سینا ناجی

سینا ناجی

علاقمند به موسیقی و کوهنوری، گیمر
توسط ۳ نفر دنبال می شود

بازدید از کاخ بورسا: تجربه ای بی نظیر در پورتو

بازدید از کاخ بورسا: تجربه‌ای بی‌نظیر در پورتو



رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

کاخ دا بولسا پورتو

 

کاخ دا بولسا یک بنای نئوکلاسیک شگفت‌انگیز در مرکز تاریخی پورتو، پرتغال است. این کاخ به‌خاطر فضای داخلی باشکوه و "اتاق عرب" معروف است. کاخ بولسا در قرن نوزدهم به عنوان مرکز تجارت ساخته شد و اکنون یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری پورتو محسوب می‌شود. در این مقاله از ، به بررسی تاریخچه و ویژگی‌های این کاخ می‌پردازیم. 

رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

تورهای کاخ دا بولسا

کاخ بولسا (BOLSA)

کاخ بولسا (به پرتغالی: Palácio da Bolsa) یک ساختمان تاریخی در شهر پورتو، پرتغال است. این کاخ در قرن نوزدهم توسط انجمن بازرگانی شهر (Associação Comercial do Porto) به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. کاخ بولسا در میدان Infante D. Henrique واقع شده است که در مرکز تاریخی پورتو قرار دارد و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است. 

 

این کاخ با تزئینات داخلی زیبا و جزئیات هنری غنی، به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در پورتو تبدیل شده است. سالن معروف به "سالن عربی" با تزئینات نفیس و جزئیات معماری الهام گرفته از سبک اسلامی، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین قسمت‌های این کاخ است. کاخ بولسا همچنین میزبان رویدادها و مراسم مختلفی است و به عنوان یک نماد فرهنگی و تاریخی مهم در پورتو شناخته می‌شود.

 

رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

تاریخچه کاخ دا بولسا

تاریخچه کاخ دا بولسا

کاخ بولسا در کنار کلیسای سنت فرانسیس پورتو قرار دارد که زمانی بخشی از صومعه سنت فرانسیس بود که در قرن سیزدهم تأسیس شد. در سال ۱۸۳۲، در طول جنگ‌های لیبرال، آتش‌سوزی بخش‌های مسقف (cloisters) صومعه را نابود کرد و تنها کلیسا را باقی گذاشت. در سال ۱۸۴۱، ملکه ماری دوم بقایای صومعه را به بازرگانان شهر اهدا کرد که تصمیم گرفتند از این مکان برای ساختن مقر انجمن بازرگانی استفاده کنند.

 

ساخت و ساز به دنبال طرح‌های معمار پورتویی، ژواکم دا کوستا لیما ژونیور، در سال ۱۸۴۲ آغاز شد. او قصری به سبک نئوکلاسیک با تأثیر پالادی طراحی کرد که از بناهای قبلی ساخته شده در شهر الهام گرفته شده بود. بیشتر کاخ تا سال ۱۸۵۰ تکمیل شد، اما تزئینات داخلی تنها در سال ۱۹۱۰ به پایان رسید و هنرمندان مختلفی در آن مشارکت داشتند.

 

کاخ بولسا از سال ۱۹۸۲ به عنوان یک بنای ملی طبقه‌بندی شده است.

 

رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

معماری کاخ دا بولسا

 

هنر و معماری کاخ دا بولسا

معماری 

اولین معمار کاخ بولسا ، ژواکم دا کوستا لیما ژونیور، از سال ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۰ مسئول پروژه بود. او با الهام از معماری نئوکلاسیک پالادی طراحی کلی ساختمان را انجام داد. این سبک در ساختمان‌هایی مانند بیمارستان سنت آنتونی (توسط معمار انگلیسی جان کار)، کارخانه انگلیسی (توسط جان وایتهد انگلیسی دیگر) و چندین پروژه توسط معمار پرتغالی کارلوس آمرانته مشاهده می‌شود.

 

ساختار کلی کاخ تا سال ۱۸۵۰ تکمیل شد، اما جزئیات بیشتر معماری بعداً به معماران گوستاوو آدولفو گونسالوس ای سوسا (نویسنده راه‌پله و اتاق عرب)، توماس آگوستو سولر (گنبد فلزی حیاط) و ژوئل دا سیلوا پریرا (تالار دادگاه) واگذار شد.

  

 

رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

اتاق عربی کاخ دا بولسا 

هنرهای داخلی

فضای داخلی کاخ که تنها در سال ۱۹۱۰ به پایان رسید، توسط هنرمندان متعددی به زیبایی تزئین شده است. حیاط مرکزی (حیاط ملت‌ها - پاسیو داس ناسوئس) توسط یک گنبد بزرگ فلزی هشت‌ضلعی با پنل‌های شیشه‌ای پوشیده شده است که توسط توماس سولر طراحی و پس از ۱۸۸۰ ساخته شده است. قسمت پایین گنبد با نشان‌های ملی پرتغال و کشورهایی که پرتغال در قرن نوزدهم با آنها روابط تجاری داشته است، تزئین شده است. در پشت حیاط، راه‌پله‌ای مجلل که در سال ۱۸۶۸ توسط گونسالوس ای سوسا ساخته شده است، به طبقات بالا منتهی می‌شود و با تندیس‌های مجسمه‌سازان مشهور آنتونیو سوآرس دوس ریس و آنتونیو تیکسیرا لوپس تزئین شده است. نقاشی‌های دیواری سقف توسط آنتونیو رامالهو کشیده شده‌اند.

 

در چندین اتاق کاخ - تالار دادگاه، تالار اجتماعات، تالار طلایی - مبلمان اثر ژوزه مارکوس دا سیلوا، نقاشی‌های تمثیلی اثر ژوزه ماریا ولوسو سالگادو و ژائو مارکوس د الیویرا، مجسمه‌های اثر تیکسیرا لوپس و بسیاری دیگر از آثار هنری به نمایش گذاشته شده است. با این حال، برجسته‌ترین بخش کاخ، اتاق عرب است که بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۸۰ توسط گونسالوس ای سوسا ساخته شده است. این اتاق به سبک احیای مورسک تزئین شده است که در قرن نوزدهم مد بود و به عنوان تالار پذیرایی برای شخصیت‌ها و روسای جمهور بازدیدکننده از پورتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

رویدادهای کاخ دا بولسا,فضای داخلی کاخ دا بولسا

کاخ دا بولسا یونسکو

 

سوالات متداول درباره کاخ دا بولسا

کاخ بولسا کجا واقع شده است؟

کاخ بولسا در مرکز تاریخی شهر پورتو، پرتغال قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

 

اتاق عربی کاخ بولسا چه ویژگی‌هایی دارد؟

اتاق عربی کاخ بولسا با تزئینات نفیس و جزئیات معماری الهام گرفته از سبک اسلامی شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین قسمت‌های این کاخ است.

 

تاریخ ساخت کاخ بولسا به چه دوره‌ای بازمی‌گردد؟

ساخت کاخ بولسا در دهه ۱۸۴۰ آغاز شد و تزئینات داخلی آن تا سال ۱۹۱۰ به طول انجامید. این کاخ به عنوان مرکز تجارت پورتو ساخته شده بود.

 

کاخ بولسا به چه سبکی ساخته شده است؟

کاخ بولسا به سبک نئوکلاسیک با تأثیرات معماری پالادی طراحی و ساخته شده است و از بناهای مهم این سبک در پورتو محسوب می‌شود.

 

چرا کاخ بولسا به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم در پورتو شناخته می‌شود؟

کاخ بولسا به دلیل معماری برجسته، تاریخچه غنی و تزئینات داخلی باشکوه، به ویژه اتاق عربی، به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری پورتو شناخته می‌شود.

 

سخن پایانی مقاله درباره کاخ دا بولسا  

کاخ بولسا با تاریخچه‌ای غنی و معماری شگفت‌انگیز، یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی و تاریخی شهر پورتو است. این بنای نئوکلاسیک نه تنها به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ در قرن نوزدهم شناخته می‌شد، بلکه امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی پورتو، هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. از اتاق عربی با تزئینات نفیس تا سالن‌های باشکوه دیگر، هر بخش از کاخ بولسا داستانی از گذشته‌ی پر افتخار این شهر را روایت می‌کند. بازدید از این کاخ فرصتی استثنایی برای درک بهتر فرهنگ و تاریخ پرتغال است.

 

 

 گرد آوری:بخش گردشگری

 

سینا ناجی
سینا ناجی علاقمند به موسیقی و کوهنوری، گیمر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋