stoneiran9

stoneiran9

stoneir.ir

سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن سفید (White travertine stone) به دلیل رنگ سفید روشنی که دارد برای نمای ساختمان در انواع سبک مدرن و کلاسیک بسیار محبوب می باشدسنگ تراورتن سفید معادن مختلفی دارد که تمامی این سنگ ها قابل استفاده برای سنگ نما هستند. تفاوتی که در میان این سنگ ها وجود دارد، تفاوت میان روشنی و یکدست بودن سنگ و کیفیت سنگ ها است.
 

سنگ نما سفید ساده

تراورتن سفید در ایران یک سنگ پرطرفدار و شناخته شده است که ابتدا به صورت کوپ سنگ از معدن سنگ تراورتن سفید استخراج می شود و در مرحله بعد در کارخانه فرآوری می شود و به سنگ ساختمانی قابل استفاده تبدیل می شود. ترکیبات معدنی مهم این سنگ شامل کلسیم، استالاکتیت، استالاگمیت و آهن است. ساختار سنگ تراورتن قالبا به شکل نیمه بلوری و سخت است و انواع شفاف آن بسیار نادر است.

 

 

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید

اگر ساختمان های با سنگ نما سفید را دیده باشید حتما سفیدی و روشنی آن نظر شمارا به خود جلب کرده است و نمایی جذاب به ساختمان بخشیده است. اما لازم است برای خرید هر نوع سنگ نما ابتدا تحقیق کرده و اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس بودجه، نیاز خود و موقعیت شهری ساختمان بهترین تصمیم را بگیرید.

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن سفید، همانطور که از نامش پیداست، یکی از انواع سنگ‌های تراورتن است که به رنگ سفید یا خاکستری می‌باشد. این سنگ از معدن‌های مختلف در سراسر جهان از جمله ایران، استخراج می‌شود و به دلیل زیبایی ظاهری و مقاومت فیزیکی‌اش، در بسیاری از کاربردها در صنایع ساختمانی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سنگ سفید براق برای نما

سنگ تراورتن سفید ایرانی نیز یکی از نوع‌های محبوب این سنگ زیباست که از معادن مختلف در ایران استخراج می‌شود. ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ دارای منابع تراورتن سفید، سنگ‌هایی با کیفیت و ظاهری متنوع ارائه می‌دهد که در صنایع ساختمانی و دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی از انواع سنگ تراورتن سفید اشاره خواهم کرد:

سنگ تراورتن سفید عباس آبادیکی از بهترین وزیبا ترین سنگ های تراورتن سفید، سنگ عباس آباد سفید است. از دلایل محبوبیت قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد داشتن ویژگی های مهمی همچون رنگ زیبا و یکدست، تخلخل بالا و ساب پذیری عالی است. این سنگ دارای سورت های متفاوتی است که هرچه براق تر و سفید تر باشد سورت و قیمت آن نیز بالاتر است.

سنگ تراورتن سفید ابیانهسنگ تراورتن ابیانه سفیداز معادن شهرستان ابیانه واقع در استان اصفهان استخراج می شود. این سنگ مانند سنگ تراورتن عباس آباد تم رنگی زیبایی دارد و قیمت سنگ تراورتن سفید ابیانه و کیفیت آن بر اساس سورت و درجه کیفی که دارد تعیین می شود. که با کیفیت ترین و گران ترین آن سورت سوپر است.

 

قیمت سنگ تراورتن سفید

قیمت سنگ تراورتن سفید ممکن است بستگی به چندین عامل داشته باشد که شامل موارد زیر می‌شود:

منبع و محل استخراج: مکان استخراج سنگ تراورتن سفید می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت نهایی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر سنگ از منطقه‌های دورافتاده یا مناطقی با دسترسی محدود استخراج شود، هزینه حمل و نقل آن افزایش می‌یابد که ممکن است قیمت نهایی را افزایش دهد.

کیفیت و ابعادسنگ تراورتن سفیدبا کیفیت بالاتر (بدون ترک و خط و خش) و ابعاد بزرگ‌تر معمولاً قیمت بیشتری دارد. همچنین، ضخامت سنگ نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

نوع پردازش: اگرسنگ تراورتن سفید به صورت خام فروخته شود یا پس از برش، تراش و پردازش‌های دیگر به فروش برسد، قیمت آن ممکن است متفاوت باشد.

تقاضا و عرضه: تقاضا و عرضه در بازار می‌تواند به شدت بر قیمت سنگ تراورتن سفید تأثیر بگذارد. در بازارهای با تقاضای زیاد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

برای دستیابی به قیمت دقیق تر، می‌توانید با تامین کنندگان و فروشندگان محلی یا آنلاین تماس بگیرید و جزئیات بیشتری در مورد شرایط و فرایندهای خرید به دست آورید.

 

قیمت سنگ سفید ارزان

اگر به دنبال خرید ارزانترین سنگ نمای سفید هستید، سنگ های ترامیت و لایمستون  که از نظر بسیاری از ویژگی ها به تراورتن شباهت دارند با این اختلاف که این نوع سنگ ها به نسبت تراورتن از درصد بیشتری آهک برخوردارند ولی از لحاظ قیمتی کاملا مقرون به صرفه هستند و تقریبا همان زیبایی سنگ تراورتن را برای ساختمان به ارمغان می آورند.
سورت های درجه یک و دو سنگ ابیانه و سنگ عباس آباد نیز از سنگ های زیبا و با قیمت ارزان تر هستند که نمایی زیبا به ساختمان می بخشند.

 

 
stoneiran9
stoneiran9 stoneir.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋