surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

استیل 304 چیست؟

استیل ۳۰۴ نگیر چیست و چه کاربردهای دارد؟

استیل 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است. این فولاد حاوی کروم و نیکل به عنوان عناصر اصلی رنگ است. کروم آن بین 18 تا 20 درصد و مقدار نیکل آن بین 8 تا 10.5 درصد است. این فولاد از خانواده فولاد زنگ نزن آستنیتی است و رسانایی الکتریکی و حرارتی کمتری نسبت به فولادهای کربنی دارد. کاربرد فولاد 304 خاصیت مغناطیسی ندارد. مقاومت خوردگی این آلیاژ بالاتر از فولادهای معمولی است. فولاد ضد زنگ 304 را می توان به راحتی به اشکال مختلف درآورد، بنابراین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

استیل 304 که گاهی اوقات به عنوان فولاد 18/8 نامیده می شود، رایج ترین فولاد ضد زنگ در تولید است. این احتمال وجود دارد که در برنامه روزانه خود با چیزی ساخته شده از فولاد ضد زنگ 304 تعامل داشته باشید. بزرگترین پیشرفت در استفاده از فولاد ضد زنگ در سال 1912 زمانی که مهندسان Eduard Maurer و Benno Strauss به ارزش فولاد کروم نیکل پی بردند.

محتوای کروم به طور قابل توجهی مقاومت مواد را در برابر اثرات خوردگی و اکسیداسیون افزایش می دهد. آلیاژهای فولاد ضد زنگ در برابر اکثر اسیدهای اکسیداتیو و زنگ معمولی مقاوم هستند، اگرچه این بدان معنا نیست که فولاد در طول زمان تیره نمی شود. برای ایجاد استحکام کششی بالاتر، فولاد باید به صورت  سرد کارشود. پروفیل های فولادی زنگ نزن که به شدت جوش داده شده اند ممکن است برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی، پس از جوشکاری نیاز به بازپخت داشته باشند.. . این مقاله به بررسی “استیل ۳۰۴ نگیر چیست و چه کاربردهای دارد“می پردازدو خواص فیزیکی، مکانیکی و کاری آن را بررسی می کند.

استیل 304 چیست؟

. فولاد یک آلیاژ است ، فلزی که از ترکیب عناصر به اصطلاح آلیاژی در یک فلز پایه ساخته شده است – و یک ستون فقرات بسیار واقعی برای صنعت مدرن است.. فولاد عمدتاً از کربن، آهن و سایر عناصر کمیاب تشکیل شده است که می تواند خواص منحصر به فردی را از یکدیگر به فولاد بدهند. یک دسته از فولادها به عنوان فولادهای زنگ نزن شناخته می شوند که از کروم برای کاهش خوردگی معمولی که اکثر مواد مبتنی بر آهن تجربه می کنند، استفاده می کنند.  رایج ترین فولاد ضد زنگ موجود در بازار، استیل درجه 304با استانداردترین آلیاژ مورد استفاده تولید می شوند. استیل 304 اساسا یک آلیاژ کروم آستنیتی است که به عنوان فولاد ضد زنگ “18/8” نیز شناخته می شود، زیرا فولاد از 18٪ کروم و 8٪ نیکل تشکیل شده است.

فولاد ضد زنگ نوع 304 دارای خواص شکل دهی و جوشکاری خوب و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و استحکام قوی است. 

Features of 304 steel

ویژگی های استیل 304

1.مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون 304

فولاد ضد زنگ 304 مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و اکسیداسیون در طیف وسیعی از محیط های جوی و بسیاری از مواد خورنده نشان می دهد.

در برابر آب آشامیدنی حاوی تقریباً 200 میلی گرم در لیتر کلرید در دمای اتاق 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) تا 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) مقاوم است، این مقدار به حدود 150 میلی گرم در لیتر در حدود 60 درجه سانتیگراد (140 درجه فارنهایت) کاهش می یابد.

2.هزینه

استیل 304 از لحاظ کیفیت و قیمت از فولاد 308 باکیفیت تر و بهتر می باشد.

3.کاربرد در فضاهای باز

کلید موفقیت استیل 304، به ویژه در کاربردهای فضای باز، تعداد بالای نیکل است. هر فولاد ضد زنگی که نیکل بالایی داشته باشد بهتر از سایر انواع فولاد ضد زنگ در برابر ترک خوردگی تنشی مقاومت می کند. تعداد بیشتر نیکل به این معنی است که 304 مغناطیسی نیست و در برابر اکسید آهن مقاومت می کند و برای استفاده در فضای باز مانند تزئینات معماری و حتی کباب های ساده ایده آل است.


4.جوشکاری

استیل 304 جوشکاری عالی بدون فلزات پرکننده را با استفاده از روش های همجوشی استاندارد فراهم می کند. هنگام جوشکاری مقاطع نازک نیازی به بازپخت پس از جوش نیست، با این حال قطعات جوشی سنگین ممکن است برای مقاومت بهینه در برابر خوردگی نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشند.

استیل ۳۰۴ نگیر چیست و چه کاربردهای دارد؟

5.ساخت

هر گونه ساخت و ساز با استفاده ازاستیل 304 فقط باید با ابزار طراحی شده برای فولاد ضد زنگ ساخته شود. تمیز کردن تمام سطوح قبل از استفاده بسیار مهم است. دلیل انجام این اقدامات احتیاطی ساده است. برای کاهش آلودگی متقابل فولاد ضد زنگ با فلزات دیگری که به راحتی در معرض خوردگی هستند.

6.ماشینکاری

یکی از دلایل محبوبیت استیل 304 این است که ماشینکاری خوبی دارد. لبه های برش باید تیز باشد و لبه های مات کار را بیش از حد سخت می کند. برش ها باید سبک اما به اندازه کافی عمیق باشند تا از کار سنگین جلوگیری شود..

کاربرداستیل 304

کاربرداستیل 304


استیل 304 اغلب به عنوان فولاد ضد زنگ “گرید مواد غذایی” شناخته می شود زیرا با اکثر اسیدهای آلی واکنش نمی دهد و در صنایع غذایی استفاده می شود.برای کاربردهایی که نیاز به سطحی از مقاومت در برابر خوردگی و همچنین پیچیدگی دارندمانند جوش‌پذیری، ماشین‌کاری و … فولادضد زنگ  مناسب می باشد.است. در نتیجه، 304 کاربردهای زیادی پیدا کرده است،

  • فرم دهی و قالب گیری  خودکار
  • قالپاق
  • مخازن ذخیره سازی
  • تجهیزات / لوازم آشپزخانه
  • محفظه های برق
  • نیمکت آشپزخانه، سینک، اجاق گاز، لوازم و لوازم خانگی
  • ظروف شیمیایی، از جمله برای حمل و نقل
  • دستگاه های صنایع مواد غذایی، به ویژه دستگاه کیسه پر کن پودری، دستگاه بسته بندی اتوماتیک گرانولی-پودری
  • دکوراسیون و قالب بندی معماری
  • صفحات بافته شده یا جوش داده شده برای استخراج تصفیه آب
  • استفاده از وسایل نقلیه و سازه های هوافضا
  • مهره ها، پیچ ها، پیچ ها و سایر اتصال دهنده ها در محیط های دریایی
  • مصالح ساختمانی در ساختمان های بزرگ
  • صنعت رنگرزی

304 خواص فیزیکی فولاد ضد زنگ

  • چگالی: 8.03 گرم بر سانتی متر مکعب
  • مقاومت الکتریکی: 72 μHz (20 درجه سانتیگراد)
  • گرمای ویژه: 500 ژول بر کیلوگرم K (0-100 درجه سانتیگراد)
  • هدایت حرارتی: 16.3 W / mk (100 درجه سانتیگراد)
  • مدول الاستیسیته (MPa): 193 x 103 تحت کشش
  • محدوده ذوب: 2550-2650 درجه فارنهایت (1399-1454 درجه سانتیگراد)
What is 304 stainless steel and what are its uses?

فواید ‌استیل 304  کدامند ؟

استیل 304 نقش بسزایی در ظاهر و طراحی معماری مدرن دارد. این فولادها که به فولادهای زنگ نزن نیز معروف هستند، فولادهایی با مقادیر زیاد عناصر آلیاژی نامیده می شوند که در برابر خوردگی در اتمسفرهای خورنده و دماهای بالا بسیار مقاوم هستند. این فولاد حاوی مقادیر زیادی کروم است که دلیل اصلی ماندگاری بالای این محصول می باشد. مزیت استفاده این فلزعبارت است از:

دوام بالا به دلیل عدم خوردگی

ظاهری زیبا

امکان شستشوی آسان و فوری

فرم دهی به ظاهر و نما

انعطاف پذیری در ساخت

تاب آوری بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

قدرت برای استفاده در مناطق با رطوبت بالا

در صورتی که تمایل دارید در مورد”آلومینیوم چیست وکاربردهای آن در صنایع” اطلاعاتی داشته باشید به مقاله فوق مراجعه نمایید

نتیجه گیری

استیل 304 بسیار محبوب و مورد استفاده صنعتگران است. عمر طولانی دارد و طول عمر آن در طول سالها حفظ می شود. نگهداری آسان و مقرون به صرفه تمامی این عوامل، آن را به انتخابی ایده آل برای طیف وسیعی از فعالیت های شما تبدیل می کند. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه خرید ماشین آلات صنعتی؛ شما می توانید با کارشناسان سوراصنعت تماس گرفته و در کمترین زمان ممکن و با کمترین قیمت از خدمات تخصصی تکنسین های این مجموعه بهره مند شوید.

 
surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋