شاید شما هم یکی از کسانی باشید که به دنبال مجموعه ای حرفه ای برای طراحی لوگوی برند و فعالیت خود هستند. من در این مطلب می خواهم ویژگی های یک طراح حرفه ای را برایتان بنویسم تا با چشمانی باز تحقیقات خود را انجام دهید. در پایان همین مطلب، چند تیم حرفه ای را برا سفارش طراحی لوگو به شما معرفی خواهم کرد؛ همراه من بمانید.
برای داشتن یک لوگوی حرفه ای...
جزییات مهم است اما من میخواهم درباره کلیات اینجا صحبت کنم.
لوگوی شما زمانی حرفه ای است که بتواند وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهد؛ وظیفه اصلی لوگو چیست؟ شناساندن هر چه درست تر برند به جامعه مخاطبان هدف آن.
هر چه مخاطبان هدف شما راحت تر و بهتر از درون لوگو شما بشناسند و هدف فعالیت شما را درک کنند، لوگوی شما بهتر توانسته کار خود را انجام دهد. عناصر مختلفی در لوگوی شما وجود دارند که می توانند شما را در شناسایی بهتر یاری کنند. رنگ های به کار رفته در لوگو و مدل فونتی که در طراحی لوگوی شما وجود دارد تا حدودی می توانند درباره نوع فعالیت شما صحبت کنند، اما مهم تر از همه خود لوگوی شماست.
چه نوع لوگویی دوست دارید معرف بصری برندتان باشد؟ لوگو ها در سه مدل کلی تصویری، تایپوگرافی و ترکیبی در اختیاز شما قرار دارند و می توانید هر کدام را می خواهید برای برندتان انتخاب کنید. اما اگر در ابتدای مسیر برند سازی هستید، با استفاده از تجربه برند های بزرگ دنیا، به شما پیشنهاد میکنم که از لوگوی تایپگرافی یا ترکیبی استفاده کنید. لوگویی که نام برند و فعالیت شما را در خود داشته باشد، بهتر می تواند شما را در ذهن مخاطبانتان ماندگار کند.
می دانید چه زمانی اسم برند ملکه ی ذهن مخاطبان می شود؟ زمانی که هر جا می روند، هرجا را می بینند اسم شما را ببینند و بشنوند و با شما و فعالیتی که دارید درگیر باشند.
مخاطبین زیادی در دنیا وجود دارند که به خدمات شما نیاز دارند و مخاطبان زیادی هم هستند که فعلا احساس نیاز به محصول یا خدمات شما را ندارند. لوگوی شما باید به گونه ای باشد که در ذهن گروه دوم هم بماند. چرا که اگر زمانی به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشند، برند شما باید اولین اسمی باشد که در ذهن آن ها نقش می بندد.
طراحی لوگو
طراحی لوگو صرفا یک کار گرافیکی یا هنری نیست. طراحی لوگو باید به دست طراحانی انجام شود که بینش بیزینسی و تجاری دارند و ازوقایع دنیای بازاریابی هم باخبرند. لذا طراح لوگو باید کمی هم درباره بازاریابی و مارکتینگ سررشته داشته باشد تا بتواند لوگوی رقبای شما آنالیز کند و لوگویی در سطح بالا و به روز برای شما طراحی کند.
سفارش می دهید؛ خیر اولین مرحله سفارش نیست. قبل از این که اقدام به سفارش داشته باشید خودتان آگاه باشید که به دنبال چگونه لوگو و شناسنامه ای برای برند خود هستید. بعد تحقیق کنید و یک مجموعه حرفه ای و طراحی حرفه ای را برای لوگوی برند خود استفاده کنید. هم ترین کار در این مرحله دیدن و بررسی نمونه کارهای طراحان متعدد است. از این حیث می توانید با سفارش طراحی لوگو در نهان استدیو نمونه کارهای مختلف طراحان و کارشناسان این مجموعه در مدل ها و طرح های مختلف، مورد بررسی قرار دهید.
بعد از این که تیم مورد نظر خود را برای طراحی لوگو انتخاب کردید، باید درباره جزییات کسب و کار و حوزه فعالیت خود با طراح صحبت کنید و اطلاعات کلیدی حوزه فعالیت خود را در اختیار او قرار دهید.
سپس این وظیفه طراح است که اطلاعات مورد نیاز خود برای طراحی لوگو را از میان داده های شما استخراج کند و با خلاقیت و دانش خود، به طراحی لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد برند شما بپردازد.
منبع: نی نی سایت
پاسخ ها