somaye andalib

somaye andalib

بهترین راه پیاده سازی مدیریت استراتژیک در سازمان چیست؟

 

مدیریت راهبردی یک پروسه طولانی مدت است که معمولا به وسیله نیروهای متخصص و بیرونی برای یک سازمان انجام می شود. در این فرایند استراتژیست ها براساس شرایط محیط داخلی و خارجی سازمان و اهدافی که برای خودش ترسیم کرده، تصمیماتی می گیرند که آینده سازمان را تحت الشعاع قرار  می دهد. در مدیریت راهبردی هدف استفاده بهینه از منابع سازمان است در محیطی که دائما در حال تغییر است. سازمان ها از طریق مدیریت استراتژیک می توانند راهبردهای تعریف شده توسط برنامه ریزان استراتژیک را اجرا کرده و تاثیر آن را تحلیل و بررسی کنند. به بیان دیگر در مدیریت استراتژیک استراتژیست ها تصمیمات حیاتی برای بقا یا انحلال سازمان می گیرند. استفاده از مدیریت راهبردی مزایای زیادی برای سازمان در پی خواهد داشت؛ ازجمله موارد زیر:

اگر در صنعت تغییرات غیرقابل پیش بینی رخ دهد، استفاده از مدیریت استراتژیک باعث می شود تا سازمان آمادگی مقابله با این شرایط را داشته باشد و ضربه ای به جایگاه شرکت در صنعت مربوطه وارد نشود.

مدیریت راهبردی تمام کارکنان سازمان را باهم همسو در جهت رسیدن به اهداف سازمان قرار می دهد

مسئولیت بخش های مختلف سازمان را شفاف می کند؛ به خصوص هیئت مدیره که نقشی کلیدی در سازمان دارد

تحلیل همیشگی فضای رقابتی در صنعت را با استفاده از ابزارهایی مثل swot و pestle را برای سازمان به ارمغان آورده و درنتیجه باعث پیروزی در رقابت می شود

کمک می کند تا سازمان برای اهداف سالانه و بلندمدت خود برنامه داشته و در جهت رسیدن به این اهداف حرکت کند

بهترین روش یادگیری مدیریت استراتژیک چیست؟

از انجایی که مبحث استراتژی و مدیریت استراتژیک یک مبحث تخصصی مدیریتی است، بهتر است برای یادگیری ان در دوره های آموزشی مانند دوره مدیریت استراتژیک شرکت کنند. شرکت در این دوره ها مزایای زیادی دارد؛ ازجمله: به شما تفکر استراتژیک می آموزد، به استراتژی های سازمان شما جهت درست می دهد و به پیروزی شما در محیط رقابتی بازار کمک می کند. مزیت دیگر این دوره ها در این است که به شما کمک می کند تا برنامه راهبردی برای سازمانتان تعریف کنید؛ زیرا برنامه ریزی یکی از وظایف اصلی مدیریت در سازمان است و در دل مدیریت استراتزیک برنامه ریزی استراتژیک هم رخ می دهد.

somaye andalib
somaye andalib

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋