stufflessworld

stufflessworld

آموزش سفید کردن دندان ها در فتوشاپ (روتوش دندان)

در این آموزش قصد داریم نحوه سفید کردن دندان در فتوشاپ را به آسانی و عملی بیاموزیم. این یک ویرایش واقعا کاربردی برای افزودن به مجموعه روتوش پرتره شما است و در کنار روتوش لب از مراحل مهم روتوش صورت به شمار می رود آیا به دنبال یک اکشن فتوشاپی هستید که بتوانید به سادگی روی آن کلیک کنید و کار را انجام دهید؟ اکشن روتوش طبیعی ایس لرن یک روش بسیار سریع و آسان برای سفیدتر کردن دندان ها در فتوشاپ است. در دوره آموزش روتوش ایس لرن می توانید روتوش حرفه ای و جامع را فرا گرفته و روی عکس های خود پیاده کنید.

 

سفید کردن دندان در فتوشاپ

آنچه در سفید کردن دندان در فتوشاپ یاد خواهید گرفت:

  • چگونه فقط دندان های سوژه خود را انتخاب کرده و ماسک کنید
  • چگونه Saturate دندان ها را کاهش داده و آن ها روشن کنید
  • چگونه تنظیمات نهایی را انجام دهید

آنچه شما برای این آموزش نیاز دارید:

  • نرم افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop)
  • عکس یک سوژه از نزدیک که دندان هایش مشخص است

روتوش دندان

روتوش دندان بخشی از مجموعه دوره آموزش روتوش است و یکی از گام های ضروری در روتوش دهان سوژه است که در کنار روتوش لب از مراحل مهم روتوش صورت به شمار می رود. در این مقاله می خواهیم به صورت عملی و گام به گام سفید کردن دندان در فتوشاپ را آموزش دهیم.

مرحله اول لمینت دندان در فتوشاپ. نحوه انتخاب و ماسک کردن دندان های سوژه

بهترین راه برای شروع لمینت دندان در فتوشاپ این است که جداسازی محدوده رنگی دندان های سوژه خود را انجام دهید. برای کمک به این مسئله، بخشی از قدرت لایه تنظیم رنگ/اشباع یعنی Hue/Saturation Adjustment Layer را باز می‌کنیم.

گام 1: 

عکس خود را در فتوشاپ باز کنید.

گام 2: 

برای ایجاد Hue/Saturation Adjustment Layer به Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation بروید. همچنین یک میانبر برای Adjustment Layers در پایین پنل لایه ها وجود دارد.

 

ایجاد Hue/Saturation Adjustment Layer

 

گام 3:

در Hue/Saturation Adjustment Layer، نمادی را انتخاب کنید که عقربه را با پیکان‌های چپ و راست نشان می‌دهد. این کار نشانگر شما را به یک قطره چکان تبدیل می کند. با قطره چکان روی ناحیه ای از دندان ها کلیک کنید.

 

پنجره Hue/Saturation Adjustment Layer

 

ظاهر شدن قطره چکان روی دندان

 

گام 4:

توجه داشته باشید که Hue/Saturation Adjustment، مقدار رنگ را قرمز یا زرد تعیین کرده است. هر یک از اینها برای اهداف شما کار خواهد کرد و این نتیجه از عکسی به عکس دیگر متفاوت خواهد بود. نوار لغزنده Hue را تا 180+ و نوار لغزنده Saturation را تا 100+ تنظیم کنید.

 

تنظیم Hue/Saturation Adjustment Layer

 

گام 5:

از رنج اسلایدر در پایین Hue/Saturation Adjustment برای جداسازی محدوده رنگ دندان ها استفاده کنید. در وسط لغزنده ها کلیک کرده و بکشید تا دندان ها از دهان و لثه جدا شوند. ما اکنون با موفقیت محدوده رنگی دندان های سوژه را جدا کرده ایم.

 

جداسازی محدوده رنگ دندان ها

 

مرحله دوم لمینت دندان در فتوشاپ: نحوه کاهش Saturation و روشن کردن دندان

گام 1:

در همان لایه Hue/Saturation Adjustment مانند قبل، زیر منوی محدوده رنگی را که دندان‌ها را در آن پیدا کردید، انتخاب کنید. بسته به عکس شما، این عکس زرد یا قرمز خواهد بود (تنظیمات همچنان باید در رنگ 180+ و اشباع +100 باشد).

 

گام 2:

اکنون باید Saturation دندان‌ها را کاهش داده و آن ها را با افزایش Hue روشن کنیم. این تنظیمات خاص از عکسی به عکس دیگر متفاوت است، اما چیزی در حدود 40- در Saturaion و 50+ در Hue باید نقطه شروع خوبی باشد.

 

تنظیم Saturation دندان در سفید کردن دندان در فتوشاپ

 

مرحله سوم لمینت دندان در فتوشاپ: نحوه ترکیب یکپارچه در تنظیمات

در مرحله قبل دندان های موجود در عکس را با موفقیت سفید کردیم. با این حال، ویرایش ما بر کل تصویر تأثیر می گذارد، به این معنی که قرمزی پوست سوژه و همچنین دندان ها اشباع و روشن شده است. بیایید یاد بگیریم که چگونه آن را برطرف کنیم و به طور یکپارچه در تنظیم خود ترکیب کنیم.

گام 1:

ماسک Hue/Saturation Adjustment Layer را انتخاب کنید. شما باید روی ماسک واقعی کلیک کنید، که در سمت راست نماد تنظیم نمایش داده می شود و مانند یک کادر سفید به نظر می رسد.

 

انتخاب ماسک Hue/Saturation Adjustment Layer

 

گام 2:

با استفاده از کلید میانبر Control-I (کنترل + آی)، ماسک را معکوس کنید. اکنون کادر باید با رنگ سیاه پر شود و تنظیماتی که انجام داده اید، دیگر در عکس شما قابل مشاهده نیستند.

 

معکوس کردن ماسک لایه در لمینت دندان در فتوشاپ

 

گام 3:

یک براش با سختی متوسط ​​و اندازه کمی کوچکتر از کوچکترین دندان انتخاب کنید. برای من، این اندازه 28 و سختی 50 درصد بود.

 

انتخاب براش برای روتوش دندان

 

گام 4:

تا 300 درصد زوم کنید و روی دندان‌ها براش بزنید و مراقب باشید که روی لثه یا لب سوژه نکشید. همانطور که براش می زنید، خواهید دید که تنظیم شما شروع به آشکار شدن می کند.

 

زوم روی دندان های سوژه در لمینت کردن دندان در فتوشاپ

 

گام 5:

کوچک‌نمایی کنید تا کل عکستان را ببینید که تنظیم شما در زمینه چگونه به نظر می‌رسد. اگر احساس می کنید کمی بیش از حد روتوش انجام داده اید، سعی کنید تیرگی Hue/Saturation Adjustment Layer را تا 80 درصد یا به میزان دلخواه کاهش دهید. شما اکنون با موفقیت تغییرات انجام داده را یکپارچه کرده اید و روتوش دندان را آموخته اید.

 

مقایسه عکس قبل و بعد روتوش دندان

 

کلام آخر

امیدوارم آنچه را که از این آموزش آموخته‌اید، استفاده کنید و آن را روی عکس‌های خود امتحان کنید. مراحلی که انجام می دهید باید همیشه یکسان باشند اما تنظیماتی که استفاده می کنید، برای هر تصویر منحصر به فرد خواهد بود. این نکته را در خاطر داشته باشید که سفید کردن دندان در فتوشاپ را با دنبال کردن این گام ها، اما آزمون و خطا در تنظیمات، به طور کامل یاد خواهید گرفت. پس سعی کنید روی عکس های مختلف تمرین کنید.

 

منبع: Acelearn

stufflessworld
stufflessworld

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋