smartnet.projects

smartnet.projects

ساندویچ پانل چیست؟

* پانل ساندویچی یا ساندویچ پانل به انگلیسی   : Sandwich panel  به دیواره یا سقف‌هایی گفته می‌شود که از ترکیبات سبک تشکیل شده‌ و از دو طرف به دو لایه ورق محدود شده ‌است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد.

ساندویچ پانل‌ها معمولاً از موادی مانند پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند

هسته مرکزی معمولاً از موادی مثل پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استایرن و XPS تشکیل شده است که موجب کاهش وزن ساندویچ پانل می‌شود. اطراف آن را از موادی مانند ورق آلوزینک پیش رنگ شده، ورق گالوانیزه یا آلومینیوم پیش رنگ شده می‌سازند، که مقاومت خوبی در مقابل شرایط محیطی داشته باشد.

  ورق فلزی فوقانی

اولین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل ورق های فلزی فوقانی می باشد. می توان این بخش از ساندویچ پانل را مهم ترین و اصلی ترین بخش این محصول نامید.ورق رویی یا همان فوقانی اولین بخش از سازه می باشد که با عوامل بیرونی در ارتباط است. اگر این بخش استحکام و مقاومت کافی را نداشته باشد نفوذ به بخش های دیگر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

نکات مهم در رابطه با ورق های فلزی فوقانی

در هنگام تولید این ورق ها ضخامت آن ها نمی تواند از حد مشخصی فراتر رود.

ضخامت استاندارد ورقه ها در حدود4 الی 5 میلی متر باید باشد.

به طور معمول اگر قصد داشته باشیم استحکام این ورق ها را افزایش دهیم می توانیم آن ها را پروفیل کرد. پروفیل کردن ورق های فلزی بدین معنا می باشد که بر روی سطح ورق ها طرح و نقش ایجاد شود. از رایج ترین روش های پروفیل کردن می توان به طرح های ذوزنقه ای، موج دار و شطرنجی اشاره نمود.

دلیل انتخاب ورق های بیرونی از جنس فولاد و آلومینیوم این است که در تست های انجام شده بر روی آن ها بهترین عملکرد را نشان دادند.

ورق فلزی تحتانی

از دیگر اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل ورق تحتانی که در پشت محصول تعبیه می شود قرار است به طرف درون سازه قرار گیرد در نتیجه توجه به طراحی این بخش از ملزومات مهم می باشد. از آن جهت که ساندویچ پانل ها در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید و عرضه می شوند از همین رو می توان این اطمینان خاطر را به شما عزیزان داد که نگرانی از بابت نمای ساختمان خود نخواهید داشت.

 

نکات مهم در رابطه با ورق های فلزی تحتانی

این دسته از ورق ها بر خلاف ورق های بیرونی در قسمت داخلی سازه قرار می گیرند.

ورق های بیرونی بیشتر در معرض برخورد با عوامل مخرب می باشند در نتیجه باید با ضخامت بالاتری تولید شوند در حالی که قرار گیری ورق های تحتانی در قسمت درونی سازه و برخورد نکردن با عوامل خارجی نیازی به ضخامت بالا ندارند.

جنس ورق های بیرونی و داخلی می تواند همانند یکدیگر باشد در این صورت هماهنگی در ساختار سازه حفظ شود.

در برخی از موارد به دلایل فنی و تخصصی دیوار های سوله یا کارخانه ها از ساندویچ پانل ها ساخته نمی شوند در این حالت نیز پس از ساخت دیوار با مصالح سنتی بر روی آن ساندویچ پانل تعبیه می کنند. در انی گونه موارد ورقه داخلی از ساختار ساندویچ پانل حذف خواهد شدهسته مرکزی

هسته مرکزی مورد دیگر از اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل است که جنس این قسمت از فوم عایق می باشد. مهم ترین وظیفه ی این بخش ایزوله سازی ساندویچ پانل در برابر حرارت و صوت می باشد.

نکات مهم در رابطه با هسته مرکزی

در گذشته ای نه چندان دور برای هسته میانی ساندویچ پانل ها از پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می کردند. شاید در بعضی از مجموعه ها هنوز هم از این دسته از مواد استفاده می کنند، اما طبق استانداردهای جهانی د حال حاضر بهترین مواد برای هسته میانی فوم عایق می باشد.

طریقه ی تزریق فوم عایق به میان دو ضفحه را در صورتی انجام می دهند که دو ورق ساندویچ پانل از پیش گرم شده باشد و به تبع از آن تحت فشار قرار می گیرد.

شما می توانید قبل از دستور ساخت ساندویچ پانل خود، درباره ضخامت فوم استفاده شده در این محصول با کارفرمای خود گفتگویی داشته باشید.

برای تعیین ضخامت فوم نیز باید به شرایط و مکانی که قرار است ساندویچ پانل در آن ها استفاده شود، توجه کنید.

انواع هسته مرکزی ساندویچ پانل

از رایج ترین و معروف ترین فوم های عایقی که برای تکمیل اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

* فوم پلی یورتان                                                 * پشم شیشه 

* فوم پلی استایرن                                                 * پشم سنگ

-ورق گالوانیزه (Galvanized)

در صورتیکه فلز آهن را با لایه‌ای از فلز روی بپوشانید ورق گالوانیزه به دست می‌آید. لایه فلز روی سبب می‌شود تا این ورق در برابر زنگ زدی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد. این روش مقاوم سازی ورق فولادی به گالوانیزاسیون معروف است. ورق گالوانیزه در برندهای متنوع و مختلفی در ایران تولید می‌شود که برای تهیه آن باید از نوع و کیفیت آن مطمئن بوده و با اطمنحوه تولید ورق گالوانیزه

در ابتدای خط تولید ورق گالوانیزه، کلافه‌های ورودی از خط نورد سرد به هم متصل شده و یک نوار پیوسته را به وجود می‌آورد. پس از گذر از این مرحله تولید، قسمت شستشو آغاز می شود که در این مرحله به وسیله مواد قلیایی چربی زدایی شده و با برس زنی و شستشو با آب گرم کاملا تمیز می‌شود. در نهایت این ورق‌ها باید خشک شوند که این کار با هوای داغ انجام می‌شود.

کاربرد ورق گالوانیزه

  • تابلو
  • برق
  • کرکره
  • کانال هوا
  • پتروشیمی
  • سینی کابل
  • ساندویچ پانل
  • یخچال سازی

ورق آلوزینک (Aluzinc)

آلوزینک مقاومت فولاد را در مقابل خوردگی بالابرده و روی آن با لایه‌ای از پرایمر مخصوص و ۲۵ میکرون رنگ سوپر پلی استر کوره‌ای پوشش داده شده است. ضخامت ورق‌ها با جنس آلوزینک ۵/۰ میلی‌متر در رنگ‌های مختلف و از نوع سوپر پلی استرکوره‌ای با ضخامت ۲۵ میکرون در لایه بیرونی و رنگ پرایمر کوره‌ای در داخل با ضخامت ۷ میکرون در قسمت اتصال ورق با فوم بوده و باعث جلوگیری از خوردگی می‌شود.

 

آلیاژهای ورق آلوزینک

  • روی ۴۳.۴%
  • سیلیکون ۱.۶%
  • آلومینیوم ۵۵%

ینان خاطر از مواد خام اولیه، این ورق را خریداری نماییم.

کاربرد ورق آلوزینک

ساندویچ پانل، میلگرد، صنایع دارویی و صنایع غذایی، صنایع بهداشتی و صنایع پتروشیمی از دیگر موارد استفاده از ورق آلوزینک است. از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری آلوزینک ماموت در محیطی با اسیدیته بالا و فضایی متراکم صنعتی کاربرد دارند. همچنین در محیط‌هایی با رطوبت بالا از ورق گالوانیزه که با لایه‌ای از روی پوشانده شده است، استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم (Aluminium)

این نوع ورق از فلز آلومینیوم ساخته شده و در دو طرح سقفی و دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای طرح‌ها و انواع مختلفی می‌باشد. ورق‌های آلومینیوم با گذر زمان جایگزین قلع گردید و مورد توجه معماران در صنعت ساخت و ساز قرار گرفت.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم

  • شکنندگی
  • سبک بودن
  • بسته بندی
  • ضد زنگ بودن
  • قابل خم کردن
  • ساختمان سازی
  • کالاهای بادوام بالا
  • صنعت حمل و نقل

 

نتیجه گیری

شایان ذکر است در تمامی فلزات آهن و آلومینیوم بالاترین نرخ استفاده را دارد و در بخش اقتصاد جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. ورق آلومینیوم بر اثر تبخیر، در خلا پوششی به وجود می‌آورد که باعث انعکاس نور مرئی و گرمای شعاعی می‌شود. با گذشت زمان و به دلیل برتری برخی ویژگی‌ها از جمله عمر طولانی، مقاومت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه ورق آلوزینک (ترکیب آلومینیوم و روی) نسبت به ورق آلومینیوم، در تولید ساندویچ پانل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

-انواع فوم های ساندویچ پانل بسته به نوع استفاده و کاربری آنها در ساخت فضاهای گوناگون، ترکیبی از مواد مختلف و ویژگی ها و مزایای متفاوت می باشند. به طورکلی فوم های عایق از نظر ساختار و کارایی آنها در دو نوع فوم گرم و فوم سرد قابل دسته بندی هستند.

فوم عایق گرم عمومأ از الیافی مانند پشم شیشه، پشم سنگ و پشم سرامیک و در دمای بالا تهیه می شوند.

فوم های سرد نیز که تولید آنها در دمای پایین و حرارت غیر مستقیم صورت می گیرد، شامل فوم عایق پلی اتیلن رولی، فوم پلی استایرن و پلی اورتان می باشد.

بر این اساس فوم های عایق شامل انواع متفاوتی هستند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد بر اساس نوع ترکیبات و همچنین فرآیند تولید، فوم های به کار رفته در ساخت ساندویچ پنل ها با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع این مواد، هسته ساندویچ پانل را تشکیل می دهند و متناسب با نوع ماده ای که برای عایق سازی این سازه ها به کار برده می شود و حتی کاربری آنها، با انواع زیر قابل شناسایی و استفاده می باشند:

  • فوم های پلی اورتان
  • فوم های پلی استایرن
  • فوم های اکس پی اس
  • الیاف پشم سنگ
  • الیاف پشم شیشه

 مشخصات فوم عایق پلی اورتان از فوم های ساندویچ پانل

فوم های پلی اورتان خود در انواع نرم، سخت و نیمه جامد می باشند که با داشتن چگالی و دانسیته ۲+۴۰ کیلو بر متر مکعب، یکی از سبک ترین انواع فوم های ساندویچ پانل به شمار می رود.

این فوم عایق از مواد پلی یول و ایزو سیانات تهیه شده که با توجه به برخورداری از منافذی بسته، در زمره عایق هایی با قابلیت تحمل بیشترین دما می باشند. درواقع ماکزیمم دمای قابل تحمل توسط این نوع فوم بین 70 تا 80 درجه سانتیگراد بوده و این در حالی است که در دمای بالاتر و بین 100 تا 110 درجه با تجزیه شدن، کارایی خود را از دست می دهد.

از جمله مشخصات دیگر فوم های پلی اورتان که موجب استفاده گسترده آنها در ساخت ساندویچ پانل ها شده، برخورداری از مقاومت بالای کششی، مقاومت رطوبتی مناسب، مقاوم در برابر حلال ها، جذب صدا و همچنین قابلیت عایق سازی برودتی محیط است.

 

مشخصات فوم عایق پلی استایرن

یکی دیگر از انواع فوم های ساندویچ پانل ، فوم عایق پلی استایرن است که با عناوین دیگری همچون یونولیت یا پلاستو فوم نیز شناخته می شوند. دانسیته فوم های عایق پلی استایرن ۲+۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و از این جهت، جزء عایق های بسیار سبک و کارآمد در ساخت سازه های پیش ساخته به شمار می رود. مقاومت دمایی و تغییر حالت فوم پلی استایرن در 70 تا 80 درجه بوده اما تا دمای ۱۱۰ نیز مقاومت خود را حفظ می کند.

فوم پلی استایرن در دما و شرایط معمولی از مقاومت انبساطی بالایی برخوردار است و انعطاف مناسب و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد. از طرفی در مقایسه با فوم پلی اورتان، عایق صدا و دمای بهتری است.

مشخصات فوم عایق اکس پی اس

فوم عایق اکس پی اس از دیگر انواع فوم های ساندویچ پانل است که تحت عنوان فوم سبز نیز شناخته می شود. سازگاری با محیط زیست و حذف مواد سمی و آلاینده های محیط از ویژگی های مهم این نوع فوم عایق است. دانسیته پایین این فوم با ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب، نشان از سبکی و وزن مناسب آن برای ساخت و ساز دارد.

امکان تولید در ضخامت های گوناگون، یکی دیگر از شاخصه های مهم فوم عایق اکس پی اس است به طوری که در متراژ های بسیار پایین نیز قابل تولید است. دوام و ماندگاری طولانی، مقاومت در برابر آتش، کارایی گسترده و در نهایت قیمت مناسب که موجب کاهش قیمت ساندویچ پانل نیز می شود از دیگر ویژگی های این نوع فوم است.

فوم های پشم سنگ دیگر انواع فوم های ساندویچ پانل

جذب و دفع عالی صدا توسط فوم های ساخته شده از پشم سنگ به واسطه برخورداری از ساختار فیزیکی خاص می باشد. همین امر موجب گردیده که ساندویچ پانل هایی با این فوم عایق، برای ساخت و تجهیز استودیوهای ضبط صدا، سالن های کنفرانس، ساخت دیوارهای مشترک و استفاده شود.

 

مشخصات فوم های پشم شیشه

در میان انواع فوم های ساندویچ پانل نوع دیگری وجود دارد که ساخته شده از الیاف نازک پشم شیشه می باشد. معمولا در شرایطی این فوم کارایی بیشتری دارد که به عایق بندی حرارتی محیط نیاز باشد. همچنین دارای مقاومتی مثال زدنی در برابر سایش و خوردگی نیز هست.

--مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

با گسترش کاربرد روزافزون ساندویچ پانل ها تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب به مقایسه کیفیت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی از بابت پارامترهای مختلف بپردازیم.

دلیل محبوبیت ساندویچ پانل ها در واقع محدودیت ها و ضعف مصالح ساختمانی است که باعث شده تا مهندسین ساخت و ساز به دنبال مصالح نوینی باشند که بتواند معایب مصالح سنتی را به حداقل ممکن برساند.

نتیجه این تلاش پیدایش مصالح پیش سازی به نام ساندویچ پانل است که تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های پروژه و کاهش سبک سازی فونداسیون بنا داشته است.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

  1. کاهش وزن ساختمان
  2. مقاومت در برابر زلزله
  3. مقاومت و دوام بالا
  4. عایق بودن
  5. سازگاری با محیط زیست
  6. حمل و نقل آسان
  7. کاهش زمان تکمیل پروژه
  8. قیمت

مهمترین و اصلی ترین مشخصه های ساندویچ پانل ها سبک بودن آنهاست و این امر به دلیل استفاده از متریال سبک و با وزن کم در ساختار آنها می باشد.

 

کاهش وزن ساختمان

می توان گفت مهمترین و اصلی ترین مشخصه های ساندویچ پانل ها سبک بودن آنهاست و این امر به دلیل استفاده از متریال سبک و با وزن کم در ساختار آنها می باشد.

استفاده از ساندویچ پانل باعث میشود تا وزن نهایی سازه نیز کاهش پیدا کند که خود این امر باعث کاهش هزینه‌های اجرا از بابت زیرسازی و فونداسیون و همچنین تسریع در اجرا و ساخت و ساز می شود.

به عبارتی دیگر سازه هایی که در ساخت دیوارهای آن از ساندویچ پانل با ضخامت ۴ الی ۵ سانتیمتر استفاده شده است در مقایسه با یک دیوار آجری با ضخامت ۳۵ سانتی متر به مقدار ۵۰ برابر سبک تر است.

مقاومت در برابر زلزله

امروزه به دلیل تاکید آیین نامه های نظارتی بر لزوم مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله، استفاده از مصالح مقاوم تبدیل به یک چالش شده است.

مصالح سنتی در برابر نیروهای تنشی زلزله مقاوم نبوده و به دلیل سنگینی در صورت ریزش، خسارات جانی و مالی بسیار را در بر دارند.

در صورتی که ساندویچ پانل ها در هنگام زلزله تنها قطعه قطعه می شوند و از آنجایی که وزن کمتری دارند خسارات جانی و مالی کمتری را وارد می آورند.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی به لحاظ مقاومت و دوام بالا

ساندویچ پانل ها از هر لحاظی دارای مقاومت و دوام بالا هستند.

این مقاومت تنها در برابر زلزله نیست برای مثال با وجود آن که در ساخت آن ها از ورق های فلزی استفاده می شود در برابر رطوبت و زنگ زدگی ایمن می باشند.

همچنین امکان رشد کپک و قارچ ها و یا لانه گزینی حشرات در درون آنها وجود ندارد.

عایق بودن

امروزه علاوه بر مقاوم سازی ساختمان ها در برابر بلایای طبیعی چون زلزله و طوفان، مقاوم سازی آنها در برابر هدر رفت انرژی و در نتیجه بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

از آنجایی که در ساختار ساندویچ پانل ها از ماده عایقی چون فوم پلی یورتان استفاده شده است لذا عایق خوبی در برابر تبادل حرارت، رطوبت و صوت هستند.

با این حال این خصوصیات در مورد مصالح سنتی وجود ندارد و برای عایق سازی نیاز به صرف هزینه جهت پیاده سازی تمهیدات ویژه است که این به معنای افزایش هزینه های ساخت و ساز تا حد چشمگیری می شود.

ساندویچ پانل ها به عنوان سازه دوستدار و سازگار با محیط زیست شناخته می شوند. زیرا در صورت خرابی قابلیت تعمیر و بازیافت دارند.

سازگاری با محیط زیست

ساندویچ پانل ها به عنوان سازه دوستدار و سازگار با محیط زیست شناخته می شوند. زیرا در صورت خرابی قابلیت تعمیر و بازیافت دارند.

لذا خرابی آنها به معنای ایجاد ضایعات و انباشت در محیط زیست نمی باشد.

از طرف دیگر سازه های ساخته شده با استفاده از ساندویچ پانل ها را می‌توان در صورت اتمام پروژه جمع آوری و مجدداً در محل دیگر نصب و مورد استفاده قرار داد که به معنای مقرون به صرفه بودن آن ها از نظر اقتصادی است.

حمل و نقل آسان

ساندویچ پانل ها به دلیل سبک بودن، هزینه های حمل و نقل و جابجایی را تا حد چشمگیری کاهش می دهند.

همچنین امکان ارسال آنها به مناطق با جاده های صعب العبور نیز وجود دارد.

برای اجرای آن ها بر روی اسکلت ساختمان نیازی به تخریب و یا کنده کاری و در نتیجه هدر رفت مصالح نیست.

کاهش زمان تکمیل پروژه

یکی از مزایای مهم ساخت سوله و یا واحدهای مسکونی با استفاده از ساندویچ پانل، کاهش زمان تکمیل پروژه است.

چرا که این پانل ها در کارخانه مطابق با سفارشات مشتریان ساخته می شود و با سرعت خیلی بالایی در محل پروژه نصب و اجرا می گردند.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی به لحاظ قیمت

هزینه ساندویچ پانل ها در مقایسه با مصالح سنتی بسیار پایین‌تر و مقرون به صرفه تر است. برای اجرا به ترکیب شدن با مصالح دیگر نیاز ندارند که تمامی این موارد باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود.

مهمترین ویژگی ساندویچ پانل چیست؟مهمترین و اصلی ترین مشخصه های ساندویچ پانل ها سبک بودن آنهاست و این امر به دلیل استفاده از متریال سبک و با وزن کم در ساختار آنها می باشد.

خسارات جانی و مالی در کدام یک از مصالح بیشتر است؟

مصالح سنتی در برابر نیروهای تنشی زلزله مقاوم نبوده و به دلیل سنگینی در صورت ریزش، خسارات جانی و مالی بسیار را در بر دارند.

کدام یک از مصالح نیاز به صرف هزینه جانبی برای عایق سازی دارند؟

از آنجایی که در ساختار ساندویچ پانل ها از ماده عایقی چون فوم پلی یورتان استفاده شده است لذا عایق خوبی در برابر تبادل حرارت رطوبت و صوت هستند. با این حال این خصوصیات در مورد مصالح سنتی وجود ندارد و برای عایق سازی نیاز به صرف هزینه جهت پیاده سازی تمهیدات ویژه است

 

 

-خط تولید دیس کانتینیوس (ناپیوسته، غیر ممتد) ساندویچ پانل

خط تولید دیس کانتینیوس در مقابل خط تولید ادامه دار یا پیوسته قرار می‌گیرد. در خط تولید دیس کانتینیوس، مراحل ساخت به صورت کاملا مستقیم و جدا از هم طراحی و انجام می‌شود. در واقع به جای این که مثل خط تولید پیوسته همه مواد اولیه از یک طرف وارد دستگاه شده و محصول نهایی از خروجی تحویل گرفته شود، مراحل به صورت تفکیک شده و جدا از هم صورت می‌گیرد و در نهایت محصول به شکل نهایی تولید می‌شود.

معمولا خط تولید دیس کانیتینیوس به شکل نیمه اتوماتیک است و با توجه به مستقل بودن هریک از مراحل ساخت پانل، این خط تولید به فضای کمتری نیاز دارد. با این حال در این روش طول برش ورق‌ها با محدودیت همراه است و کمتر از حالت کانتینیوس است.

مراحل تولید ساندویچ پانل در خط تولید دیس کانتینیوس

ساندویچ پانل‌ها برای تولید شدن در این روش، مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارند که به صورت کاملا مستقل و جدا از هم طراحی شده اند. مراحل تولید ساندویچ پانل در خط تولید غیر ممتد به این شرح است:

برش و فرم دهی

اولین مرحله از تولید ساندویچ پنل در خط تولید غیر ممتد، برش ورق‌ها است که در ابعاد و تعداد دلخواه صورت می‌گیرد. بعد از برش دادن ورق‌ها نوبت به فرم دهی آن‌ها می‌رسد. دستگاهی که در این مرحله برای فرم دهی ورق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دو قسمت تحتانی و فوقانی است. این دستگاه طرح و فرم مورد نظر را روی ورق‌ها پیاده می‌سازد. استفاده از ساندویچ پانل با ورق‌های فرم دار در ساندویچ پانل‌های سقفی رایج است.

تزریق فوم عایق

قبل از این که ورق‌های زیر و روی پانل‌ها به هم متصل شوند، فوم عایق به صورت دستی به ورق زیرین تزریق می‌شود. دستگاه مورد استفاده برای تزریق به شکل اتوماتیک مواد پلی یورتان را با کاتالیزور مناسب به نسبت معین و بر اساس دانسیته تعیین شده ترکیب کرده و از طریق نازل‌های مخصوص به ورق زیرین تزریق می‌کند.

پرس شدن ورق

از جمله مهمترین بخش‌ها در خط تولید غیر ممتد، بخش پرس ورق‌ها است. در کارخانه کیان پانل، ورق‌های تحتانی و فوقانی پانل‌ها به وسیله دستگاه پرس منحصر به فرد که بیش از 34 متر طول دارد، با اعمال فشار و دمای مناسب روی هم پرس می‌شوند.

خنک کاری و بسته‌بندی

زمانی که فوم پلی یورتان به ورق زیرین تزریق می‌شود برای انجام این واکنش شیمیایی دمای ورق‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین بعد از مرحله پرس، در مرحله خنک کاری، از درجه حرارت پانل‌ها کاسته می‌شود و ساندویچ پانل‌های تولیدی آماده بسته‌بندی می‌شوند.

 

 

-ساندویچ پانل دورو صاف یا کلین روم (Clean room sandwich panels) یکی از انواع ساندویچ پانل است که کاربرد زیادی در برخی صنایع داردساندویچ پانل اتاق تمیز (کلین روم) معمولا برای موارد خاصی همچون صنعت داروسازی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه ها و صنعت تولید مواد غذایی کاربرد زیادی دارد. متداول ترین استفاده از این پانل ها ساخت اتاق تمیز است.

اتاق تمیز (Cleanroom) که کاربرد عمده ی آن در صنایع دارویی و مواد غذایی می باشد طبق تعریف، محیطی است که در سطح کنترل شده ای از آلودگی، فشار، دما، رطوبت، و روشنایی می باشد که میزان کنترل آن ها با توجه به کاربری  آن، توسط استاندارد ها تعریف می شود. از آنجا که متریال به کار رفته در ساخت ساندویچ پانل‌ها دارای ویژگی‌هایی نظیر عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی است، عجیب نیست که پانل‌هایی با ناماتاق تمیزساخته و تولید شوند. این پانل‌ها دقیقا همان چیزی هستند که برای ساخت یک اتاق تمیز لازم است.

ساندویچ پانل یکرو فویل برای اجرای سقف کاذب ، انبار ، سوله ، ساختمان و سردخانه ، یخچال های صنعتی و خانه های پیش ساخته بکار می رود .

ساندویچ پانل یک رو فویل

امکانات ساندویچ پانل یکرو فویل

ساندویچ پانل یک روفویل مقاوم در برابرحریق وآتش می باشد.
مقاوم در برابر زنگ زدگی وپوسیدگی می باشد ، عایق حرارتی وبرودتی و عایق رطوبت است .
مقاوم در برابر خوردگی وقارچ وکپک وقابل شستشو می باشد مقاومت شیمیایی دارد.

مشخصات ساندویچ پانل یکرو فویل

یک رو ساندویچ پانل پوششی از جنس فلز دارد وطرف دیگر آن فویل آلومینیوم است عایق مورد استفاده در آن از فوم پلی یورتان که ضریب حراردتی آن بسیار پایین است وعدم انتقال حرارت داردو ضخامت آن ۱تا ۲ سانتی متر می باشد.از این ساندویچ پانل در ساندویچ پانل سقفی  وساندویچ پانل دیواری انواع سازه استفاده می شود.

فویل آلومینیوم

انواع فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم مسلح :
این فویل ترکیبی است .
یک لایه ورق آلومینیوم ، یک لایه پلاستیک فشرده ،یک لایه کاغذو یک لایه الیاف که بسیار مقاوم در برابر حرارت وبرودت می باشد.

فویل آلومینیوم امباس : این فویل تشکیل شده از آلومینیوم ۶۰ و۷۰ درصد خالص است.
دارای مقاومت ورفلکس نور بسیار می باشد.
ورق های بکار رفته در ساندویچ پانل یک روفویل ورق گالوانیزه ، ورق آلومینیوم ، ورق آلوزینک با ضخامت های ۰.۵و۰.۷ میلیمتر در رنگ های متنوع وبا ضخامت ۲۵ میکرون می باشد.

مزایای ساندویچ پانل سقفی یکرو ورق یکرو کاغذ کرافت

از مزایای ساندویچ پانل یکرو ورق یکرو کاغذ قابلیت شستشو و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، گرما و سرما می‌باشد. عایق صوتی بوده و در برابر آتش مقاوم و نسوز است. در برابر رطوبت و قارچ هم مقاوم بوده و پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی ناشی از مسائل طبیعی و غیرطبیعی در آن اثرگذار نیست.

در ساندویچ پانل های یکرو کاغذ به دلیل استفاده از کاغذ در یک سمت، وزن ساندویچ پانل کاهش می یابد. و یک لایه کاغذ باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد.

 

کاربرد ساندویچ سقفی یکرو ورق یکرو کاغذ

کاربرد ساندویچ سقفی یکرو ورق یکرو کاغذ در ساخت دیوار و سقف سردخانه‌ها، ساختمان‌های ویلایی، اتاق‌های تمیز مخصوص آزمایشگاه‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و غیره می باشد.

تولید کاغذ مناسب برای ساندویچ پانل‌های یکرو ورق یکرو کاغذ

کاغذ مخصوص ساندویچ پانل‌های روکش کاغذی از چوب جنگلی درست می‌شوند. این نوع کاغذ معروف به کاغذ کرافت است که بسیار محکم و مقاوم می‌باشد. این نوع کاغذ معمولا در صنایع بسته بندی، کارتون سازی و مقواهای چند لایه و پاکت‌های مستحکم نیز کاربرد دارد.

. . .

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          

 

smartnet.projects
smartnet.projects

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋