smnhabdizadeh

smnhabdizadeh

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وابسته به سازمان میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری و عضو ستاد مرکزی سفر های کشور بر اساس ضوابط قانون تجارت در سال‌ ۱۳۱۴ طی شماره ۴ به ثبت رسیده و در طول ۸۷ سال حیات اداری خود به عنوان نماینده رسمی دولت ایران به کنوانسیون‌ های بین المللی FIA (فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی)، AIT (اتحادیه جهانی گردشگری) و SOS جهانی در بین ۱۷۶ کشور دنیا پیوسته و اولین مجموعه امداد خودرویی کشور، صدور اسناد بین‌المللی رانندگی، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه کمپینگ، خدمات مسافرتی و گردشگری، خدمات رسانه ای و … در زمره زبده ترین نهادهای بین المللی میباشد.

خدمات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی شامل نمایندگی ‌های صدور اسناد و مدارک بین‌ المللی رانندگی و خودرو، نمایندگی‌ های امداد خودرو در همه استان‌ های ایران، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه، کمپینگ و فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن می گردند. مهم ترین اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فراهم کردن بستر پذیرش اعضا به منظور ارائه خدمات گردشگری، فرهنگی، هنری و ورزشی به آنها می باشد.

ماموریت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

ماموریت اولیه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرح وظایف مشروح در اساسنامه و مصوبات بین‌المللی عبارت است از فراهم آوردن موجبات آسایش و تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج و جهانگردان خارجی که با وسائط نقلیه خود به ایران سفر می‌کنند و نیز رفع حوایج آنها است. بررسی اسناد و مدارک موجود حکایت از آن دارد که این هدف محور اصلی و بنیادین فعالیت‌های کانون از آغاز تا کنون بوده و بدون هیچ‌گونه تغییر و به عنوان تنها هدف اصلی در اساسنامه ذکر شده است.

اما پس از انتزاع کانون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیوستن آن به مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماموریت کانون مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت.ماموریت جدید کانون عبارت است از کمک به توسعه گردشگری و صنایع وابسته که توسط کانون و کلیه موسسات و شرکت‌های وابسته پیگیری می‌شود .

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

وظایف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه صدور اسناد رانندگی بین المللی

از وظایف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترجمه و تبدیل گواهينامه های رانندگی ملی به گواهینامه رانندگی بین‌المللی، ارائه پلاک ترانزیت، دفترچه مالکیت بین‌المللی و صدور کارنه دوپاساژ( مجوز عبور گمرکی که فقط در دفتر مرکزی تهران‌ صادر می شود).

“کانون جهانگردی واتومبیلرانی نمایندگی فتحی ” نیز از سال ۱۳۹۱ در زمینه امداد خودرو کانون جهانگردی واتومبیلرانی استان آذربايجان شرقی به منظور امداد رسانی به خودروهای در راه مانده در محور های مواصلاتی استان شروع به فعالیت ;vni و از سال ۱۳۹۸ همزمان در حوزه صدور و ارائه اسناد رانندگی بین‌المللی (گواهینامه بین‌المللی رانندگی، پلاک ترانزيت و دفترچه مالکیت بین المللی خودرو) و کاپوتاژ خودرو، با هدف فراهم آوردن موجبات آسايش و تسهیل مسافرت صاحبان وسایط نقلیه ایرانی به خارج از کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

صدور گواهینامه بین المللی خودرو

به موجب این گواهینامه های بین المللی که مدت اعتبار آنها یک و سه سال می باشد، می توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه های رانندگی بین المللی، به صورت موقت به رانندگی پرداخت. بدیهی است دارنده این مدرک بین‌المللی نمی تواند قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و یا پرداختن به شغل و یا حرفه‌ای که در کشورهای مسیر حرکت او جاری و قابل اجرا می باشد را نادیده انگاشته و یا نقض کند.

این گواهی‌نامه علاوه بر زبان فارسی به 7 زبان بین‌المللی نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام شود.

با دریافت گواهینامه بین‌المللی از این سازمان در خود ایران، رانندگی کردن در تمام کشورهایی که عضو سازمان هستند، ممکن خواهد بود. مدرکی که در داخل کشور از سازمان مذکور دریافت می نمایید، میتوان به زبان های زیر ترجمه کرد:

  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • روسی
  • عربی
  • آلمانی
  • اسپانیایی
  • چینی

کسانی که در کشور خودشان گواهینامه نگرفته اند، امکان دریافت گواهینامه بین‌المللی هم نخواهند داشت. همین‌جا خیالتان را هم راحت کنیم که برای صدور گواهینامه بین المللی خودرو در تبریز نیازی نیست دوباره امتحان رانندگی بدهید.

نکات مهم درباره گواهینامه بین المللی

گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نیستند و پس از منقضی شدن آنها باید مجددا نسبت به درخواست گواهی نامه جدید اقدام کنید.
کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و برای رانندگی در این کشورها همراه داشتن اصل گواهینامه رانندگی ملی همراه با گواهینامه رانندگی بین‌المللی الزامی‌ست.
دارنده این مدرک بین‌المللی باید قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و اشتغال در کشورهای مسیر حرکت خود را بشناسد و آنها را رعایت کند.

smnhabdizadeh
smnhabdizadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋