soheilseo amani

soheilseo amani

با من درباره راهکارهای تقویت حافظه و قدرت یادگیری بخونید؛ دوره کوچینگ مطالعه و آموزش زبان انگلیسی و تمام مهارت های رشد فردی

راهنمای مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت - معرفی آیلتس و تافل

سوالات و ترس های زیادی برای همه افرادی که ممکن است کار و تحصیل کنند یا قصد مهاجرت و زندگی در کشور دیگری را دارند، مثل یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت وجود دارد. یکی از بزرگترین ترس ها، زبان انگلیسی و دانش کافی از این زبان است. بسیاری از افراد در ابتدای سفر به دلیل تعداد زیاد مدارس و دانشکده ها بسیار سردرگم هستند و نمی دانند کدام مسیر را انتخاب کنند.
با مهاجرت به کشوری دیگر برای جلوگیری از احساس تنهایی و انزوا، می توانید فرهنگ کشور مقصد را کشف کنید و سازگار شوید، وارد بازار کار شوید، در جامعه حضور داشته باشید و دوستان خود را جمع آوری کنید. باید حرف بزنی به زبان کشور صحبت کنید و نسبتاً مسلط باشید. کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند، کانادا و آمریکا برای مهاجرت باز هستند، به این معنی که اکثریت جمعیت فرهنگ ها و ملیت های جدید را می پذیرند و از این رو، این تنها مشکلی است که می تواند شما را از ورود به جوامع جدید در کشور مقصدتان باز دارد.

روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ها به زبان مادری شما یک راه جذاب و موثر برای بهبود زبان شماست. این نه تنها به شما کمک می کند تا با لهجه ها و اصطلاحات محاوره ای آشنا شوید، بلکه درک شنیداری شما را نیز بهبود می بخشد. می‌توانید ابتدا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با زیرنویس تماشا کنید تا داستان را بفهمید و سپس به تدریج به تماشای آنها بدون زیرنویس ادامه دهید تا درک شنیداری خود را بهبود بخشید.

 

آیلتس، معتبرترین آزمون زبان انگلیسی برای مهاجران

رایج ترین آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف جهان آیلتس است. این آزمون در دو حالت عمومی و آکادمیک برگزار می شود. آیلتس جنرال برای مهاجرت کاری یا اقامت دائم مناسب است، در حالی که آیلتس آکادمیک برای کارهای آکادمیک و آکادمیک استفاده می شود.
این آزمون از 4 بخش اصلی تشکیل شده است:

گوش دادن از 20 تا 30 دقیقه در 40 سوال.
زمان مطالعه برای 40 سوال 50 تا 60 دقیقه است.
نوشتن 50 تا 60 دقیقه برای نوشتن دو متن
زمان مکالمه 10 تا 15 دقیقه برای مکالمه شخصی

وقتی صحبت از خواندن و نوشتن می شود، بین آزمون های عمومی و آکادمیک تفاوت هایی وجود دارد. حالت جنرال فقط از شما می خواهد که متون عمومی و روزمره را بخوانید و بنویسید، اما در آیلتس آکادمیک باید متون خاص تری را بخوانید و بنویسید و همچنین بتوانید در مقالات خود تحلیل کنید و نظرات خود را بیان کنید.
برای اخذ مدرک عمومی می توانید دوره های عمومی یا حتی دوره انگلیسی تجاری را بگذرانید. اما برای موفقیت در آزمون آکادمیک باید در دوره های ویژه آیلتس شرکت کنید.
نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 متغیر است. برای ورود به اکثر دانشگاه های انگلیسی زبان، به نمره بالاتر از 6.5 نیاز دارید. با این حال، برای موقعیت های تخصصی و مدارک بالاتر مانند دکترا، ممکن است به نمره بالاتر از 7 نیاز داشته باشید.
این آزمایش از زمستان 1401 در ایران انجام نشده است. بنابراین اگر می خواهید آیلتس بگیرید باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنید.

تافل یکی از محبوب ترین مدارک مهاجرتی انگلیسی

تافل نوعی مدرک زبان انگلیسی برای مهاجران است که ماهیت تخصصی و آکادمیک دارد. این مدرک به شما اجازه نمی دهد که برای مهاجرت کاری و استخدام اقدام کنید، اما امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا با مدرک تافل وجود دارد. این آزمون از چهار بخش تشکیل شده است:

خواندن از 60 تا 80 دقیقه با 36-54 سوال بسته به موضوع متون.
بسته به محتوای صوتی، زمان گوش دادن بین 60 تا 90 دقیقه با 34 تا 51 سوال متغیر است.
مکالمه به مدت 20 دقیقه و دو بخش مستقل و ترکیبی (محتوای مکالمه در قسمت ترکیبی مربوط به موضوعات بخش "خواندن" و "گوش دادن" است).
نامه ای به مدت 20 دقیقه و دو قسمت مستقل و یکپارچه مشابه قسمت شفاهی.

لطفا توجه داشته باشید که تافل به اندازه آیلتس رایج نیست و حتی برخی از مراکز آموزشی آن را به رسمیت نمی شناسند. اما اگر قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارید، بهتر است بدانید که محدوده نمره تافل 0 تا 120 است. برای ورود به دانشگاه های معتبر معمولاً به نمره بالای 70 نیاز دارید.

soheilseo amani
soheilseo amani با من درباره راهکارهای تقویت حافظه و قدرت یادگیری بخونید؛ دوره کوچینگ مطالعه و آموزش زبان انگلیسی و تمام مهارت های رشد فردی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋