stoneiran9

stoneiran9

stoneir.ir

ویژگی‌های برتر سنگ تراورتن تکاب برای پروژه‌های عمرانی

ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب به این سنگ محبوبیتی بخشیده که تمام کسانی که قصد ساختمان سازی دارند، این سنگ یک گزینه انتخابی برای آنها به شمار می رود.

سنگ تراورتن تکاب

ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب باعث شده تا این سنگ به یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی دسته تراورتن در بازار ایران استسنگ تراورتن در صنعت ساخت و ساز کاربرد های گسترده ایی از جمله نما داخلی، نما خارجی، کفپوش و دارد. همچنین سنگ تراورتن تکاب ویژگی های ظاهری منحصر به فردی دارد که استفاده از آن باعث می شود ظاهر ساختمان شیک و جذاب شودمعدن سنگ تکاب یکی از با کیفیت ترین و مهم ترین معادن ایران واقع در شهرستان تکاب است.

 از ویژگی های هم معدن سنگ تکاب می توان به دوام و کیفیت بالای سنگ استخراج شده، تنوع رنگ و طرح، موقعیت جغرافیایی مناسب، بهره برداری پیشرفته و اشاره کرد. از جمله سنگ های مشابه به سنگ تراورتن تکاب، سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد و سنگ تراورتن آتشکوه و سورت های تیره آن به سنگ تراورتن بمانی نژاد نزدیک است. سنگ های تراورتن تکاب با توجه به معادن مختلفی که دارند به انواع مختلف از لحاظ کیفیت و تم رنگی تقسیم می شوند.

ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب

ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب آن را از دیگر سنگ‌های ساختمانی متمایز کرده و باعث شده که در میان معماران و طراحان ساختمان برای ساخت انواع سبک نما محبوب شودسنگ تراورتن تکاب با داشتن مقاومت بالا، زیبایی، دوام، عایق صوت و حرارت، قابلیت برش و پرداخت، و تنوع رنگ از گزینه های محبوب برای فضای داخلی و خارجی ساختمان استویژگی های سنگ تراورتن به سبب ساختار آهکی که دارد بسیار است.

مزایای سنگ تراورتن تکاب

  • زیبایی و تنوع ظاهری
  • وزن سبک
  • مقاومت و دوام بالا
  • قابلیت برش و صیقل
  • عایق صوت و حرارت
  • سهولت در نگهداری

معایب سنگ تراورتن تکاب

  • تخلخل بالا
  • مقاومت پایین در برابر انواع لکه
  • مقاومت پایین در برابر سایش و خراش
  • هزینه های بالا جهت نگهداری و مراقبت دوره ایی
  • حساس به مواد شوینده و شیمیایی
  • تغییر رنگ برخی از انواع سنگ تراورتن به مرور زمان و تابش نور خورشید

چرا سنگ تراورتن برای پروژه های عمرانی مناسب است؟

ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب و مقایسه سنگ تراورتن با سنگ های دیگر نشان دهنده این موضوع است که این سنگ یک انتخاب عالی برای پروژه های عمرانی است. تراورتن ساختار آهکی دارد که باعث شده این سنگ به خوبی در برابر انواع سایش و فرسایش مقاومت بالایی داشته باشد و در گذر زمان کیفیت آن دچار تغییر نشود.

اگر قصد استفاده از این سنگ در ساختمان های با تردد بالا دارید این مورد از ویژگی های مهمی است که باید به آن توجه کنید. همچنین لازم است بدانید هر سنگ تراورتن برای چه منطقه آب و هوایی مناسب است. به طور مثال استفاده از سنگ تراورتن تکاب شکلاتی در مناطق با آب و هوای گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و می بایست از سنگ تراورتن کرم روشن برای نمای داخلی و خارجی ساختمان های این مناطق استفاده کرد.

انواع سنگ تراورتن تکاب

  • سنگ تراورتن تکاب سفید

سنگ تراورتن سفید، پس زمینه سفید روشن با رگه های ظریف و طبیعی دارد و کاربرد آن در فضای ساختمان سبب روشن تر و بزرگ تر شدن فضا می شودسنگ تراورتن تکاب سفید در نمای خارجی ساختمان ها، دکوراسیون داخلی و قابل استفاده است.

  • سنگ تراورتن تکاب عسلی

سنگ تراورتن عسلی دارای ویژگی های متمایزی از جمله رگه های تیره و روشن در بافت سنگ است، که برای استفاده در نمای خارجی و طراحی داخلی یک انتخاب ایده آل و زیبا می باشد. سنگ تکاب عسلی یک فضای گرم و دلنشین را محیط داخلی ساختمان می بخشد.

  • سنگ تراورتن تکاب شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی پس زمینه قهوه ایی رنگ با رگه های قهوه ایی تیره یا خاکستری دارد که مورد پسند خاص پسندان می باشد. از ویژگی های خاص این سنگ هم می توان به رنگ تیره زیبای آن اشاره کرد که زیبایی خاص و عمیقی را به نمای ساختمان می بخشد.

  • سنگ تراورتن کرم روشن

سنگ تراورتن کرم روشن، از رنگ های محبوب تراورتن تکاب با پس زمینه روشن و رگه های تیره تر می باشد. الگوهای طبیعی این سنگ، یک نمای با شکوه و دکوراتیو را برای نمای داخلی و خارجی به وجود می آورد.

قیمت سنگ تراورتن تکاب

بعد از شناخت و آشنایی با ویژگی های برتر سنگ تراورتن تکاب می بایست از قیمت سنگ نما و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این سنگ اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 

 
stoneiran9
stoneiran9 stoneir.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋