iran panel

iran panel

انواع پوشش در ساختمان

ساندویچ پانل ها پوشش های مختلفی دارند که شامل پوشش ورق، پوشش نایلون، پوش کاغذ و پوشش فویل و غیره می توان اشاره کرد:

  1. ساندویچ پانل ها شامل دو لایه می باشد که لایه رویی و لایه زیره می باشد که هر دو لایه فویل می باشند.
  2. پوشش کاغذی از دیگر پوشش های ساندویج پانل است که شامل دو لایه ی بیرونی کاغذ است که به همین دلیل به پوشش کاغذی مشهور می باشد.
  3. نوعی دیگر از پوشش ساندویچ پانل که از دو رو نایلون تشکیل شده است.
  4. دورو ورق یک نوع از پوشش ساندویچ پانل می باشد.
  5. پوشش دیگری از ساندویچ پانل که یک رو ورق و یک رو نایلون معروف است.
  6. یک رو کاغذ و یک رو ورق نوعی دیگر از پوشش های ساندویچ پانل است.

 

 

چطور انواع پوشش را بشناسیم  :

ساندویچ پانل ها هر کدام ویژگی های خاصی دارند که شامل ساندویچ پانل دیواری و سقفی و سردخانه و ... می باشد.

ساندویچ پانل های دیواری: ساندویچ پانل در ساخت دیوار ها که مورد استفاده قرار میگیرد باید در برابر آب و اکسیژن و رطوبت مقاوم است و مانع زنگ زدگی میشود. این سازه از فوم فولادی تشکیل شده است این سازه های دیواری دارای وزنی  بسیار سبک دارد که حمل آن نقش بسیار مهمی دارد.

 

ساندویچ پانل های سقفی : ساندویچ پانل ها از دو لایه فلز و یک لایه میانی عایق فوم می باشد.که جهت پوشش سقف به کار می رود.پوشش سازه های سقفی اغلب ورق های گالوانیزه، آلوزینک و ... می باشد و لایه های میانی از جنس پلی استایرن پلی یورتان و پشم سنگ و پشم شیشه هستند که در برابر تعریق و حرارت بسیار مقاوم هستند.

 

 

 

 

ساندویچ پانل های دو رو نایلون: ساندویچ پانل دو رو نایلون تنها در لایه ی عایق میانی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، گرما و سرما استفاده می کنند.این سازه دارای عایق حرارت و حفظ دمای داخلی نیز می باشد.از ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل می توان به وزن سبک آن اشاره کرد که توجه خریداران را به شدت به خود جلب نموده است. ساندویچ پانل ها برای عایق بندی ساختمان ها مانند ساختمان های اداری، ساختمان های تجاری، سردخانه ها و مورد استفاده قرار میگیرد.

 

ساندویچ پانل های دیواری سردخانه ای : ساندویچ پانل های دیواری سردخانه ای نمونه ای از پانل های دیواری می باشند که به دلیل خاصیت اورلپ به پانل های سردخانه ای معروف می باشند که از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند و بهترین شیوه برای پایین نگه داشتن دمای سردخانه می باشد. این ساندویچ پانل را می توان برای موارد مختلف استفاده کرد.استفاده از یک پوشش مناسب برای دیوار و سقف بهترین کار است که استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان مناسب ترین انتخاب می باشد. از ویژگی های این نوع پانل ها می توان به حمل راحت آن ها، وزن سبک آن ها، قابلیت شست و شو آن ها و . اشاره کرد.لازم به ذکر است این پانل مقاوم در برابر اشتعال، عایق حرارت، مقاومت آن ها در برابر زنگ زدگی و . از دیگر ویژگی های این نوع پانل می باشد.

 

 

 

در چه مواردی از ساندویچ پانل استفاده میکنیم:

ساندویچ پانل ها در کل به گونه ای طراحی شده که بسیار سبک که دو لایه با جنس فلز و یا غیر فلزی تشکیل شده است عایق میانی این دو لایه با چسب به ورق ها متصل شده است. این عایق  همان هسته میانی می باشد که مانع ورود رطوبت گرما و سرما اتلاف انرژی می شود .ساندویچ پانلی  که می توان به عنوان عایق صدا و حرارت نام برد پانل دو رو نایلون می باشد که در دیوار و کف و سقف ساختمان های اداری و تجاری و ...مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

 

iran panel
iran panel

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋