سیمین قادرپور

سیمین قادرپور

دانشجوی پزشکی و علاقمند به نویسندگی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

جمیله یک خانم است مثلا بانوی اول ایران!

جمیله علم‌الهدی دختر امام جمعه مشهد و همسر رئیس جمهور که در سفر ابراهیم رئیسی به آمریکای لاتین، همسرش را همراهی کرده در مقابل دوربین‌های تلویزیون «تله‌سور» ونزوئلا حاضر شده و گفتگویی با این رسانه کرده است.

برترین‌ها: جمیله علم‌الهدی دختر امام جمعه مشهد و همسر رئیس جمهور که در سفر ابراهیم رئیسی به آمریکای لاتین، همسرش را همراهی کرده در مقابل دوربین‌های تلویزیون «تله‌سور» ونزوئلا حاضر شده و گفتگویی با این رسانه کرده است. علم الهدی از «کنگره بین‌المللی زنان موفق» به عنوان دستاورد خود تحت عنوان بانوی اول ایران یاد کرده و درباره آن توضیحاتی داده است. جالب اینجاست که به طور رسمی، معاونت زنان ریاست جمهوری به عنوان عامل برگزار کننده این کنگره معرفی شده بود.

جمیله خانم هستند، مثلا بانوی اول ایران!

همسر ابراهیم رئیسی گفته برای برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار با همسر مادورو مشورت کرده و او بوده که همسر رئیس جمهور ایران را تشویق کرده که این کنگره را برگزار کند. بعد از این هم اتحادیه‌ای با حضور همسر مادورو تشکیل شده که کلمه به کلمه اساسنامه کنگره، با مشورت آن‌ها نوشته شده است.

مصاحبه علم الهدی با رسانه ونزوئلایی جنبه‌های جالب توجهی دارد. او درباره مرگ مهسا امینی حرف زده و از آن تحت عنوان «قتل» یاد کرده است. او گفته مرگ مهسا امینی در حالی بزرگنمایی کردند که «هیچ رسانه‌ای» داستان مرگ مردی که برای نجات یک زن جانش را از دست داده بود، بازتاب نداده است.

جالب اینجاست که نسخه‌ای از کتاب جمیله علم الهدی به نام «فلسفه تربیتی نهضت امام خمینی»، روی دکور مصاحبه دیده می‌شود و به نظر می‌رسد این کتاب در ونزوئلا به زبان اسپانیایی ترجمه شده است. جملیه علم الهدی در این مصاحبه رسما برگزاری کنگره را «ایده» خودش می‌خواند و می‌گوید: «ایده من این بود که یک برنامه بین‌المللی درباره خانم‌ها داشته باشیم که بدون فاصله رسانه‌ای بتوانیم هم دیگر را ببینیم.» 

جمیله خانم هستند، مثلا بانوی اول ایران!

علم‌الهدی در پاسخ به سوالی درباره نظر او در خصوص جامعه ونزوئلا گفته «من قبلا هم فکر می‌کردم که ارزش‌های مشترکی بین دو کشور باشد؛ اما با ملاقات‌هایی که داشتیم بیشتر متوجه شدم که ارزش‌های مشترکی داریم. خیلی خوشحال شدم که دیدم خانم‌های ونزوئلایی خیلی روشنفکر هستند، در عین حال به خانواده اهمیت می‌دهند. این به نظر من اشتراک زیادی ایجاد می‌کند. جریان‌های فکری طرفدار حقوق زنان خیلی به خانواده اهمیت نمی‌دهند. بیشتر درباره خشونت علیه زنان در خانواده بحث می‌شود، در حالی که خشونت‌های سازمان‌یافته بیرون از خانواده علیه زنان بسیار شدید‌تر است. در واقع به نظر این طور می‌آید که بدون پشتیباتی خانواده، دولت‌ها زنان را استثمار می‌کنند. زنان دو برابر مرد‌ها به دولت‌ها خدمت می‌کنند و دولت‌ها به بهانه آزادی، از آن‌ها بهره برداری می‌کنند؛ یک بهره‌برداری به عنوان نیروی کار و یک بهره‌برداری به عنوان نیروی جنسی.» فکر نکنید من می‌خواهم از مردان بداخلاق حمایت کنم؛ به هیچ وجه! رفتار بد مردان در خانواده مثل رفتار بد زنان در خانواده بداخلاقی محسوب می‌شود و منفی است. می‌دانم شما در ونزوئلا عدالت‌خواه هستید. ما مخالف ظلم هستیم. در حالی که ما می‌خواهیم زن، زن باشد. چرا باید مثل مردان کار کنیم؛ مثل مردان درس بخوانیم و دائما رفتار‌های خشونت‌آمیز داشته باشیم؟

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در ایران نیز گفته آمریکا سال‌ها از دیکتاتوری در ایران حمایت می‌کرد و در همین ماجرا هم از فرزند و خانواده همان دیکتاتور دوباره حمایت کرد. یک ضرب‌المثل ایرانی هست که می‌گوید دم خروس بوده است. در این هیاهوی رسانه‌ای، برای کشته شدن یک زن، وارثان دیکتاتور قدیمی آمدند و از آن‌ها حمایت شد. یک امپراتوری بزرگ رسانه‌ای شکل گرفت. دیکتاتوری الان مدل‌های مختلف دارد؛ دیکتاوری اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، علمی و رسانه ای. ما گرفتار همه انواع این دیکتاوری‌ها هستیم و از همه این‌ها آسیب دیده‌ایم. مثل خود شما.

جمیله خانم هستند، مثلا بانوی اول ایران!

علم الهدی در پاسخ به جزییات علت مرگ مهسا امینی گفته «کسی در اداره پلیس دچار عارضه قلبی شد و تعدادی از کمیسیون‌های پزشکی درگیر پیدا کردن علت «قتل» بودند. مثل همه مواردی که در کشور ما در هر اداره‌ای یا حتی در خانه اتفاق می‌افتاد. کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود، برای اینکه «عامل قتل» را پیدا کنند. کاری که برای همه انجام می‌شود. از این اتفاق علیه حاکمیت ایران، انقلاب اسلامی ما و رهبرما سوءاستفاده کردند.

دیکتاتور رسانه‌ای تلاش می‌کند خانواده‌ها را، به خصوص در ایران نابود کند. شما می‌دانید ما یک تمدن چند هزار ساله داریم. سن و سال آمریکا از درختان دانشگاهی که من در آن کار می‌کنم، کمتر است. این است که ایرانی‌ها از تلاشی که آمریکا می‌کند خنده‌شان می‌گیرید. شما می‌دانید که همیشه خانواده ست که یک فرهنگ را حفظ می‌کند. کشور ما، ایران؛ تهاجم قدرت‌های زیادی را در قرن‌های مختلف دیده است. مغول‌ها، عرب‌ها، از کشور‌های مختلف؛ به خاطر موقعیت سوق‌الجیشی خیلی خاصی که داشته است. با این حال کسی نتوانسته فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ما را تغییر دهد. فرهنگی که حفظ اصول خانواده است.

این گفتگو توجه کاربران زیادی را در توییتر جلب کرد

نسیم نوشت: خبرهای مربوط به جمیله علم‌الهدی رو میخونم و تصویرش رو می‌بینم دچار شرم نیبتی میشم

لیلا گفت: جمیله جان نمی‌دونم تو با چه معیاری خودت رو بانوی اول به حساب میاری؟ بهتر بود زبان در قفا پنهان کنی و هیچ وقت فکر نکن بانوی اول این مملکتی

علی هم نوشت: چرا پاشدی رفتی آمریکا اصلا؟ چرا گفتگو کردی؟ چرا حرف زدی؟ 

ارشا هم با انتشار تصویر زیر نوشت: تعریف جدید واژه خشونت رو هم فهمیدیم

جمیله خانم هستند، مثلا بانوی اول ایران!

سیمین قادرپور
سیمین قادرپور دانشجوی پزشکی و علاقمند به نویسندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋