع‌ها را آویزان کنید

شمع‌ها را به سقف آویزان کنید. لوسترها و آویزهای شیک و جذاب را انتخاب کنید.

 

شمع‌ها را به دیوار نصب کنید

شمع‌ها را با دیوارکوب به دیوار نصب نمایید. دیوارکوب‌ها در طرح‌های جذابی وجود دارند، با نصب دیوارکوب‌ها صمیمیت منزلتان را دو چندان می‌کنید.

 

شمع‌ها را در قفس بگذارید

برای شمع آرایی در منزل، گذاشتن شمع‌ها در قفس ایده جالبی به نظر می‌رسد. می‌توان به جای گذاشتن پرنده‌ها در قفس، شمع‌ها را جایگزین کرد.

 

شمع‌ها را در شمعدان‌ها قرار دهید

شمعدان‌ها در انواع و طرح‌های مختلفی وجود دارند، زیباترین‌ها را انتخاب کنید.

 

رنگ‌ها را از یاد نبرید

برای شمع آرایی در منزل از رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌ها همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهند، حتی شمع‌ها را. شمع‌های رنگارنگ چنان زیبا هستند که نیازی به شمعدان‌ها و تزیینات دیگر ندارند. اگر خودتان در منزل شمع درست می‌کنید، می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده نمایید.

 

رنگین کمان را به خانه‌تان دعوت کنید

رنگین‌کمان را به خانه‌تان دعوت کنید با شمع‌هایی با رنگ‌های رنگین‌کمان. رنگ‌ها را به ترتیب (قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش) کنار هم قرار دهید.

شمع‌ها را داخل ظرفی شیشه‌ای قرار دهید

می‌توانید از یک ظرف شیشه‌ای کمک بگیرید، شمع‌ها داخل یک ظرف شیشه ای در باز، با زیبایی بیشتری می‌درخشند.

 

ظرف حاوی شمع را با اشیا تزیینی پر کنید

اگر شمع‌ها را داخل ظرف‌های شیشه‌ای گذاشتید، برای زیبایی و جذابیت بیشتر، می‌توانید داخل آن را با مروارید، صدف، گل، قهوه و هر چیز دیگری که به نظرتان جالب می‌آید، تزیین کنید.

 

ظرف حاوی شمع را تزیین کنید

دور ظرف شیشه‌ای که شمع در آن قرار دارد، با برگ، گل، کاج و … تزیین کنید.

 

شمع را با آب تزیین کنید

شمع را داخل ظرف شیشه‌ای پر از آب بگذارید. آب نماد روشنایی است، شناور شدن شمع روی آب زیبایی و درخشش خاصی به محیط می‌بخشد. می‌توانید داخل آب را با سنگ‌ریزه‌های رنگی، صدف، گل، مروارید، برگ و … تزیین کنید.

 

شمع‌ها را با روکش برگ و گل تزیین کنید

دیواره‌های شمع یا ظرف آن را با شاخه‌های گل، تکه‌های چوب، برگ‌ها و … تزیین کنید.

 

شمع‌ها را در سینی قرار دهید و آن را تزیین کنید

شمع‌ها را روی یک ظرف مسطح قرار دهید و اگر شی زیبایی در خانه دارید، دور آن تزیین کنید.

 

به شمع‌ها بها دهید

شمع یا ظرف شیشه‌ای حاوی شمع را در مرکز گل‌های زیبا بگذارید.

 

جام‌ها را وارونه کنید

حتماً در خانه‌تان جام شیشه‌ای پیدا می‌شود، جام را برعکس کرده و شمع را روی کف آن که اکنون وارونه شده است، قرار دهید. داخل جام را با گل‌ها، میوه‌ها و حتی تخم‌مرغ‌های رنگی که برای سفره هفت سین استفاده می‌شود، پرکنید. می‌توانید سفره هفت سین را با همین ایده بچینید، هفت جام وارونه، هفت شمع و هفت سین.

 

شمع‌ها را ساده آویزان کنید

برای آویزان کردن شمع نیازی به پرداختن هزینه نیست، شیشه‌های سس و کشک را دسته بیندازید و آویزان کنید.

 

 

 

بطری‌ها را نیز دور نریزید

بطری‌های آبلیمو هم برای شمع آرایی در منزل گزینه متفاوتی هستند، می‌توانید داخل آن‌ها آب بریزید و با سنگ‌ریزه‌های رنگی، برگ‌، صدف و … داخل آن را تزیین کنید.

 

تزیین شمع در پوست میوه‌

پرتقال، میوه کاج، صدف و … می توانند شمعدانی‌هایی متفاوت به نظر برسند.

 

استفاده از بوم‌ریس و مکرومه‌بافی

اگر به سبک بوهمی علاقه‌مند هستید، از بوم‌ریس هم در شمع‌آرایی منزلتان استفاده کنید. شمع‌ها را به بوم‌ریس وصل کنید تا به دیوار نصب شوند، برای شمع آرایی در منزل می‌توانید از مکرومه‌بافی هم استفاده کنید، شمع‌ها را در آویزهای مکرومه بگذارید.همان طور که گفته شد شمع‌ها را می‌توان در همه قسمت‌های منزل به کار برد، شمع‌ها در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهارخوری، حتی در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر تصاویری از میز شام را می‌بینید که به واسطه روشنایی شمع اصالت، زیبایی و صمیمیت در آن موج می‌زند.

سخن آخر

شمع‌ها چشم دل خانه را روشن می‌کند، اما شما می‌توانید شمع‌ها را با آب، گل، مروارید و … تزیین نمایید تا زیبایی دوچندانی در خانه‌تان بیافرینید، حتی می‌توانید آن‌ها را به سقف آویزان کنید یا به دیوار نصب کنید. شمع آرایی در منزل تنوع بسیاری دارد، ما در این مقاله شما را با 20 ایده تزیین شمع آشنا ساختیم، می‌توانید با بهره‌گیری از ذوق و خلاقیت خود ایده‌های بیشتری طرح کنید.ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع  دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شمع مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋