sitesazz961026

sitesazz961026

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اصول مهم در سئو سایت که ملزم به رعایت آن هستید!

 

امرزه کمتر صاحب سایتی وجود دارد که با مبحث سئو و بهینه سازی سایت آشنایی نداشته باشد. سئو پروسه بسیار مهمی از سایت شماست که اگر انجام نشود علنا سایت شما فروشی نخواهد داشت. در واقع سئو یکی از روش ‌های بازاریابی آنلاین و یا دیجیتال مارکتینگ است که یک شرط بسیار مهم برای موفقیت سایت شما خواهد بود. برای اینکه با انواع سئو و اصول آن در طراحی سایت آشنا شوید. از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

انواع سئو سایت عبارتند از :

سئو داخلی: به اقداماتی گفته می‌شود که همگی در داخل سایت شما و در جهت بهبود محتواهای سایت (و تولید محتوا) انجام می‌شود تا یک سایت غنی به گوگل معرفی شود. این مورد می‌تواند به تمامی محتواهای شما از جمله تصاویر و متن و ویدئو و صوت مرتبط شود زیرا هر کدام از محتواها سئو خاص خود را دارند.

سئو خارجی : به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که خارج از سایت شما و در سایر سایت‌ها انجام می‌شود تا موجب دریافت سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی و افزایش ترافیک سایت شود. در واقع هدف در این بخش از سئو جذب کاربر به سایت است.

سئو فنی : به کلیه اقدامات مربوط به معماری سایت  و نوع دسته بندی و نقشه سایت و بهینه سازی کدها و فایل‌های جاوا اسکرپیت و CSS و سایر اقدامات تکنیکال سایت سئو فنی گفته می‌شود که معمولا بارزترین اثر آن افزایش سرعت سایت خواهد بود.

ده اصل مهمی که در سئو سازی باید پیاده سازی کنید:

اولین اقدام: بررسی رقبا و انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی صحیح برای سایت است.  شما ابتدا باید موضوع فعالیت سایت خود ر بدانید و به تناسب آن از طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی و یا هر سایت دیگر بهره‌مد شوید سپس به تناسب موضوع فعالیت خود به بررسی رقبای خود بپردازید. سپس با استفاده از ابزارهایی همچون kwfinder ,  ، و یا کیورد پلنر کلمات و عبارات کلیدی مناسب را برای سایت خود تعیین نمایید.

دومین اقدام : ناوبری سایت

ناوبری سایت شما باید به درستی  معماری شده باشد. برای مثال منو سایت شما در بخش هدر باید به خوبی گویای کلمات کلیدی سایت تان باشد و یا اینکه به درستی به مسیری رهنمون شود که در آن کلمات کلیدی شما حضور دارند. منو بندی صحیح یکی از اقدامات بسیار مهم و اساسی در شروع کار سئو (سئو فنی) است. زیرا پایه و اساس رتبه گرفتن شما از نوع چینش منوها‌خواهد بود. ناوبری سایت تنها مربوط به بخش هدر سایت و منو نیست بلکه بخش مهم‌ دیگر فوتر سایت شما است که  یک بخش بسیار مهم است و معمولا در آن مهم‌ترین لینک‌ها قرار می‌گیرد. این بخش نیز برای دریافت لینک در جهت سئوسازی کلمات کلیدی مناسب خواهد بود.

 

سومین اقدام: وبلاگ پر باری داشته باشید:

شما در  هر زمینه کاری می‌توانید مقالات آموزشی مختلفی در رابطه با محصولات داشته باشید و با کمک آنها از گوگل رتبه و ترافیک دریافت کنید. برای مثال در صورتیکه سایت شما در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است. می‌توانید از انواع مراقب‌های پوست و مو مقاله بنویسید که معمولا مور پسند کاربرتن قرار می‌گیرند.

 

چهارمین اقدام: از سوشال سیگنال ها و رپروتاژهای آگهی غافل نشوید:

یکی از مهم‌ترین مباحث سئو سایت شما سئو خارجی است. پس از اینکه سئو داخلی سایت شما از نظر محتوا و لینک‌سازی‌های صحیح و اصلاحات انجام می‌شود نوبت به سئو خارجی می‌رسد. سئو خارجی شامل اقداماتی مانند : انتشار رپورتاژ آگهی ، دریافت لینک از شبکه های اجتماعی و فروم ‌ها و انجمن های گفتگو و سایت های معتبر و وبلاگ‌ها هسند. مهم‌ترین موارد در سئو خارجی سایت، رپورتاژ آگهی و شبکه‌های اجتماعی هستند. زیرا شبکه‌های اجتماعی معمولا قدرت بالایی دارند و موجب می‌شوند دامین آتوریتی شما و یا همان قدرت دامنه ‌تان افرایش و یا به عبارتی بهبود یابد. انتشار رپورتاژ آگهی بهتر است در هر سایتی صورت نگیرد و از سایتی با شرایط زیر می‌توان رپورتاژ های عالی دریافت نمود از  این طریق به بهبود رتبه کلمات و صفحات در گوگل کمک کرد. شرایط لازم برای سایت های رپورتاژی عبارتند از:

  • حتی الامکان متناسب با حوزه فعالیت باشند در غیر این صورت سایت های خبری جزء بهترین سایت های برای دریافت رپورتاژ هستند.
  • قدرت دامنه سایت رپورتاژی از قدرت دامنه شما بالاتر باشد.
  • قدمت دامنه و رتبه‌ی الکسای آن هم خوانی داشته باشند و سایت رپورتاژی از ترافیک فیک استفاده نکرده باشد.
  • لینک‌های آن حتما "فالوو " باشند.
  • درج در دامنه اصلی و یا دسته بندی اختصاصی صورت گیرد.

 

پنجمین اقدام : آنالیز سایت با استفاده از ابزارها

از همان ابتدای شروع به کار سایت حتما حساب‌های گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس را برای سایت خود ایجاد و در بازه‌های زمانی معین به رصد کرد، میزان بازدیدها ، تعداد کلیک ها ، جایگاه کلمات کلیدی و نرخ میانگین کلیک ، لینک‌های سایت ف صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند، خطاهای سایت ، حالت موبایل سایت و ... بپردازید و گزارش‌های را طی زمان با یکدیگر مقایسه نموده و در جهت بهبود سایت از آنها کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله آموزشی در رابطه با 5 اصل مهم سئو سایت صحبت کردیم در صورتیکه تمای به شروع فرآیند سئو خود دارید ولی نمی‌دانید از کجا آغاز نمایید پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از شماره‌های 0217153933 و یا 09104326225  با کارشناسان سئو سایت ساز زرین در ارتباط باشید.

 

 

 

sitesazz961026
sitesazz961026

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋