اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری • • اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری واحد دبیرخانه دبیرخانه واحد سازمانی مشخصی است که اداره امور دفتری سازمان را بر اساس روشهای تدوین شده و معین عهده دار گردیده و گردش مکاتبات و مراسلات اداری را انجام میدهد و مراقبت و نظارت بر حسن جریان گردش نامههای وارده و صادره را در داخل و خارج سازمان تقبل مینماید ادارهدبیرخانهمرکزی اداره دبیرخانه مرکزی معاونت اداری و مالی › › اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری دانلود رایگان › › دانلود رایگان اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری مقاله اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری این مقاله دارای صفحه و با فرمت پی دی اف قابل دانلود است شرکت نرم افزاری یگانه با اخذ مجوز › › اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری دانلود انواع فایل و › › اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری مقاله اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری این مقاله دارای صفحه و با فرمت پی دی اف قابل دانلود است › › گردش اسناد و مکاتبات اداری در سازمان ها › › گردش اسناد و مکاتبات اداری مکاتبات اداری، یکی از وسایل انتقال اطلاعات برای اجرای وظایف در هر سازمان است که در نهایت، قسمت عمده آن، به اسناد و مدارک با ارزش سازمان تبدیل می گردد › مقالاتسایت › گردش اسناد و مکاتبات اداری › مقالاتسایت › مدیریت اسناد سند نوشته اداری بایگانی مکاتبات اداری تهیه، تنظیم و اجرای برنامههای لازم برای تسهیل و تسریع در دستیابی به مکاتبات، اسناد و مدارک مورد نیاز از مرحله ایجاد نامه تا امحای اوراق زاید را مدیریت اسناد مینامند که بهطور کلی از شش زیر مجموعه تشکیل میگردد الف مدیریت ارسال و دریافت مراسلات به مجموعه روشهای عملیاتی برای نگهداری، تنظیم و طبقهبندی اسناد به منظور تسریع و تسهیل دسترسی به آنها ر الف تعریف لغوی سند سند در لغت به معنای تکیه گاه است و هر چیزی که بشود به آن استناد جست در فرهنگ اداری، به طور کلی به حاصل خدمت و فعالیتی که از طرف افراد و سازمان های مختلف به صورت نوشته و یا شکل های مختلف دیگر که با رعایت موازین و مقررات تهیه و تنظیم شده و برای مراجعات بعدی قابل نگهداری باشد، گفته می شود ب تعریف سند از نظر اداری و بایگانی از الفنامه اداری به کلیه ی مکاتباتی که برای وظایف محول به یک سازمان و به توسط یکی از کارکنان آن سازمان و در فرم مخصوص و طی تشریفات اداری تهیه شده باشد نامه اداری گفته می شود نامه رسمی اداری، سند اداری محسوب شده و در تهیه آن این نکات باید مراعات گردد روی فرم وکاغذ اداری سازمان مربوط نوشده شود؛ محتوای آن با وظایف سازمان مرتبط باشد؛ اصول نگ قسمت اول تعاریف و اصطلاحات بایگانی تعریف بایگانی بایگانی دارای مفاهیم و معانی دوگانه ای به شرح زیر است بایگانیبه مفهوم فن طبقه بندی، تنظیم و نگاه داری و حفاظت اسناد و مدارک، بر طبق روشی معین به نحویکه در اسرع وقت و با کمال سهولت وبا صرف حداقل هزینه، نیروی انسانی و وقت، بتوان به آن اسناد دست یافت بایگانیبه معنای محل نگاه داری اسناد بر طبق ض آشنایی و آموزش امور اداری و دفتری دوره امور دفتری آموزش امور اداری و دفتری عبارتند از اداره امور مربوط به مکاتبات اداری، حفظ و نگهداری اسناد و برقراری ارتباط بین کلیه واحد های داخل سازمان و بین واحد های اداری یک سازمان با دیگر سازمان ها را گویند › › انواعروشهایانواع روش های اداره امور دفتری در سازمان دبیرخانه و بایگانی › › انواعروشهای موارد استفاده از روش متمرکز امور دفتری این روش معمولاً به دلایل زیر مورد استفاده قرار می گیرد ۱ تعداد مکاتبات سازمان محدود باشد ۲ سازمان و واحدهای درون آن فاقد مراجعه کننده بوده یا تعداد
اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری
مقاله اداره امور دفتری و گردش مکاتبات اداری این مقاله دارای 33 صفحه و با فرمت پی دی اف قابل دانلود است . ...
دسته بندی : کتاب ، جزوه
تگ : نرم افزار دبیرخانه , نرم افزار دبیرخانه رایگان , دانلود نرم افزار دبیرخانه , نرم افزار دبیرخانه و بایگانی , نرم افزار دبیرخانه یگانه , نرم افزا
download - دانلود
پاسخ ها