فروشگاههای اینترنتی زیادی در حوزههای مختلف راهاندازی شدهاند. به دلیل وجود چنین رقابت سنگینی، فقط خرید سایت کافی نیست، بلکه شما باید به طور مداوم به دنبال روشهایی برای افزایش فروش سایت خود باشید و به مرور زمان این روشها را بهبود دهید. در ادامه برخی از مهمترین روشهای افزایش فروش در یک فروشگاه اینترنتی را با هم میبینیم.
هر چه بتوانید تعداد افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. روشهای زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد. سئو و بهینه سازی سایت، انجام انواع روشهای تبلیغات اینترنتی و استفاده از شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین روشهای افزایش ترافیک سایت محسوب میشوند.
در بین این روشها، تبلیغات میتواند در مدت زمان کمتری ما را به فروش مورد نظرمان نزدیک کند. البته این در صورتی است که تبلیغات به شکلی درست انجام شود. از طرفی دیگر سئو با وجود نیاز به زمان و صبر بیشتر، دوام و پایداری بیشتری دارد و از نظر هزینه به صرفهتر است. اگر سایتی بتواند رتبههای برتر موتورهای جستجو را به دست آورد، جهش قابل توجهی را در ترافیک سایت خود تجربه خواهد کرد. در حالت کلی بهتر است که هر 3 این موارد در کنار یکدیگر انجام شوند تا نتیجهی مطلوب به دست آید.
با این فرض که سایت شما در رتبههای برتر گوگل قرار گرفته باشد، سایتی میتواند ترافیک بیشتری جذب کند که عنوان و توضیحات جذابتری را برای محتوا و صفحات سایت خود انتخاب کرده است . به هیچ عنوان اطلاعات مهم و کلیدی که کاربران برای دریافت آنها به سایت مراجعه میکنند مانند شماره تماس، پاسخ به سؤالات مهم و … را در متای توضیحات قرا ندهید. زیرا با این کار شانس کلیک کاربران بر روی سایت خود را پایین میآورید.
هر چه بتوانید زمان ماندگاری کاربران در سایت را بیشتر کنید، شانس بیشتری هم برای افزایش فروش خواهید داشت. روشهایی مانند ارائه پیشنهادهای ویژه، مطالب و محصولات مرتبط و مقایسهی محصولات از جمله مواردی هستند که میتوانند زمان ماندگاری کاربران را در یک سایت فروشگاهی افزایش دهند. علاوه بر این مواردی که شما در زمان طراحی سایت فروشگاهی در نظر میگیرید، مانند کدنویسی بهینه برای بهبود سرعت سایت، طراحی کاربر پسند و زیبا ودر دسترس بودن منوها از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.
جملاتی که استفاده میکنید، محلی که دکمههای خرید را قرار میدهید، همه و همه بر میزان فروش شما تأثیرگذار هستند. اگر بتوانید موارد مربوط به دعوت به اقدام(CTA/Call To Action) را به درستی در صفحات خود پیادهسازی کنید، فروش بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.
بگذارید این مورد را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید شخصی قصد خرید گوشی موبایل دارد، در این صورت نمایش انواع قاب گوشی و محافظ صفحه نمایش به او، میتواند منجر به خرید این محصولات شود. به عنوان مثالی دیگر خرید لپ تاپ را در نظر بگیرید. شخصی که لپ تاپ خریداری میکند، به موس، پد و کیف مخصوص هم نیاز خواهد داشت. بنابراین نمایش این محصولات به اون میتواند باعث افزایش فروش شود.
نمایش پرفروشترین یا پرطرفدارترین محصولات به کاربران سایت، از چند جهت اهمیت دارد. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم.
در صورتی که کاربران بتوانند سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ سؤالاتشان را دریافت کنند، احتمال خرید آنها افزایش میابد. زیرا این موضوع ریسک خرید را برای آنان کاهش میدهد. بنابراین راهاندازی ابزارهای تعامل مانند ابزار چت آنلاین در سایت میتواند پاسخگوی این نیاز مشتریان باشد.
از طرفی دیگر استفاده از ابزارهای تعامل در سایت باعث افزایش اعتماد مشتریان به سایت میشود و اعتمادسازی یکی از مهمترین نکات برای افزایش فروش میباشد.
معرفی محصولات جدید و ویژهی خود را به صورت خاص انجام دهید. یکی از مهمترین اقداماتی که شما میتوانید برای نمایش خاص و متفاوت محصولات ویژهی خود در نظر بگیرید، تولید محتوای ویدئوی برای اینگونه از محصولات است.
در صورتی که بتوانید ریسک خرید مشتریان را کاهش دهید، میتوانید فروش خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید. زیرا در یک فروشگاه اینترنتی، جلب اعتماد کاربران حرف اول را میزند و یکی از مهمترین اقداماتی که شما میتوانید برای این جلب اعتماد انجام دهید، در نظر گرفتن انواع ضمانت میباشد.
ارسال رایگان، تحویل سریع، تضمین بازگشت پول و یا تعویض کالا، امکان مرجوعی کالا به صورت رایگان، داشتن نماد اعتماد و امنیت تراکنشهای مالی از جمله مواردی هستند که میتوانند ریسک مشتریان را کاهش دهند.
ادامه محتوا در لینک زیر:
https://hamyar3ocial.ir/increase-online-store-sales/
پاسخ ها