simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

چرا باید ارتودسنی انجام دهیم؟

درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا حرکت دادن دندان ها برای بهبود ظاهر دندان ها و نحوه عملکرد آنها است. همچنین می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک کمک کند، زیرا فشار گاز گرفتن را بر روی تمام دندان‌های شما پخش می‌کند.

 

چرا باید درمان ارتودنسی انجام دهم؟

بسیاری از افراد دارای دندان های شلوغ یا کج هستند. درمان ارتودنسی دندان را صاف می کند یا آنها را به موقعیت بهتری منتقل می کند. این می تواند ظاهر آنها و نحوه گاز گرفتن دندان ها را بهبود بخشد و در عین حال تمیز کردن آنها را آسان تر کند.
برخی افراد دندان های نیش بیرون زده هستند که ناخوشایند به نظر می رسند. این دندان‌ها بیشتر احتمال آسیب دارند، اما ارتودنسی دندان می‌تواند آن‌ها را به خط خود بازگرداند. درمان ارتودنسی حتما می تواند هر دوی این مشکلات را اصلاح کند.
هنگامی که دندان ها به درستی به روی هم نمی آیند، می تواند به عضلات فک فشار وارد نماید و باعث مشکلات فک و مفاصل و سردرد گردد. درمان ارتودنسی می تواند به شما کمک کند تا فشار را کاهش دهید.

 

از چه سنی باید درمان ارتودنسی انجام دهم؟

بهترین زمان به طور کلی در دوران کودکی است اما بزرگسالان نیز می توانند درمان ارتودنسی داشته باشند  و این کار را انجام می دهند. سن کمتر بخاطر تعداد دندان مناسب است. در کودکان ممکن است قبل از اینکه شروع به درمان کنید صبر نمایید تا دندان های کافی بیرون بیایند.

چه کسی ارتودنسی را انجام می دهد؟

دندانپزشکی که دارای تخصص ارتودنسی می باشد می تواند درمان ارتودنسی شما را انجام دهد. متخصص ممکن است در مطب یا در بخش بیمارستان باشد و ارتودنتیست نامیده می شود.
مهمترین چیز این است که یک معاینه کامل داشته باشید. این معمولاً شامل نگاه کردن به دندان‌های شما، گرفتن عکس با اشعه ایکس و ساختن مدل‌های گچی از دندان‌های شما است.
سپس متخصص ارتودنسی شما در مورد اینکه چه درمانی ممکن است صحبت خواهد کرد. هنگامی که مطمئن شدید که می خواهید ادامه دهید، درمان می تواند به محض داشتن دندان های دائمی کافی شروع شود.

 

آیا باید دندان هایم را بکشم تا برای ارتودنسی جا خالی کنم؟

ممکن است فضای خالی برای تمام دندان های دائمی خود نباشید. اگر چنین است، ممکن است لازم باشد تعدادی دندان دائمی برای ایجاد فضا درآورید. تیم دندانپزشکی شما به شما می گویند که آیا این مورد لازم است یا خیر. گاهی اوقات می توان فضا را با استفاده از اشکال دیگر درمان ایجاد کرد.

درمان ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

درمان ارتودنسی را می‌توان با انواع مختلفی از دستگاه‌ها انجام داد که اکثر مردم به آن «بریس» می‌گویند.
ارتودنسی متحرک 
درمان ساده با یک ارتودنسی متحرک انجام می شود. دارای سیم ها و فنرهای ظریفی است که با فشار ملایم دندان ها را حرکت می دهند.
ارتودنسی ثابت 
اغلب، دندان‌ها باید با دقت بیشتری نسبت به استفاده از ارتودنسی متحرک هدایت شوند. بنابراین از ارتودنسی ثابت استفاده می شود. این دارای براکت ها و نوارهایی است که به طور موقت به دندان می چسبند. سیم انعطاف پذیر تمامی براکت ها را به هم وصل می کند و امکان جابجایی دندان ها را فراهم خواهد کرد. شما نمی توانید خودتان دستگاه را بیرون بیاورید، بنابراین به آن دستگاه ثابت می گویند.

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋