success موفقیت راه ها و رازها

success موفقیت راه ها و رازها

درباره موفقیت و شادی و آرامش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا باید مهاجرت کنیم؟

چرا باید مهاجرت کنیم؟

اینکه بخواهیم خانه و کاشانه چندین ساله خود را رها کنیم اصلاً آسان نیست. پشت سر گذاشتن وطن، کوچه‌ها و خیابان‌های دوران کودکی، تمام خاطرات و همه کسانی که دوستشان داریم، بدون شک عذاب بزرگی خواهد بود. گاهی اما این ترک دیار و کوچ به دنیایی تازه و ناشناخته، می‌تواند مزایای بزرگی برای ما به همراه داشته باشد؛ آن‌چنان که در پایان راه به خود بگوییم: «ارزشش را داشت!»

درست حدس زدید؛ در مطلب امروز از مجله چطور، می‌خواهیم درباره مهاجرت و مزایای آن صحبت کنیم. خیلی از ما ممکن است بارها از خود پرسیده باشیم که اصلاً چرا باید مهاجرت کنیم؟ مگر مهاجرت‌کردن چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد که بخواهیم به خاطرش زندگی راحت و آسوده حال حاضر را فراموش کنیم؟ اگر شما نیز قبلاً در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید، این مطلب برای شما است.

۱. تحصیل در بهترین مراکز آموزشی دنیا

چرا باید مهاجرت کنیم؟

مهاجرت تحصیلی، به‌خصوص در کشور ما، اصلی‌ترین دلیل برای مهاجرت است و البته می‌توان آن را یک مزیت بسیار بزرگ نیز قلمداد کرد. از قدیم‌وندیم گفته‌اند که اولین دروازه برای رسیدن به موفقیت در این دنیای بی‌رحم، تحصیلات است؛ آن هم در بالاترین درجه و حد خود!

این جمله شاید بسیار شعارگونه و کلیشه‌ای باشد، اما تا میزان زیادی حقیقت هم دارد. برای پیداکردن یک کار پردرآمد و برای کسب جایگاه اجتماعی، بدون شک تحصیلات یکی از مهم‌ترین عوامل است. مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که در خانواده‌های ثروتمند و پرنفوذ به دنیا نیامده‌اند.

برای ما ایرانی‌ها، تحصیل در دانشگاه‌های خارجی می‌تواند بزرگ‌ترین موهبت باشد. می‌پرسید چطور؟ موارد زیر، بخش عمده‌ای از پاسخ شما هستند:

  • در دانشگاه‌های خارجی می‌توان با هزینه‌ای کمتر تحصیل کرد و از کیفیتی بسیار بیشتر نسبت به دانشگاه‌های داخلی برخوردار شد.
  • همچنین می‌توان با معدل پایین‌تر در طیف وسیع‌تری از رشته‌ها تحصیل کرد؛ حتی رشته‌هایی که در ایران وجود ندارند.
  • مدارک تحصیلی که دانشگاه‌های خارجی در پایان ارائه می‌کنند، در سطح دنیا از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند و اعتبار بیشتری دارند.
  • همچنین باید دانست که تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، نه‌تنها فرصت‌های شغلی بیشتری را در داخل کشور برای شما به همراه دارد، بلکه خارج از کشور نیز می‌توانید راحت فرایند کاریابی را پشت سر بگذارید.
حتما بخوانید: مهاجرت به خارج از کشور و تمامی نکاتی که قبل و بعد از آن نباید از قلم بیندازید

۲. برخورداری از فرصت‌های شغلی بهتر

چرا باید مهاجرت کنیم؟

همه ما به‌خوبی از وضعیت کار در ایران آگاهی داریم؛ همه ما به‌خوبی می‌دانیم که پیداکردن یک شغل خوب در این کشور تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد. همچنین به‌خوبی از این موضوع نیز آگاه هستیم که حتی اگر کار نیز پیدا کنیم، وضعیت داخلی آن شرکت تا چه اندازه افتضاح است! بماند که دریافت حقوق سروقت و همکاری با کارفرمایی سالم که به دنبال بهره‌کشی از کارمندانش نباشد هم بسیار بعید است.

در چنین شرایطی، مهاجرت یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است و می‌تواند به ما این امکان را بدهد که در کشوری قانونمند و سالم، در فضایی که موجبات رشد ما را فراهم می‌کند، مشغول به کار شویم. بدون شک کارکردن در چنین فضایی آرزوی هر فرد است. چه کسی بدش می‌آید با کارکردن و تلاش خود زندگی‌اش را بسازد و به موفقیت برسد؟ (البته به‌جز آن دسته از ثروتمندانی که با نفوذ و رانت و بدون اندکی زحمت، به هر آن چیزی که خواسته‌اند رسیده‌اند.)

مهاجرت و کار در یک کشور خارجی می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • بهره‌مندی از امنیت شغلی
  • کار و فعالیت در محیطی قانونمند، سالم و آرام، دور از حاشیه
  • دریافت حقوق و مزایا، بدون منت و سر موعد مقرر
  • دریافت حمایت و پشتیبانی قانونی و دولتی
  • امکان کاریابی راحت‌تر و بدون دردسر بعدها در ایران یا هر کشور دیگر
  • بهره‌مندی از درآمد بسیار بیشتر حتی با پرداخت مالیات
  • امکان ساخت زندگی پله به پله و لذت از دستاوردهای خود

۳. غلبه بر فقر و بهبود کیفیت زندگی

سومین و شاید مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای مهاجرت ذکر کرد، غلبه بر فقر و بهبود کیفیت زندگی است. خیلی از ما شاید در ایران زندگی آسوده‌ای داشته باشیم، سقفی بالای سر داریم و همچنین غذایی برای خوردن در سفره‌های ما وجود دارد. ولی دقت کنید؛ آیا می‌توان با این میزان درآمد خانه‌ای خرید و از اجاره‌نشینی خلاص شد؟ آیا می‌توان هر ماه به یک مسافرت، هرچند کوچک رفت؟ آیا می‌توان بدون دغدغه و بی‌دریغ خرید کرد؟

قطعاً نه! زندگی برای بسیاری از ایرانی‌ها، برای من و شما، به همین شکل می‌گذرد. قدرت خرید بسیاری از ما پایین است و به‌قول‌معروف با درآمدی بخورونمیر زندگی می‌کنیم. حال در این میان مهاجرت می‌تواند راهکاری باشد برای غلبه بر این وضعیت و بهبود کیفیت زندگی روزمره، حال هرچقدر هم که اندک باشد؛ حتی اگر در حد بهبود وضعیت خوردوخوراک ما باشد!

  • مهاجرت به کشورهایی که ثبات اقتصادی بیشتری دارند و همچنین میزان تورم در آن‌ها کمتر است، بدون شک می‌تواند گزینه بهتری باشد.
  • هرچقدر هم که درآمد در این کشورها کم و اندک باشد و گرانی در آن بیداد کند، باز هم تورم آن از ایران بسیار کمتر است. در این صورت، چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌توانیم بعد از چند ماه پس‌انداز، آن چیزی را بخریم که دوست داریم یا نیاز داریم.
  • همچنین، بسیاری از کشورهای خارجی شرایط بهتری برای خرید اقساطی و وام‌های معیشتی دارند. به همین دلیل، حتی با دریافت وام و با زندگی قسطی نیز می‌توان به بهترین شکل روزگار گذراند.

 

۴. تأمین امنیت و زندگی با ایمنی بیشتر

تصور کنید در کشوری زندگی می‌کنید که هر لحظه امکان وقوع جنگ در آن وجود دارد. تصور کنید در کشوری زندگی می‌کنید که آمار جرم و جنایت و دزدی در آن بسیار بالاست و پلیس نمی‌تواند مانع از بروز چنین مشکلاتی شود. بهترین راهکار در این میان برای شما چیست؟ آن‌ هم زمانی که کاری از دست هیچ‌کس بر نمی‌آید؟ همچنین به تمام موارد فوق، باید عدم ثبات سیاسی و شرایط ناهنجار داخلی را نیز افزود.

بدون شک مهاجرت از چنین کشوری به کشورهای دیگر، می‌تواند منطقی‌ترین گزینه موجود باشد. کشوری که امنیت بیشتری داشته باشد، صلح و صفا در آن برقرار باشد و احتمال جنگ در آن نزدیک به صفر باشد، بدون شک کعبه آمال بسیاری از ما است. این مورد شاید مهم‌ترین دلیل و مزیت برای مهاجرت‌کردن باشد.

  • زندگی در امنیت و صلح، بی‌شک می‌تواند آرامش خاطر را شما را فراهم کند. زندگی در چنین شرایطی نیز به رشد و توسعه فردی و موفقیت شما منتهی خواهد شد.
  • زندگی در یک کشور امن، می‌تواند امنیت و آرامش خانواده شما را نیز به همراه داشته باشد و محیطی بسیار مناسب برای بزرگ‌شدن فرزندان شما باشد.
  • در کشور امن می‌توانید بیشتر روی خودتان تمرکز کنید و همچنین می‌توانید روابط اجتماعی بهتری با دیگران داشته باشید، زیرا اعتماد به مردم در چنین فضایی بسیار ساده‌تر است.

۵. ازدواج و شروع یک زندگی تازه

چرا باید مهاجرت کنیم؟

از دیگر دلایلی که می‌توان برای مهاجرت مطرح کرد، ازدواج و شروع یک زندگی تازه است. بگذارید بیشتر بر روی موضوع «شروع یک زندگی تازه» تمرکز کنیم. به باور بسیاری از افراد، مهاجرت می‌تواند تولدی دوباره باشد؛ برای اینکه بتوانند خود را از نو پیدا کنند، استقلال فردی داشته باشند، زندگی خود را همان‌طور که دوست دارند تشکیل دهند و در نهایت، همان چیزی را در این دنیا تجربه کنند که همیشه می‌خواسته‌اند.

این زندگی تازه، گاه با تحصیل و گاه با کار در کشورهای خارجی آغاز می‌شود، گاهی نیز با ازدواج. داستان زندگی عاشقانه برای بسیاری از افراد، با کیلومترها فاصله آغاز می‌شود. بی‌شک ممکن است در اطراف خود کسی را دیده باشید که با یک فرد خارجی آشنا شده‌اند و سپس برای ازدواج با او، مهاجرت را انتخاب کرده‌اند. حتی برای بسیاری از اقلیت‌ها که امکان ازدواج برای آن‌ها در کشوری مانند ایران وجود ندارد، مهاجرت بهترین راهکار است.

 

۶. زندگی با سبک و شیوه‌ای که خودتان می‌خواهید

بسته به قوانین و محدودیت‌هایی که در هر کشور وجود دارد، زندگی در آن کشور می‌تواند برای عده بسیاری دشوار باشد. اگر سبک زندگی خاصی دارید یا اینکه به دلیل وجود قوانین کشور نمی‌توانید «خود واقعی»تان باشید، در چنین شرایطی، مهاجرت نه‌تنها یک مزیت است، بلکه یک ضرورت خواهد بود.

یک‌بار در این دنیا زندگی می‌کنیم. بهتر است این فرصت بی‌تکرار را به رضایت‌بخش‌ترین شکل ممکن بگذرانیم. وقتی به دلایل مختلف شخصی، نتوانیم آن‌طور که باید و دلمان می‌خواهد، حس کنیم که مزه زندگی خوشایند را می‌چشیم، سرخورده خواهیم شد. این سرخوردگی، گاهی می‌تواند تاوان سنگینی برای سلامت روان ما داشته باشد که کمترین آن، افسردگی است.

با مهاجرت به کشوری آزاد که محدودیت‌های کمتری دارد، می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • زندگی بدون دغدغه و نگرانی بابت محدودیت قوانین
  • زندگی در میان مردمی که فرهنگ کافی برای پذیرش شما را دارند
  • همچنین در میان مردمی که شما را به دلیل آن چیزی که هستید قضاوت نمی‌کنند
  • زندگی به‌دوراز نگاه‌های آزاردهنده و به‌دوراز حرف‌وحدیث افراد متعصب
  • دنبال‌کردن ارزش‌های شخصی و تلاش در جهت تحقق آن‌ها
  • زندگی با آرامش بیشتر، زیرا می‌دانید که فرهنگ و قانون پشتیبان شما خواهند بود
  • برخورداری از حقوق اولیه و انسانی خود بدون اینکه لازم باشد برایشان بجنگید

 

۷. فرار از بلایای طبیعی و محیطی

در برخی از کشورها، وضعیت سلامت محیط‌زیست به‌شدت رو به افول است. از انواع آلودگی‌های زیست‌محیطی گرفته تا ازبین‌رفتن طبیعت و اقلیم آن منطقه، همه می‌توانند دلیل خوبی برای مهاجرت باشند. هرچند که چنین بلایایی می‌توانند دیریازود به سراغ هر کشوری بیایند، اما بدیهی است زندگی در کشوری که از نظر زیست‌محیطی شرایط بهتری دارد، مطلوب هر فرد است.

گذشته از عوامل انسانی که منجر به نابودی محیط‌زیست می‌شوند، برخی از عوامل طبیعی مانند سیل و زلزله و رانش زمین نیز می‌توانند افراد بسیاری را مجبور به مهاجرت کنند. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، مگر ما قرار است چند سال زندگی کنیم؟ به قول قدیمی‌ها عمر کوتاه است و همین موضوع یکی از بهترین دلایل برای آن است که نهایت تلاش خود را کنیم تا بتوانیم در شرایطی مناسب و خوب زندگی کنیم.

۸. برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیشتر

چرا باید مهاجرت کنیم؟

هرچند که شکر خدا کشور ما از این نظر چیزی کم ندارد، اما خودتان را جای آن دسته از افرادی بگذارید که در کشورهایی مانند هند یا سومالی زندگی می‌کنند! در بسیاری از مناطق دنیا، وضعیت بهداشت و درمان به‌خوبی کشور ما نیست و همین موضوع خود می‌تواند بهترین دلیل برای مهاجرت به کشورهای خارجی باشد.

این‌طور هم نمی‌توان گفت که وضعیت بهداشت و درمان در کشور خودمان هم در بهترین حالت خودش قرار دارد، اما مهاجرت می‌تواند مزایای بسیاری را در این زمینه برای افراد به همراه داشته باشد. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در زمینه درمان، برای بعضی از افراد حیاتی است.

مهاجرت سخت است؛ اما گاه ضروری است

مهاجرت‌کردن چیزی نیست که هیچ یک از ما آن را از صمیم قلب خود بخواهیم. اما زمانی که زندگی در وطن دشوار می‌شود و شرایط مطلوب ما نیست، مجبور هستیم که این دشواری را به جان بخریم. مهاجرت‌کردن هرچند که هزار و یک چالش به همراه دارد، اما به همان اندازه نیز مزیت‌ها و تغییرات بزرگی را با خودش به همراه دارد که حتی کم‌ارزش‌ترین آن می‌تواند زندگی ما را به شکلی دوست‌داشتنی، دگرگون کند.

در این مطلب از مجله چطور برای شما از مزایا مهاجرت صحبت کردیم. تحصیل و زندگی باکیفیت‌تر، برخورداری از فرصت‌های شغلی بیشتر، زندگی در امنیت و ثبات اقتصادی، امکان تشکیل زندگی همان‌طور که خودمان می‌خواهیم، تنها گوشه‌ای از مزایای این کار است. در پایان، به نظر شما مهاجرت چه مزیت‌ها و امتیازهای دیگری دارد؟ اگر به مهاجرت فکر می‌کنید یا اگر مهاجرت کرده‌اید، تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

 

success موفقیت راه ها و رازها
success موفقیت راه ها و رازها درباره موفقیت و شادی و آرامش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋