social1

social1

یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسوی در حدود 70 کشور جهان رسمیت دارد و حدود 260 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. این زبان بعد از زبان انگلیسی بیشترین طرفدار را در بین زبان آموزان دارد. معمولا مخاطب کلاس های زبان فرانسوی افرادی هستند که قصد مهاجرت به کشور های فرانسوی زبان مانند کانادا را دارند و یا افرادی که می خواهند در آزمون های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه، آموزش زبان فرانسه شرکت کنند و یا متخصصان رشته‌های مختلف که قصد دارند در دوره‌های تخصصی بین‌المللی در خارج از ایران شرکت کنند.  کلاس های زبان فرانسه معمولا به دو شکل ترمیک یا فشرده برگزار می شود. بعضی از آموزشگاه ها هم برای افرادی که تایم زیادی ندارند به دلیل شاغل بودن فرصت کمی دارند، یک روز در هفته کلاس برگزار می کنند. در بالای این صفحه از آموزشگاهان می توانید لیست بهترین کلاس های زبان فرانسه در تهران را مشاهده نمایید.

ساختار زبان فرانسوی چگونه است؟

حروف الفبای فرانسه بر اساس حروف الفبای زبان انگلیسی است و این زبان 26 حرف ساده دارد. در زبان فرانسه علاوه بر حروف ساده حرف ترکیبی «œ» و حرف‌های زبَرنشانه‌دار «à â è é ê ë î ï ô û» نیز وجود دارد. عمده ی کلمات زبان فرانسوی از انگلیسی گرفته شده و بعد از آن حدود 1.5 درصد کلمات از زبان آلمانی و ما بقی کلمات از زبان های دیگر وارد این زبان شده اند.

انواع مدارک زبان فرانسه

مدارک زبان فرانسه سطوح مختلفی از مبتدی تا پیشرفته دارند که به ترتیب از A1، A2، B1، B2، C1 و C2 دسته بندی می شوند و A1 مبتدی ترین سطح مدرک زبان فرانسه و C2 پیشرفته ترین آن است و اینکه کدام مدرک زبان فرانسه را بگیرید بستگی به نیاز و هدفتان دارد. مدارک زبان فرانسه که برای مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور کاربرد دارد مدارک TCF، TEF، DELF و DALF  هستند. مدارک TEF و TCF برای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در بعضی از دانشگاه ها لازم هستند که دارای مدت اعتبار محدودی هستند.

مدرک دیپلم زبان فرانسه همان مدارک DELF و DALF هستند. این مدارک از سوی وزارت آموزش فرانسه صادر شده و برای ورود به بعضی از دانشگاه های فرانسوی لازم است و اعتبار آنها به صورت دائمی ست.

چگونه یادگیری زبان فرانسه را شروع کنیم؟

شروع یادگیری زبان فرانسه هم می تواند به صورت خود آموز باشد و هم شرکت کردن در کلاس زبان فرانسه. قبل از اینکه یادگیری این زبان را شروع کنید باید هدفتان را از یادگیری زبان فرانسه مشخص کنید که دلیلتان از یادگیری این زبان چیست؟ ممکن است هدفتان مسافرت و گردشگری باشد و یا ممکن است هدفتان تحصیل در یک دانشگاه با زبان فرانسه باشد. مثلا فردی که هدفش سفر به کشور های فرانسوی زبان و گردشگری باشد، مهارت شنیدن و صحبت کردن بیشتر به دردش میخورد تا مهارت خواندن و نوشتن. بعد از مشخص کردن هدفتان می توانید متناسب با آن بر روی مهارت های چهارگانه از جمله نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن تمرکز کنید و یادگیری را آغاز کنید. یادگیری فرانسه به صورت خودآموز زمان زیادی لازم دارد اما با ثبت نام در یک آموزشگاه زبان فرانسه می توانید در مدت زمان کمتری این زبان را یاد بگیرید. در این صفحه می توانید لیست بهترین موسسه زبان فرانسه در تهران را مشاهده نمایید.

مدرک دلف Delf

آزمون DELF یا Diplome d’Etudes en Langue Francaiseآزمون بین المللی برای دریافت دیپلم مهارت های زبان فرانسه است که از سوی وزارت علوم فرانسه اعطا می شود. از مزایای این آزمون کسب موقعیت های شغلی و پذیرش در دانشگاه های فرانسوی است. آزمون Delf دارای 4 سطح A1,A2,B1,B2 می باشد و  هر ساله هم به صورت تشریحی  و هم به صورت  تستی برگزار می گردد که شامل شش مدرک جداگانه و مستقل است که بر حسب سطوح زبانی مورد نظر داوطلب و محدوده سنی طبقه بندی شده اند و توانایی دانش زبان آموز را در چهار مهارت خواندن(reading)، نوشتن(writing)، شنیدن (Listening ) و صحبت کردن (Speaking ) را مورد ارزیابی قرار میدهد. با شرکت در کلاس زبان فرانسه به راحتی می توانید در این آزمون ها نمره قبولی کسب کنید. برای اطلاع از نسخه های  مختلف آزمون دلف، نحوه محاسبه نمره در آزمون DELF، اعتبار مدرک آزمون DELF، نحوه ثبت نام در آزمون DELF، منابع آزمون دلف، محل برگزاری آزمون دلف و تفاوت آزمون delf و آزمون dalf می توانید به صفحه آزمون دلف مراجعه نمایید.

منبع: آموزشگاهان

social1
social1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋