surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

فواید شگفت انگیز خوردن میوه های خشک برای سلامتی

1.از دیابت پیشگیری و کنترل می کند

میوه خشک علیرغم قند زیاد، می تواند از ابتلا به دیابت پیشگیری کرده و آن را کاهش دهد. میوه های خشک معمولی مانند کشمش دارای آنتی اکسیدان هستند.

آنتی اکسیدان های موجود در میوه های خشک می توانند پاسخ انسولین را بهبود بخشند. آنها همچنین می توانند از استرس اکسیداتیو و التهاب در پانکراس جلوگیری کنند.
2.از بیماری های مرتبط با استخوان جلوگیری می کند

زنان ممکن است بیشترین فواید را از میوه های خشک به خصوص برای استخوان های خود ببرند. به این دلیل است که پوکی استخوان اغلب زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند.

خوردن میوه های خشک می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کند. آلو خشک به سرکوب شکستگی استخوان، به ویژه در زنان مسن کمک می کند. این به استخوان ها زمان کافی برای بازیابی مجدد می دهد.

فرآیند تولید میوه خشک در دستگاه میوه خشک کن:

3.علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد

گوجی بری خشک نیز می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. پلی ساکاریدهای موجود در گوجی بری می توانند سطح ملاتونین و/یا سروتونین را افزایش دهند. این باعث کاهش اضطراب و افسردگی می شود. آنتی اکسیدان های موجود در گوجی بری همچنین می تواند اضطراب را تسکین داده و حافظه را بهبود بخشد.
4.پوست را سالم نگه می دارد

استفاده از میوه های خشک بیشتر در رژیم غذایی نیز می تواند پوست را شاداب و سالم نگه دارد. انبه خشک و سایر مواد مغذی چرب را فراهم می کند که به بهبود کیفیت پوست کمک می کند. کشمش دارای رسوراترول است که یک مهارکننده طبیعی پیری پوست است.

فرآیند تولید میوه خشک در دستگاه میوه خشک کن:

برای خشک شدن باید هوای گرم ایجاد کنیم تا رطوبت میوه را جذب کرده و خشک کنیم.در میوه خشک کن ها معمولا هوای گرم در کوره گازی تولید می شود و با دمیدن فن داخل سینی ها می چرخد ​​و باعث خشک شدن آن می شود

ظرفیت تولید دستگاه خشک کن :

یکی از معیارهایی که بر قیمت دستگاه میوه خشک کن گازی تأثیر می گذارد ظرفیت دستگاه است که از ظرفیت هایی مانند 20 کیلوگرم شروع می شود و می توان آن را یک یا دو تن ساخت.

در واقع بسته به اینکه مشتری چه سرمایه ای داشته باشد و در چه سطحی قصد شروع به کار را دارد می توان مدل ها و سایزهای مختلف دستگاه را انتخاب کرد.

 عملکرد دستگاه خشک کن میوه و سبزی:

به دلیل تبخیر طبیعی رطوبت، وزن نهایی محصول کاهش می یابد، وزن اولیه سبزیجات خشک نیز با وزن اولیه میوه های خشک متفاوت است. بنابراین برای خرید یک خشک کن که نیاز شما را برآورده می کند، باید بدانید که چه مقدار ورودی یا خروجی می خواهید تا بتوانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نوع سوخت دستگاه:

این دستگاه ها در مدل های گازوئیلی- برقی قابل تولید هستند. گرمای مورد نظر در این دستگاه ها توسط مشعل های گازسوز یا مشعل های گازوئیلی تامین می شود. بنابراین می توان از این دستگاه ها در هر محیطی استفاده کرد.

مصرف سوخت و برق دستگاه:

میزان توان مصرفی دستگاه به تعداد موتورهای استفاده شده در دستگاه بستگی دارد که بین 1.5 کیلو وات تا 3 کیلووات ساعت می باشد.

دستگاه میوه خشک کن از چه موادی ساخته شده می شوند؟

خشک کن های میوه و سبزیجات معمولاً از بدنه ی آهنی با ورق های آهنی یا گالوانیزه با روکش الکترواستاتیک ساخته می شوند. در برخی موارد با توجه به نیاز خریدار می توان این دستگاه را تمام استیل ساخت.

انواع دستگاه :

این دستگاه ها در دو مدل خشک کن صنعتی و خشک کن خانگی تولید می شوند. خشک کن های خانگی معمولا به گونه ای طراحی می شوند که بتوان از آنها در منزل با ارتفاع کم و برق تک فاز استفاده کرد.خشک کن های صنعتی نیز با طول بیش از چهار متر و عرض بیش از پنج متر تولید می شوند.

چه نوع عایق حرارتی در خشک کن میوه و سبزیجات استفاده می شود؟

عایق مورد استفاده در این دستگاه معمولاً فایبرگلاس ی باشد که در ضخامت های مختلف 4 یا 5 سانتی متری موجود می باشد.

مشخصات فنی:

  • برق مورد نیاز: 3 ~ 380 v
  • توان مصرفی: 5 kw
  • ظرفیت: 50 – 100 kg
  • ارتفاع دستگاه : 2400 cm
  • وزن دستگاه: 700 kg
  • نوع سوخت: مشعل گازی و گازوئیلی
  • پایه های چرخی برای حمل و نقل آسان
  • امکان تنظیم دما و رطوبت  داخل دستگاه .
چه نوع عایق حرارتی در خشک کن میوه و سبزیجات استفاده می شود؟

عواملی تعیین کننده در قیمت دستگاه خشک کن

قیمت دستگاه های خشک کن که توسط شرکت های مختلف تولید می شوند با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده، تکنولوژی دستگاه، کارایی، خدمات و گارانتی دستگاه تعیین می شوددر هنگام خرید این محصولات در نظر گرفتن نکاتی مانند توزیع و گردش حرارت، اندازه، ظرفیت استفاده آسان، صدا، مصرف برق و محدوده دما نقش مهمی در قیمت خواهد داشت.

نتیجه گیری

مردم در صورت مصرف صحیح می توانند از فواید میوه های خشک بهره مند شوند. می تواند به بهبود سلامت کلی کمک کند. سعی کنید از میوه های خشک به عنوان جایگزین مکمل های درمانی استفاده کنید. سالم تر و طبیعی تر  هستند..

سورا صنعت با کمک تیم طراحی و تولید خود اقدام به ساخت و راه اندازی دستگاه خشک کن میوه با بالاترین استانداردهای روز منطبق بر اصول بهداشتی و صنعتی می نماید. با کمک این میوه خشک کن ها تولیدکنندگان می توانند بالاترین بازدهی را با بهترین قیمت و هزینه داشته باشند.

surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋